موضوعات داغ

5 پورشه با بهترین آیرودینامیک و چسبندگی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته گذشته به این موضوع پرداختیم که اغلب کاربران مجازی ماشین‌های سوپر اسپرت را در قاب چند تصویر می‌بینند، دریغ از اینکه تمامی جذابیت یک خودروی سوپر اسپرت علاوه بر پیشرانه قدرتمند، بدنه‌ای اسپرت و در نهایت چهره‌ای خشن و جنگنده، به صدایی خواهد بود که از لوله‌های اگزوز آن بیرون می‌آید و روح مخاطب را با روحیات خود پیوند می‌زند. به همین منظور فیلمی برای شما بارگذاری کردیم که در آن 5 صدای برتر و جذاب محصولات پورشه به تصویر کشیده شده بودند. حال امروز هم می‌خواهیم فیلمی در رابطه با محصولات پورشه برایتان قرار دهیم، با این تفاوت که حالا 5 خودروی برتر پورشه با بهترین ضریب آیرودینامیکی و چسبندگی را به شما معرفی می‌کند.



همانطورکه در فیلم هم آمده است، اول از همه خودروی پورشه کیمن GT4 معرفی می‌شود که با توجه به شماره گذاری داخل ویدیو، به عنوان پنجمین خودروی برتر پورشه با بهترین ضریب آیرودینامیکی و چسبندگی شناخته می‌شود که دارای حداکثر سرعتی 295 کیلومتر بر ساعتی بوده و می‌تواند ضریبی آیرودینامیکی 0.32 به خاطر باله بزرگ عقبش داشته باشد.
بعد از آن هم خودروی پورشه 959 را خواهیم دید که یکی از محصولات قدیمی پورشه به شمار رفته و با حداکثر سرعتی 317 کیلومتر بر ساعتی، می‌تواند یک ضریب آیرودینامیکی 0.31 به لطف بدنه کشیده و طراحی آیرودینامیکی تولید کند.
در جایگاه سوم هم می‌توان خودروی پورشه 911 کاررا RS 2.7 را دید که علاوه بر ضریب آیرودینامیکی 0.40، در فیلم اول مربوط به 5 صدای برتر محصولات پورشه هم شاهد حضور آن در جایگاه پنجم بودیم.
جایگاه دوم لیست بهترین خودروهای پورشه با بهترین ضریب آیرودینامیکی هم به نسل جدید پورشه پانامرا توربو تقدیم شده است که با حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعتی و همچنین سود بردن از یک اسپویلر متحرک و مخفی شونده در بدنه اتومبیل، می‌تواند ضریب آیرودینامیکی و چسبندگی 0.29 داشته باشد.
در آخر هم می‌رسیم به خودروی "پورشه 935 موبی‌دیک" که اشاره به نهنگ معروف سفید رنگ یعنی "موبی‌دیک" دارد و برای شرکت در مسابقات لمانز، از یک طراحی کشیده و نهنگ شکل با یک باله بزرگ آیرودینامیکی سود می‌برد که باعث شده حتی در حداکثر سرعت 366 کیلومتر بر ساعت هم با داشتن ضریب آیرودنامیکی 0.36 مشکلی برای اتومبیل بوجود نیاید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/12
ضریب آیرودینامیک این خودروها خیلی هم جالب نیست البته به خاطر کوپه بودن ارقامش بالا هست
آیرودینامیک ترین خودروی جهان مرسدس بنز CLA Class هست که ضریب آیرودینامیک اون فقط 0.21 هست