موضوعات داغ

پژو ۲۰۰۸ داکار، قهرمان رالی جهان در نمایشگاه خودرو + عکس

عکس مطلب اول
پژو با همکاری ایران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران امسال یک مدل خاص از پژو 2008 را نیز به نمایش گذاشته بود. این مدل که جدیداً مخصوص مسابقات رالی داکار ساخته شده است 2008DKR نام دارد. این مدل بر خلاف بسیاری از خودروهای رالی که دو دیفرانسیل هستند یک مدل دیفرانسیل عقب است.
موتور این مدل یک نمونه ی شش سیلندر وی شکل ۲۴ سوپاپ به حجم ۳ لیتر و از نوع توربودیزل است. این موتور که در وسط پژو 2008 قرار دارد می تواند ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که گشتاور بسیار زیادی برای چنین خودرویی است.
حداکثر دور موتور قابل دستیابی توسط این موتور ۵ هزار دور بر دقیقه است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعته ی دستی از نوع سکوئنشال به چرخ های عقب ارسال می شود.

پژو 2008

پژو 2008

بدنه ی پژو 2008 داکار نیز به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده است و برای دستیابی به هندلینگ بالاتر از سیستم تعلیق دوبل جناغی بهره گیری شده است.
در نمایشگاه خودرو تهران و در کنار مدل معمولی پژو 2008، ایران خودرو این خودرو را با چنین مشخصات فوق العاده ای به نمایش گذاشته بود تا هم قهرمان رالی امسال داکار را به مردم نشان دهد و همچنین تبلیغی جالب برای پژو 2008 کند، خودرویی که قرار است به زودی وارد بازار ایران شود.
در انتهای مطلب می توانید به گالری تصاویر این نسخه از پژو 2008 که در زمان نمایش آن در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران تهیه شده اند مراجعه کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/4
کلا آدم بره به این نمایشگاه بین المللی خودرو افسردگی می گیره!!! چون به لطف قیمت گذاری نجومی، 90 درصد مردم توانایی خرید 95 درصد از این ماشینها رو ندارن!!! البته به استثناء آشغالای تکراری و مزخرف سایپا و ویران خودرو!!!