موضوعات داغ

کدامیک سریع تر است. پورشه، هوندا یا نیسان؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
جهان سالیانه در حال تغییر و پیشرفت است، اما برای یک پوست اندازی بزرگ نیاز به فرصت بیشتر خواهد بود. زمانی مردم از کالسکه برای حمل و نقل انسان و گاری برای حمل بار استفاده می‌کردند. بعد از آن ماشین‌های بخار روی کار آمدند و بعد از ماشین‌های بخار هم موتورهای درون سوز با انواع سوخت‌ها پدیدار شدند که به جرات بهترین دوران صنعت خودروسازی را با رقابت‌های جذاب و پرسر و صدا رقم زدند. حال امروز هم می‌خواهیم شما را دعوت به تماشای فیلمی متفاوت و جذاب از رقابت سه خودروی هوندا NSX، خودروی نیسان GT-R و در آخر هم پورشه 911 توربو با یکدیگر کنیم که فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است، ولی قبل از آن بد نیست کمی در رابطه با خودروهای شرکت کننده در این رقابت اطلاعات کسب کنید.
اول از همه شاهد ورود هوندا NSX به این رقابت هستیم. هوندا NSX که برادری از پدر جدا، اما از مادر سوا برای آکورا NSX است، تنها به غیر از لوگوی پیشانی در اکثر فاکتورهای طراحی و تجهیزات بکار رفته بایکدیگر مشترک هستند و سیستم محرک هم می‌تواند یکی از موارد مشترک میان هوندا NSX وآکورا NSX باشد، پس با این حساب خودرویی اسپرت هوندا با پیشرانه‌ای 3.5 لیتری و دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو و عقب خواهیم داشت که در مجموع قدرت 573 اسب بخاری به سمت خروجی ارسال می‌کنند تا به حداقل شتاب صفر تا صد حدود 3 ثانیه دست پیدا کند.
بعد از هوندا NSX هم شاهد زورآزمایی نیسان GT-R هستیم که با پیشرانه ای 6 سیلندر 3.8 لیتری در این رقابت حاضر شده و می‌تواند حداکثر قدرت 542 اسب بخاری در دور موتور 6400 دور بر دقیقه تولید کند که بر روی کاغذ با ارسال این نیرو توسط جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد 2.7 ثانیه ای بدست آمده است، هرچند در عمل می‌توان یک عملکرد متفاوت را شاهد بود که در فیلم هم آورده شده است و می‌توانید در انتهای مقاله مشاهده کنید. ولی در آخر حفظ شتاب و رسیدن به حداکثر سرعت 150 مایل برساعت، یعنی سرعت حدودا 240 کیلومتر بر ساعت حائز اهمیت خواهد بود که خیلی از خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت تنها در شتاب صفر تا صد سریع هستند و برخی از آنان در سرعت‌های بالا شتاب مطلوب خود را از دست می‌دهند.
درآخر هم خودروی پورشه 911 توربو وارد میدان می‌شود که شرکت سازنده برای تولید نیروی محرک آن از یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت یا باکسر استفاده کرده که با افزایش 20 اسب بخاری قدرت به نسبت مدل‌های قبل خود، نیروی نهایی آن به 540 اسب بخار (397 کیلووات) رسیده است که سبب دستیابی به ثبت شتاب صفر تا صد 3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت برای 911 توربو شده است.
در آخر توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه این فیلم بسیار زیبا و جذاب را در خودروبانک از دست ندهید.


نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/15
porsche بهترین خودرو ساز در آلمان هستش خیلی از BENZ-BMW-AUDI بهتره.ولی من بین این سه خودرو,GTR رو انتخاب میکنم.هیچ چیز جای گودزیلا رو نمی گیره.
1395/12/16
نه تا وقتی ایودی هنوز خودرو تولید میکنه
1395/12/17
ایودی دیگه چیه؟خودروساز جدیده؟
1395/12/15
متاسفانه فیلم برا ما لود نشد لطفا بررسی بفرمایید
1395/12/15
عملکرد ماشین های ژاپنی و آمریکایی فقط رو کاغذ بهتر از آلمانی های هستن
آلمانی ها بهترین هستن
یه فیلم می بینند دوستان مثلا پورشه 911فابریک با جی تی ار تا دندان تقویت بعد میگن ایول نیسان عجب ماشینیه
البته بیشتر تاثیرات فیلم سریع و خشن بود که اکثر جوان ها رو به ماشین های آمریکایی و ژاپنی آوردن مگر نه دربرابر ماشین های اروپایی حرفی واسه گفتن ندارن

1395/12/15
درود بر دوستان...اقا محمد گل فکر میکنم ی خورده شما دیگه زیادی متعصب هستی رو برندای المانی دیگه اینجوریم که شما میگی نیست...درست، برندای المانی عالی هستن ولی خب بقیه کشورها هم دست رو دست که نزاشتن...با سپاس از همگی
1395/12/15
زنده باد سلطان شتاب . آخه چرا اینقد آلمانیا خوب ماشین می سازن ! چه جوریه ! ولی دمشون گرم همه کاراشون دقیق و درسته . رفیقم یه گلف داره 4 چراغ 600 هزارتا راه رفته ولی باز مثل روز اولش راه میره لامصب .
1395/12/15
والا قدیم می‌گفتیم رقیب جی تی ار ، ۹۱۱ توربو اس‌ هستش الان ۹۱۱ توربو خوردش. آلمانی یک چیز دیگست .
1395/12/16
GTR 562 اسب بخار هستش
1395/12/17
همین که جی تی ار با این حجم موتور تونسته خیلی از ماشینهای پر مدعا رو ب چالش بکشه خودش کم کاری نیست دوستان