موضوعات داغ

ولوو XC90 ، کشتی لوکس سوئدی در نمایشگاه خودرو + فیلم

عکس مطلب اول
در سالی که گذشت یکی از مهترین و لوکس ترین خودروهایی که وارد بازار کشور شد شاسی بلند فول سایز جدید ولوو یعنی مدل XC90 بود. نسل جدید این خودرو همزمان با بازار جهانی به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و به لطف قیمت گذاری خوب با استقبال مناسبی نیز روبرو شد.
اس یو وی XC90 را باید جعبه ای از تکنولوژی مدرن دانست که تقریبا هر آنچه از یک اس یو وی لوکس انتظار دارید را برایتان برآورده خواهد کرد و البته به همین دلیل نیز توجه بسیاری از کارشناسان را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده است.
این خودرو با وجود ابعاد و وزن بالای خود مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر است که شاید در نگاه اول برای چنین بدنه ای کوچک به نظر برسد اما این موتور با مجهز بودن به توربوشارژر و سوپرشارژر قدرتی معادل یک موتور ۸ سیلندر را با مصرف سوخت یک موتور ۴ سیلندر به همراه دارد.
موتور ولوو XC90 می تواند ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این شاسی بلند بزرگ تنها ۶.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی نیز معادل ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

ولوو XC90

ولوو XC90

با شنیدن عنوان ایمن ترین شاسی بلند جهان می توان حدث زد که در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز ولوو سنگ تمام گذاشته است به طوری که لیست امکانات این خودروشامل مواردی چون، چراغ های هوشمند کمکی، سیستم حفاظت داخل کابین، سیستم حفاظتی صندلی در تصادفات، سیستم محافظتی ضربه های جانبی، سیستم کروز کنترل هوشمند، آینه های جانبی هوشمند با تنظیم اتوماتیک و گرمکن، Head-up Display، سنسور دنده عقب، سنسور جلو ، سنسور باران، سنسور نور، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچیدن، صندلی های طبی، دوربین دنده عقب، بخارزدایی اتوماتیک شیشه های عقب برحسب دما، گرم کن صندلی های جلو، صندلی برقی 12 حالته با 3 حافظه برای راننده و سرنشین جلو، پشت سری های برقی، صندلی تاشوی عقب، صندلی ردیف سوم، سیستم استارت هوشمند، سیستم ورود بدون کلید، صفحه کیلومتر شمار دیجیتال با قابلیت تنظیم نور، چرم طبیعی صندلی ها، فرمان چوبکاری شده به همراه چرم، پدال های اسپرت آلومینیومی، سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم هشدار موانع با قابلیت فاصله، رادار نقاط کور در رانندگی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط با آلارم، سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی، سیستم تشخیص عابران پیاده، سیستم تشخیص گاردریل های کنار جاده و تنظیم خودکار فرمان، اتوهلد، محافظ قسمت بار، تنظیم اتوماتیک شعاع نور چراغ های جلو، آینه ی داخلی الکتروکرومیک، تنظیم حالت های مختلف رانندگی، سیستم تهویه 4 گانه با قابلیت تصفیه هوای اتوماتیک، سقف پانوراما، درب صندوق عقب برقی، چراغ های زنون، چراغ های روشنایی در روز و شیشه شور چراغ های جلو می شود. تازه اینها تمامی امکانات این خودرو نیست و ما تنها به مهم ترین آنها اشاره کردیم.
در ادامه می توانید گالری تصاویر ولوو XC90 و همچنین ویدئوی تهیه شده از این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/30
افرا موتور مگه مجوز وارداتش باطل نشده ؟
1395/11/30
با سلام با وجود تخصص خودرو بانک سوالی داشتم مبنی بر اینکه جهت خرید خودرو با رنج قیمت ۷۰ میلیون توما کدام گزینه بهتر است مگان ۹۱ با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر ویا اریزو۵ صفر ویا ام وی ام x۲۲ یا بی وای دی f3 در صورت گزینه ای بهتر لطف فرمایید راهنمایی کنید ممنون
1395/11/30
گول شركت افراموتور رو نخوريد. خدمات پس از فروش و گارانتيش افتضاحه. كافيه يه سر به تعميرگاه مركزي تو جاده مخصوص بزنيد و بفهميد كه عملا هيچ خدماتي ندارن و با يه سري كلاه بردار طرف هستيد. تاحالا چندين بار هم نمايندگي بخاطر سرويس ضعيف تعليق شده !