موضوعات داغ

درگ تمام آلمانی بنز A45 AMG مقابل بی ام و M3 + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود چهار دهه‌ای می‌شود که خودروهای هاچ بک برای برطرف کردن نیازهای جوانان ساخته شده‌اند. خودروهایی که با قیمت‌های نسبتا ارزان و هماهنگ با روحیات جوانان، توانسته‌اند طیف وسیعی از جوانان را به سمت خود جذب کنند. به مرور زمان شاهد سیر صعودی این دسته از خودروها بودیم و در 10 سال گذشته نیز ژانر این دسته از اتومبیل‌ها به خودروهای اسپرت نزدیک و نزدیک‌تر شده است تا در نهایت خودرویی مثل مرسدس بنز A45 AMG هاچ بک با قدرتی 435 اسب بخاری بوجود آید.
در این مقاله قصد داریم شما را دعوت به تماشای فیلمی درگ میان مرسدس بنز AMG A45 با خودروی سدان اسپرت بی ام و M3 کنیم که ویدیو مربوط به آن در انتهای مطلب بارگزاری شده است. ولی قبل از آن بد نیست کمی هم در رابطه با خودروهای شرکت کننده در این رقابت اطلاعات کسب کنید.
اول از همه مرسدس بنز برای بهبود بخش مولد قدرتی A45 AMG، یک پیشرانه جدید 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر را در نظر گرفته که با بروزرسانی‌های صورت گرفته بر روی اطلاعات ECU و نصب یک سری قطعه جدید بر روی آن از جمله سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی و همچنین استفاده از فیلترهای جدید با بازدهی بالاتر و عبور جریان بیشتر هوا از خود، موجب تولید حداکثر 435 اسب بخار قدرت شده است که بر روی کاغذ تبدیل به شتاب صفر تا صد حدودا 4.2 ثانیه‌ای می‌شود.
در مقابل هم خودروی بی ام و M3 قرار گرفته است که از یک پیشرانه 3.0 لیتری توربو شش سیلندر خطی از نوع TwinPower با قدرت خروجی 431 اسب‌بخاری و گشتاور 550 نیوتن متری استفاده می‌کنند که با استفاده از یک گیربکس 6 سرعته دستی و منتقل کردن نیرو به آخرین نسل دیفرانسیل M، شتاب صفر تا صد خودرو به 4.3 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن هم به عددی معادل 250-280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما این شتاب صفر تا صد 4.3 درحالی است که با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته DCT ، شتاب خودرو به 4.1 ثانیه تقلیل می‌یابد. حال خودروی M3 حضور یافته در این تورنومنت هم با جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک DCT ظاهر شده است تا قوی‌ترین خودروی هاچ بک جهان، یعنی مرسدس بنز AMG A45 را به چالش بکشد که تقریبا مدت زمان شتاب گیری نزدیک به یکدیگر دارند و می‌تواند یک رقابت حساس و تماشایی میان این دو اتومبیل ایجاد کند.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/5
قدرت موتور مرسدس 380 اسب بخاره نه 431 !
1395/12/6
چرا مشخصات رو اشتباه نوشتین؟!!!
قدرت موتور مرسدس بنز 375 اسب بخار هست