موضوعات داغ

لکسوس RX جدید خشن تر از همیشه می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حدوداً شهریورماه امسال بود که کمپانی خودروسازی لکسوس با استفاده از یک کیت بدنه اسپرت و یک موتور توربوشارژر، نسخه‌ای اسپرت از لکسوس RX 200t با نام کامل "RX 200t F Sport" رونمایی کرد، حال این خودروی شاسی بلند که پیش از این توسط شرکت سازنده تقویت شده است، به دستان تیونر معروف ژاپنی یعنی "روون (Rowen)" افتاده است تا چهره ای اسپرت و جذاب تر داشته باشد.

تیونینگ لکسوس RX

تیونینگ لکسوس RX

کمپانی لکسوس را می‌توان یکی از محدود شرکت‌هایی دانست که علاقه زیادی به نصب موتورهای کوچک و کم مصرف بر روی محصولاتش دارد، حال برای این شاسی بلند "اسپرت" هم پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر خطی در نظر گرفته که بدون هیچگونه تغییرات و تقویت از سوی Rowen، می‌تواند قدرتی 235 اسب بخاری و گشتاوری 350 نیوتن متری تولید کرده و از طریق جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک تنها به چرخ‌های جلو ارسال کند!
شاید برای خودروی شاسی بلندی که نام اسپرت را با خود یدک می‌کشد این مقدار قدرت و حجم پیشرانه و یا حتی محور جلو بودن قابل هضم نباشد، ولی خب با ارسال این نیرو به خروجی شاهد شتابی صفر تا صد 9.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی حدودا 200 کیلومتر بر ساعتی خواهیم بود که با توجه به حجم پیشرانه تا حدودی قابل قبول است. اما تیونر مذکور سعی خود را کرده است تا چهره ای اسپرت و تهاجمی از خودروی شاسی بلند لکسوس با باطنی آرام ساخته باشد.

نسخه اسپرت لکسوس RX جدید

در طراحی ظاهری خودرو هم می توان یک بامپر بسیار بزرگ را زیر سپر جلو مشاهده کرد که طبق عادت این تیونر ژاپنی، بر روی آن از چراغ های روشنایی LED کوچک برای زیبایی کار استفاده شده است، هرچند رینگ های بزرگ و جالب، چراغ های پیشانی تاریک تر، آینه های بغل باریک تر، خروجی های اگزوز اسپرت با ترتیبی عمودی، دیفیوزری نسبتا بزرگ در زیر سپر عقب و در نهایت چراغ های مه شکن خودروهای فرمول 1 هم در امر اسپرت سازی چهره اتومبیل نقش بسزایی داشته اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/12
خیلی خوب شده خودروهای ژاپنی جون میدن برای تیونینگ
日本だけ
1395/12/12
طراحی کلی و به خصوص چراغهای عقبش به تقلید از BMW X1 2015 ساخته شده . اما هنوز هم قدرتش کمتر از اونه و شتاب صفر تا صدش ، نزدیک چهار ثانیه پایینتر از اون . X1 تقریبا شش ثانیه ای به سرعت صد میرسید اما این نزدیک ده ثانیه . قدرت X1 تقریبا 250 اسب بخار بود و این 235 تاست . کلا اون مدل X1 دیگه تکرار نشد !