موضوعات داغ

قوی‌ترین کروکی جهان راهی ژنو می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید، شرکت تیونینگ برابوس تنها به صورت انحصاری به تقویت سنگین و ویرایش محصولات مرسدس بنز می‌پردازد و تاکنون تقریبا تمامی محصولات این خودروساز آلمانی را تقویت کرده و راهی بازار کرده است. حال در این میان مرسدس بنز S63 AMG هم دیده می‌شود که سال گذشته نسخه سدان آن را تقویت کرد و پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی ژنو سال گذشته هم به تقویت و معرفی نسخه کوپه مرسدس بنز S63 AMG پرداخت. حال پس از گذشت یکسال از تقویت دو خودروی S63 AMG، برابوس به سراغ تقویت یکی دیگر از اعضای خانواده S63، یعنی نسخه کروکی مرسدس بنز S63 AMG رفته است تا با تقویت و ویرایش خصوصیات ظاهری آن، سوژه‌ای برای حضور در نمایشگاه بین المللی ژنو سال جاری داشته باشد.

مرسدس بنز S63 AMG

مرسدس بنز S63 AMG


همین ابتدای کار گفتنی است که برابوس با تقویت این خودرو همانند دو مدل دیگر، قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی کروکی جهان را تولید کرده است که می‌تواند در عرض 3.5 ثانیه سرعت از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برسد و با حداکثر سرعتی حدودا 350 کیلومتر بر ساعت به راه خود ادامه دهد.
در واقع برای رسیدن به چنین سرعت و شتابی باید پیشرانه‌ای قوی پشت پرده این جریانات باشد که از این رو برابوس هیولای 6.0 لیتری به شدت بهبود یافته V8 BiTurbo با دو توربوشارژر ویژه جدید و مانیفولدهای گاز بزرگ‌تر شده فیبرکربنی و مانیفولدهای دود بزرگ‌تر شده طلایی با ضریب انتقال حرارت بالاتر را زیر کاپوت این خودرو به خدمت گرفته است که با رساندن دور موتور آن به محدوده 5400 دور بر دقیقه، فریاد موتور بلند شده و 850 اسب بخار قدرت در کنار گشتاوری 1450 نیوتن متری از آن آزاد می‌شود که برابوس برای محافظت از جعبه دنده هفت سرعته اسپرت "SpeedShift MCT 7" (مجهز به پدال‌های تعویض دنده تعبیه شده در پشت فرمان)، مقدار گشتاور ورودی جعبه دنده را در 1150 نیوتن متر کنترل و محدود کرده است تا از آسیب رسیدن به دیسک و صفحه‌های جعبه دنده و یا آسیب دیدن چرخ‌دنده‌های آن جلوگیری کند، اما این کار باعث نشده تا خودروی مرسدس بنز 850 به شتاب مطلوب 3.5 ثانیه‌ای دست پیدا نکند!. در آخرین مرحله تبدیل دور هم یک دیفرانسیل لغزش محدود با قابلیت قفل شوندگی "4MATIC AWD" قرار گرفته است تا نیروی تولیدی موتور تمام و کمال به دست هر چهارچرخ اتومبیل برسد.
همانطور که اشاره کوتاه کردیم، این خودرو به شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است که برای محصول نسبتا لوکس مرسدس بنز S63 کروکی جای شگفتی دارد، اما هیجان انگیزتر از این‌ها، مصرف سوخت دیوانه کننده آن است که در هر صد کیلومتر شهری 13.8 لیتر و در مسیرهای برون شهری و بزرگراه نیز 7.9 لیتر سوخت مصرف دارد که با ترکیب این دو عدد با یکدیگر، عددی 10.1 لیتری برای مصرف سوخت ترکیبی بدست می‌آید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/11
موتور 6 لیتری سیکل ترکیبی 10.1 !!! مصرفش از ماشین های تولید داخل کمتره
مغز ها و نوابغ و نخبه های طراح در ایران خودرو و سایپا از توهم بیان بیرون و درک کنن که سوادشون در حد خواندن و نوشتنه نو طراحی خودرو