موضوعات داغ

رنو کولیوس ، بررسی خودروی تشریفات نمایشگاه خودرو + قیمت

عکس مطلب اول
در روز پایانی نمایشگاه خودرو تهران، شرایطی فراهم بود تا خبرنگاران بتوانند خودروهای تشریفات نمایشگاه خودرو یعنی رنو کولیوس و رنو تالیسمان را تست و بررسی کنند. این دو خودرو در طول نمایشگاه وظیفه خودروهای تشریفات را بر عهده داشتند.
رنو کولیوس 2017 به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی مجهز شده که 2.5 لیتر حجم دارد و می تواند 171 اسب بخار را تولید کند. گیربکس نصب شده روی رنو کولیوس جدید از نوع XTronic CVT است که وظیفه انتقال نیرو به هر چهارچرخ را دارد.
البته در فضای نمایشگاه امکان تست خودرو در خارج از جاده نبود و بیشتر به قابلیت های خیابانی این شاسی بلند جدید بازار پرداخته شد. خودرو از نظر نرمی و بی صدا بودن کابین در وضعیت خوبی قرار دارد و طراحی متفاوت رنو کولیوس جدید توانست در نمایشگاه نیز نظر مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کند. طراحی جدیدی که بر طبق امضای جدید رنو صورت گرفته و نشان گر الگوهای جدید این شرکت فرانسوی در طراحی خودرو است.

رنو کولیوس

رنو کولیوس

رنو کولیوس در رده شاسی بلندها در سگمنت D قرار می گیرد و هم رده خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر قرار می گیرد و حتی می توان آن را رقیب خودروهایی چون هوندا CR-V و یا تویوتا راو4 نیز در بازار داخل بدانیم. جالب است بدانید که در روز تست، درگ کوتاهی با خودروی هیوندای سانتافه نیز که البته از نوع MPi بود انجام شد و توانست برتری خود را نسبت به این کره ای خوش فروش ثابت کند.
همانطورکه می دانید معمولاً گیربکس های CVT معمولاً کندی در شروع حرکت دارند و عملکرد آنها کمی کسل کننده است، به همین دلیل رنو سعی کرده با سیستم XTronic عملکرد این گیربکس را شبیه به مدل های عادی کند تا بتواند آن لذت قبلی تعویض دنده ها را کماکان در این خودرو تداعی کند. همچنین در حالت دستی 7 دنده را در اختیار راننده قرار می دهد تا در صورت نیاز دنده ها مستقیماً توسط راننده تعویض شوند.

