موضوعات داغ

تست رنو کولیوس جدید به همراه رنو داستر در کویر + عکس

عکس نویسنده
جواد اسدی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
مدت‌ها پیش نقش رسانه‌های تخصصی خودرو در بازار و شناساندن خودروهای جدید به مردم و خریداران بسیار کم و ناچیز بود و البته این درباره آن دسته از خودروهایی صدق می‌کند که قرار بود به بازار عرضه شوند و پیش از خرید هیچ فردی تجربه‌ای از آن در واقعیت نداشت. البته خریداران و مردم عادی نیز نمی‌توانستند به شکل امروز و شیوه‌ای که برخی از واردکنندگان و خودرسازان تست درایو عمومی می‌گذارند، خود تجربه‌ای پیش از خرید کسب کنند و اصولاً خرید خودرو مانند خرید هندوانه‌ای در بسته بود و اگر کسی از خریدش پشیمان می‌شد یا مجبور به ضرر و فروش خودرو بود، و یا باید مدتی با تمام ضعف‌ها و کاستی آن سر می‌کرد.

تست رنو کولیوس و <a href='https://www.khodrobank.com/cars/%D8%B1%D9%86%D9%88/262/%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9'>رنو داستر</a> در کویر

تست رنو کولیوس و رنو داستر در کویر

اما در ماه پایانی سال و هفته پیش، تستی از رنو کولئوس در سایت خودروبانک منتشر شد که کمی خاص و منحصر به فرد بود و البته سایر رسانه‌های تخصصی در این تست برفی حضور داشتند (تست رنو کولیوس در شرایط برفی). این نخستین بار بود که یک واردکننده حاضر به نقد منصفانه خودرویی که به فروش گذاشته، شده و با دست و دل باز کولیوس را برای تستی واقعی در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود. اما دقیقاً یک هفته پس از آن تست، حالا چالشی دیگر در انتظار خبرنگاران بود و آن تست آفرود در نقطه مقابل برف و یخ، یعنی کویر و شن بود که تیم خودروبانک نیز مانند هفته پیش در آن حضور داشت و مطلبی که در ادامه خواهید خواند چکیده‌ای از سفر دو روزه به کویر مرکزی ایران با جدیدترین محصول رنو است.

پرده اول: ساختمان نگین
ابتدا به نظر می‌رسید که قرار است به همراه اتوبوس و یا وسیله‌ای همگانی به سمت کویر عازم باشیم، اما نگین خودرو برای اوقاتی که در راه هستیم تستی فرعی در نظر گرفته و خبرنگاران همراه با دو دستگاه رنو داستر (تک و دو دیفرانسیل) و یک دستگاه رنو سیمبل و با پشتیبانی تویوتا لندکروز و نیسان پیکاپ که مخصوص شرایط کویری بودند، به سمت شهر کاشان حرکت کردند. البته امداد نگین خودرو نیز در تمام مسیر رفت و برگشت در کنار این کاروان حضور داشت تا در صورت بروز مشکل به سرعت برطرف شود.

تست رنو داستر در کویر

تست رنو داستر در کویر

از خط اصلی داستان دور نمی‌شویم اما بر روی آسفالت تنها تفاوت‌هایی کوچک مابین رنو داستر تک دیفرانسیل، و رنو داستر دو دیفرانسیل مشهود است و نخستین نکته شتابگیری بهتر نسخه تک دیفرانسیل به دلیل سبک بودن (حدود 120 کیلوگرم) است و فضای سرنشین عقب و وسط نیز کمی بهتر است. البته خودرویی که در اختیار ما بود نسخه کم آپشن‌تری نسبت به دو دیفرانسیل بود و مانیتور در آن وجود نداشت.

پرده دوم: جاده‌ای پر دست انداز
رنو داستر به نسبت رنو سیمبلی که در اختیار داشتیم در این گونه جاده‌ها خوش‌تر درخشید. رنو سیمبل در دست انداز‌ها وضعیت خیلی راحتی نداشت و سرنشینان عقب که 3 نفر بودند، ابراز ناراحتی می‌کردند و البته سرنشین وسط اوضاع بدتری داشت. اما رنو داستر به دلیل تعلیق بهتری که برای جاده‌های خارج شهری و خاکی طراحی شده، مناسب چنین سفرهایی است و البته خاطر نشان می‌کنم که سرنشین عقب و وسط هنوز در آن ناراحت است!

رنو داستر و رنو کولیوس

رنو داستر و رنو کولیوس

بعد از شهر آران و بیدگل، جاده‌های خاکی و حاشیه‌ای بیشتر می‌شود و به سمت ابوزید آباد در حال حرکت هستیم. رنو کولیوس که مهمان اصلی این سفر بود نیز پشت خودروبر منتظر پیاده شدن است و برای چالشی که برای آن در نظر گرفته شده، کمی مضطرب به نظر می‌رسد!

پرده سوم: ابتدای کویر
رنو کولیوس بدون پلاکی که مخصوص آزمایش است، با رسیدن به اول جاده کویری مورد نظر، دیگر می‌تواند پیاده شود و با لاستیک‌های خودش ادامه راه را شاهد باشد. البته شانس با آن و بیشتر با ما همراه است و هوا هنوز گرم نشده و خورشید پشت ابرها خودنمایی می‌کند.

