موضوعات داغ

با مرسدس بنز CLA، قدرتمندترین بنز ایران آشنا شوید + فیلم

عکس مطلب اول
مرسدس بنز CLA در سال ۲۰۱۳ و به عنوان نسخه سدان مدل کلاس A به بازار عرضه شد. اما این مدل در بازار فروش آنقدر خوب ظاهر شد که آن را بیشتر باید نسخه کوچکی از کلاس CLS به حساب آورد.
در ایران اما داستان دیگری مطرح است. عرضه اکثر مدل های بنز مدت ها است که متوقف شده و حال پس از سال ها تشنگی، شرکت امیر تجارت کهن، مجری فروش چند مدل از مرسدس بنز های نسخه MEC شده و توانسته مجوز پلاک آن ها را نیز تحت شرکتی به عنوان ستاره خاورمیانه ایرانیان بگیرد.
مدل های CLA که مجهز به پیشرانه AMG هستند در حال حاضر امکان اخذ پلاک ملی را نیز دارند و یک نمونه از آنها در نمایشگاه خودرو تهران نیز قدرت و صدای خود را به رخ حریفان می کشید.

مرسدس بنز CLA ، قدرتمندترین بنز ایران

مرسدس بنز CLA ، قدرتمندترین بنز ایران

این سدان دیفرانسیل جلو با موتورهای مختلفی از ۱.۵ لیتری دیزلی تا ۲ لیتری بنزینی توربو عرضه می شود. همچنین به صورت آپشن امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک بر روی آن وجود دارد.
اما قوی ترین نسخه ی این خودرو نیز که به تازگی وارد بازار ایران نیز شده، مدل تیونینگ شده توسط AMG یعنی مدل CLA45 AMG است که البته شرکت MEC هم دستی به سر و روی آن کشیده و در نهایت با برند MEC به ایران آمده است.
این مدل مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی است که حجم دقیق آن ۱۹۹۱ سی سی است. این موتور به توربوشارژر مجهز است و می تواند ۳۸۱ اسب بخار قدرت را در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۴۷۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۲۵۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. قدرتی که می توانست با اشاره ای کوچک به پدال گاز، نظر جمعیتی حاضر در خیابان های اطراف نمایشگاه را به سوی خود جلب کند و صدای دلنواز اگزوز آن دل هر ماشین بازی را می برد!

مرسدس بنز CLA45 نسخه MEC

مرسدس بنز CLA45 نسخه MEC

نیروی موتور از طریق یک گیربکس دوبل کلاچ ۷ دنده به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. همچنین از نظر استاندارد مصرف سوخت، این خودرو دارای استاندارد یورو ۶ است و در هر صد کیلومتر تنها ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می کند.
موتور ۲ لیتری کوچک ولی قدرتمند این مدل، CLA را تبدیل به سریعترین مرسدس بنز موجود در بازار ایران کرده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل تنها ۴.۲ ثانیه است یعنی می تواند خود را جلوتر از خودروهایی همچون پورشه کاررا S ببیند. حداکثر سرعت نیز در صورت داشتن محدود کننده ی سرعت معادل ۲۵۰ کیلومتر و بدون محدود کننده معادل ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.
اگرچه در این نمایشگاه توانستیم این خودرو را تست و بررسی کنیم، اما با توجه به فشردگی برنامه های مختلف در این نمایشگاه، امکان تهیه فیلم تست و بررسی از این خودرو نبود و امیدواریم در آینده نه چندان دور، بتوانیم به صورت کامل تری به این خودرو بپردازیم.
در ادامه و در انتهای مطلب می توانید گالری تصاویر و ویدئوی کوتاهی از معرفی این خودرو را تماشا کنید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/4
با سلام
خدمتتون عرض کنم که این بنز سریعترین بنز ایران نیست و بهتر دقت داشته باشید 2 دستگاه بنز sls با پلاک ملی در کشور موجود می باشد که سریعتر از این مدل می باشند
1395/12/4
اگه این قدرتمند ترین هستش بعد اون SLSها چی بودن ؟
1395/12/4
ﺗﺤﺴﻴﻦ ﺑﺮ اﻧﮕﻴﺰ.
ﻭﻟﻲ ﺩﻟﻢ ﻧﻴﻮﻣﺪ ﻧﺎﻣﻲ ﻫﻢ اﺯ اﺳﺐ ﺗﻴﺰﭘﺎﻱ ﺧﻮﺩﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻧﺒﺮﻡ ﻫﻤﻮﻥ ﺳﻤﻨﺪ ﺧﻮﺵ ﺭﻛﺎﺏ
و ﭼﻪ ﺷﺒﺎﻫﺘﻬﺎ ﻛﻪ ﻧﻬﻔﺘﻪ اﺳﺖ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ
اﻭﻥ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ 2 ﻟﻴﺘﺮﻱ ﺗﻮﺭﺑﻮ و اﻭﻥ ﻳﻜﻲ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ 1800 ef7 ﭼﻪ ﺟﻮﻻﻧﻬﺎ. ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺪﻫﻨﺪ
ﺧﻼﺻﻪ اﺯ ﺭﻭﻳﺎ ﺑﻴﺎﻡ ﺑﻴﺮﻭﻥ و اﻻﻍ ﻟﻨﮕﻤﻮﻧﻮ ﺩﻳﮕﻪ ﻭﻟﺶ ﻛﻨﻴﻢ ﻭﻟﻲ ﻛﺎﺵ ﻻ اﻗﻞ ﻟﻨﮓ ﻧﺒﻮﺩ
1395/12/4
شرکت های خودرو سازی ، با توجه با محدودیت حجم موتور کمرگ ، باید موتورهای 2499 سی سی توربو دو قلو خود رو برای تشنه گان قدرت این منطقه طراحی کنند.(انتظار بالای 400 اسب بخار)
1395/12/4
یا امام هشتم
کجان اون عشق ژاپونی بیاین ببینید کف کنید
1395/12/5
Subaru WRX با نصف قیمت راحت لولش میکنه می فرستدش به جهنم
خودروی خوبی هست ولی به پایه ژاپنی ها نمیرسه
1395/12/4
یعنی چی قدرتمندترین بنز ایران ؟ پس اس500 با 449 اسب بخار کشکه ؟ یا سی ال 500 با 383 اسب بخار ؟
بگید پر قدرت ترین 2 لیتری ایران و جهان
1395/12/4
بسیار عالی ی ی ی ی ی ی ی ست
1395/12/5
قدرتی که می توانست با اشاره ای کوچک به پدال گاز، نظر جمعیتی حاضر در خیابان های اطراف نمایشگاه را به سوی خود جلب کند و صدای دلنواز اگزوز آن دل هر ماشین بازی را می برد!

خو حداقل یه ذره از صدای ماشین و تو کلیپ میزاشتین.....شما که زحمت میکشین کلیپ به این زیبایی درست میکنید بعد از اون طرف تو متن اینجوری تعریف میکنین بد نبود حداقل از یه گاز دادن معمولیش صدا میزاشتین. ما هم ماشین بازیم به صدای دلنوازش علاقه مندیم.
1395/12/7
بعد میگه بیا اینو بین 620 تا 800 میلیون بخر :(