رنو کولیوس 2017

رنو کولیوس 2017

از نظر سطح امکانات، رنو کولیوس در شرایط خوبی قرار دارد و روی آن سقف پانوراما، سنسور پارک در جلو و عقب، صندلی های برقی به همراه گرمکن و سردکن، روکش چرمی، استارت دکمه ای، درب برقی صندوق عقب، سیستم هشدار نقطه کور و یا سیستم پارک خودکار روی آن نصب شده است.
نگین خودرو قیمت این خودرو را 199 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده است. قیمتی که باید گفت با اعلام آن بر شیپور جنگ سختی با رقیبان نواخته شده و حال باید منتظر این پیکار سنگین با رقیبان قدرتمند ژاپنی و کره ای باشیم.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/3
به نظر من نسبت به رقیبان در سگمنت و قیمت واقعا ارزشمند تره
1395/12/3
خودروهاي جديد فرانسوي مثل رنو يا دي اس واقعا پيشرفتي چشمگيري داشتن
هرچند براي رقابت با ژاپني ها حالا حالا ها كار دارن
ولي اگه ب همين روند پيش بره شاخ كره ايي هارو بدجور ميشكونن
1395/12/3
کلا گیر دادین به سانتافه ها یا با اوتلندر مقایسش میکنید یا با این بابا بیخیال بشین عزیز من سانتافه یه خودروی همه چی تمام است که یه سر و گردن از بقیه خودروهایی که گفتین بالاتره و در ضمن موتور سانتافه با 2359 سی سی حجم قدر 190 اسب بخار داره و این با 2488 سی سی قدرت 169 اسب بخار دوستان عزیز بیایید یاد بگیریم برای تبلیغات بقیه رو پایین نیاریم و خودمونو بالا بکشیم در ضمن هیچوقت ماشین 5 نفره رو با 7 نفره مقایسه نکنید این ماشین داخلش که کپی ضایعی از ولوو هست بیرونشم که شاسی بلند شده تلیسمان و در ضمن این نکته رو هم فراموش نکنید کسی ماشین شاسی بلند برای شتاب نمیخره که شما هی میاید درگ میزارید .
1395/12/4
هنوز مونده فرق بین ماشین آسیایی و اروپایی رو بفهمیم!
1395/12/4
آخه همه آقا رضا مثل شما اروپایی سوار نیستن ( تندر90 ، ساندرو ) و صدالبته اگه دقت کنی شرکت تویوتا در صدر شرکت های خودرویی دنیا هست که متاسفانه آسیاییه ، در ضمن اگه شما دنبال خودروی اروپایی هستین سراغ بنز ، بی ام و ، فولکس ، آئودی ، پورشه اینا برو نه رنو که تو خود فرانسه هم فروش درست و حسابی نداره .
1396/6/17
هرگز سعی نکنید یک ماشین کره ای با شتاب ۱۱ ثانیه رو با خودرو های ژاپنی و اروپایی مقایسه کنید !
1395/12/3
این نکته رو یادم رفت بگم هر وقت تلیسمان تو فروش توانست اپتیما و سوناتا رو بگیره اینم سانتافه و سورنتو رو میگیره ، الان ماشین های ژاپنی هم با اون همه قدرت و کیفیتشون ، فروششون تو بازار مثله سانتافه و سورنتو نیست و شاهد این ماجرا تخفیف های روزافزون آرین موتور و جهان نوین آریا و همین نگین خودرو برای فروش محصولاتشونه.
1395/12/3
پرفروش بودن ملاك برتر بودن نيست
خودروهايي ك شما فرموديد نزديك به يك دهه هست كه داخل بازار ايران دارن خريدو فروش ميشن
و در شرايط تحريم و كاهش واردات ژاپني ها و فرانسوي ها با زرقو برق ظاهري فراوان تونستن فروش خوبيو تجربه كنن
ولي قطعا اين سلطه موقتي و روز ب روز روبه كاهشه
از قديم گفتن وقتي ماهي توي حوض نباشه غورباقه ابوعطا ميخونه!
1395/12/3
عزیز دلم ... دلیل اینکه الان ماشین های کره ای فروش بهتری دارند صرفا به دلیل خدمات پس از فروش بهتر ... فراوانی بیشتر قطعات در بازار و بازار دست دوم خوبه .... نه خوب بودن یا سر بودن ماشین .... بیایم واقع بین باشیم ... نه جبهه دارانه حرف بزنیم
1395/12/3
باید این نکته رو بگم که تلیسمان از بدو ورود به بازار تونست با سرعت زیاد سوناتا رو جا بذاره و شونه به شونه اپتیما jf تو فروش رقابت کنه. پس بهتره قبل از اظهار نظر و جانبداری کور کورانه یکم بررسی و مطالعه کنید. ضمنا سری اول تلیسمان حدود ۲۰۰۰ خودرو فروش کرد تقریبا تو چند روز.
1395/12/4
تو این کامنت میتونین شاهد یک مثال عینی از یک متعصب کور ماشین های کره ای باشین :)
1395/12/3
خیلی ممنون که به قولتون عمل کردین و ماشین رو زیر 200 میلیون قیمت گذاشتین!!! خوب رندش میکردین دیگه یعنی کسی که میخواد این ماشینو بگیره گیره 500 تومنه، یه جوری وعده زیر 200 میدادن که آدم چه فکرهایی میکرد
1395/12/3
البته تو ایران که مردم عقلشون به چشمشون هست فروش کرهیها بیشتر از ژاپنی هست مثلا تو امریکا ژاپنیها جولون میدن یا این که سال 2016 تویوتا به تنهایی تقریبا اندازه کل تولید کیا و هیوندا رو هم خودرو فروخته
1396/6/17
و تازه مدعی هستن که ماشین های کره ایشون از همه ماشینها سر تره ! به حق چیز های نشنیده
1395/12/6
سلام...خیالتون راحت شرکت جایی نمیخوابه کن آب زیرش بره.....این قیمت واسه پارت اول ثبت نام هست من به قول خودشون لوله اما آپشن مهم و تاثیر گذار تو فروش خودرو یعنی اتو پارکو نداره.....بعد به بهونه نسخه فول و اتو پارک دار قیمتو رو ۲۲۰ میبندن.....مردم بدبختم کن هوا شدن واسه خرید و صفر کشیدن .پارت اول کن نیمه فوله رو خرید کرده و ایشالا تا آخر عمر ازش لذت میبرن چون میشه مثل تیپ ای ۲تالیسمان که به خلق اله انداختن و الان با ضرر۳۰ملیونی همه خریدار نداره....مردم لطفا چشمتونو باز کنین چه چه ماشینی و با چه اپشنی دارن میفروشند