موضوعات داغ

چهرهٔ جذاب نسل جدید لكسوس RX رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول
ایرتویا در نمایشگاه خودروی تهران از مدل جدید لکسوس RX رونمایی کرد. نسل های قبلی لکسوس RX در زمان عرضه شان به موفقیت چشمگیری در بازار و نزد خودرودوستان دست پیدا کردند به طوری که با وجود عدم عرضه ی این خودرو پس از قانون ممنوعیت شماره گذاری خودروهای با حجم بالای ۲.۵ لیتری همچنان خودروی پر طرفداری در بازار دست دوم ها محسوب می شود. همین موفقیت این خودرو در بازار دست دوم ها نشان می دهد که بازار کاملا خواستار و تشنه ی این کراس اوور محبوب لکسوس است. اما اتفاق خوبی که در این بین افتاد و راه ورود دوباره ی لکسس RX را به بازار کشورمان باز کرد این بود که لکسوس برای نسل جدید این خودرو به جز موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری نیز عرضه می کند. این موتور با موتور مورد استفاده در لکسوس NX 200t مشابه است و البته باید گفت علیرغم حجم کم خود اما از نظر قدرت و راندمان دست کمی از یک موتور شش سیلندر ندارد.

نسل جدید لكسوس RX

نسل جدید لكسوس RX


این موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی است که به توربوشارژر نیز مجهز شده و می تواند ۲۳۸ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را در ۱۶۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. یک نکته ی خوب این موتور این است که با بنزین اکتان ۹۵ و بالاتر سازگاری دارد. نیروی موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته با کنترل الکترونیکی روانه ی چرخ ها می شود که مدل RX200t را قادر می سازد ظرف مدت ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و تا حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به شتاب گیری خود ادامه دهد. از نظر آلایندگی، این خودرو دارای استاندارد یورو ۶ است و در هر کیلومتر تنها ۱۸۱ گرم دی اکسید کربن را به طور متوسط منتشر می کند. مصرف سوخت شهری لکسوس RX200t معدال ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت جاده ای نیز ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است، مصرف ترکیبی نیز ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.
بر روی این خودرو همچنین رینگ های ۱۸ اینچی با طرحی بسیار زیبا و بروز قرار گرفته اند که لاستیک های سوار شده بر روی آنها دارای عرض ۲۳۵ میلی متری هستند.

نسل جدید لكسوس RX

نسل جدید لكسوس RX


سیستم تعلیق RX200t در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی است که با این وجود باید انتظار سواری و هندلینگ مناسبی را از این خودرو داشت.
اما در خصوص امکانات رفاهی و ایمنی نیز باید گفت لکسوس مانند همیشه در این مورد لبخند رضایت را بر روی لبان مشتری تضمین خواهد کرد. در این مدل نیز شاهد لیست کاملی از امکانات هستیم که مواردی چون سانروف برقی، طرح چوب داخل کابین از جنس چوب طبیعی، سیستم بسته شدن آسان درها، آینه های جانبی الکتروکرومیک، آینه ی مرکزی الکتروکرومیک، سیستم تهویه ی دوگانه ی خودکار، سیستم ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی با مکانیزم تنظیم برقی و تلسکوپی، صندلی راننده و سرنشین کناری با تنظیم برقی در ۱۰ جهت به همراه حافظه، تهویه ی هوای صندلی های جلو و عقب، گرم کن صندلی های جلو و عقب، کروز کنترل، صفحه نمایش ۸ اینچی، قابلیت اتصال به تلفن با استفاده از بلوتوث، درب صندوق عقب برقی، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۵ عدد بلندگو، سیستم چراغ های هوشمند، چراغ های عقب الی ای دی، سیستم نمایشگر سر بالا، سیستم فرود از تپه، سنسور باران، گرمکن فرمان، سیستم کمکی پارک، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم ضد سرقت و سیستم ضد قفل ترمزها است.
انتظار می رود که با چنین لیست امکاناتی و با توجه به ظاهر بسیار خاص و زیبای این کراس اوور مرغوب ژاپنی در آینده ی نزدیک شاهد موفقیت آن در در بازار باشیم.
در ادامه می توانید در انتهای مطلب فیلم تهیه شده از این خودرو و گالری تصاویر لکسس RX200t را مشاهده کنید.


نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/29
تانک مرکابا امد
1395/11/30
مرکاوا!!!
1395/11/29
یعنی برای اولین بار در جهان این ماشین را معرفی کردن؟ اونم تو نمایشگاه تهران؟
1395/11/29
عقب ماشین فضا نبود که بتونید عکس بگیرید؟
1395/11/29
lovely.just japanese car
1395/11/29
خدايي كجاش جذابه جلوي ماشين شبيه دهن جانور تو سري فيلمهاي پرداتور كه تو قسمت اولش آرنولد بازي كرده بود شده
1395/11/29
در یک کلام فوق العاده
اما خب فقط عده خیلی معدودی می تونن بخرن و بقیه از دیدنش لذت ببرن