رنو کولیوس

رنو کولیوس

با این که جاده شنی آغاز شده، اما رنو سیمبل نیز همراه ما به داخل کویر آمده و حتی برخی نقاط بهتر از رنو داستر تک دیفرانسیل عمل می‌کند! تفاوت دو نسخه تک و دو دیفرانسیل را از همین ابتدای راه می‌توان فهمید و با اینکه موتور آن کمی برای این شرایط ضعیف است، اما به راستی که یک آفرودر ارزان قیمت مناسب است و خریدار را در این شرایط کویری پشیمان نمی‌کند. با آزمون و خطای خودروهای پشتیبان یک مسیر تپه‌ای در رمل‌ها در نظر گرفته می‌شود و با کم کردن باد لاستیک‌ها، آن برنامه‌ای که به خاطرش همه جمع شده بودند به مرحله اجرا می‌رسد. اولین نکته‌ای که رنو کولیوس به شما می‌فهماند، سپر بلندی است که با هر فرود و صعود صدایی از جنس سایش تولید و گوشزد می‌کند که برای این مسیرها طراحی نشده است. برای وارد شدن به رمل‌ها کمی باید حواستان به فرمان برقی آن باشد که کاملاً تحت کنترل باشد و با یک تکان مسیر خودرو عوض نشود.

تست رنو کولیوس 2017 در کویر

تست رنو کولیوس 2017 در کویر

همانطورکه قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، رنو کولیوس 2017 به پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که در زیر می توانید مشخصات فنی این فرانسوی تازه وارد را مشاهده کنید:

مشخصات فني
مدلرنو کولیوس 2017
پيشرانهچهار سیلندر خطی
حجم موتور2.5 لیتر
حداکثر قدرت171 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور233 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي9.8 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1607 کیلوگرم
قيمت199 میلیون و 500 هزار تومان
هرچه جلوتر می رویم نکات جدیدی به چشم می‌آید. سرنشینان رنو داستر دو دیفرانسیل از کوبش کمتر در این مسیر می‌گفتند که با تست شخصی این گفته تائید شد، اما در رنو کولیوس این تکان‌ها و کوبش‌ها با بالا بردن سرعت بیشتر می‌شود و کمک فنرهای شهری آن با فضای جا به جایی و نرمی بیشتر در رمل‌ها به چشم می‌آید و با یک ضربه، سرهای دوستانمان در ردیف عقب به سقف برخورد می‌کرد. چیزی که با سرعت‌های بیشتر در رنو داستر دیده نمی‌شد. در این میان سیستم هشدار دهنده‌ای درباره میزان باد لاستیک‌ها مدام به ما گوشزد می‌کرد که این شرایط عادی نیست و باید به شرایط عادی بازگردد. هرچه با رنو کولیوس غرق در تپه نوردی می‌شدیم و جلوتر می‌رفتیم، فشار بیشتری به آن وارد می‌شد و پس از حدود یک ساعت بالاخره در رمل‌ها گیر کرد و به گفته دوستان همراه، جعبه دنده آن داغ کرده و دیگر نیرویی انتقال نمی‌دهد و همین باعث گیر کردن خودرو در شن‌ها شد!

رنو کولیوس 2017

رنو کولیوس 2017

پس از استراحتی کوتاه که برای خنک‌سازی داده شد، تویوتا لندکروزر ناجی از راه رسید و رنو کولیوس را از محاصره رمل‌ها نجات داد. البته دیگر چنین اتفاقی در ادامه رخ نداد و پس از استفاده‌های چند دقیقه‌ای، زمانی مختصر برای استراحت خودرو در نظر گرفته می‌شد. در این زمان استراحت، به جزئیات این زیبای فرانسوی می‌پردازیم. شن‌ها در سقف پانورامای رنو کولیوس خودنمایی می‌کنند و نمایی زیبا به آن بخشیده‌اند، اما این نوع سقف برای چنین استفاده‌ای کمی خطرناک است.
سه نفر در عقب می‌نشینیم و برخلاف رنو داستر که نفر وسط عذاب می‌کشید، در رنو کولیوس به راحتی لم می‌دهد و از آفرود لذت می‌برد. هرچند ما آفرود را با نفرات کمتر پیشنهاد می‌دهیم و هرچه وزن خودرو بیشتر باشد، احتمال گیر کردن در رمل‌ها بیشتر می‌شود. کیفیت چرم مورد استفاده نیز شاید از خیلی از رقبای رنو کولیوس بیشتر باشد و فضای پا نیز در حدی است که بتوان سفری چند صد کیلومتری را بدون استراحت پاها گذراند. اما به جعبه دنده برگردیم. با این که جعبه دنده‌های CVT در همه جای دنیا به عنوان جعبه دنده‌ای اقتصادی و با عکس‌العملی معمولی شناخته می‌شود، اما این نوع از CVT با پسوند XTronic هماهنگی خوبی با موتور دارد و خیلی سریع جوابگوی نیاز به گشتاور در دورهای مختلف است و سرعت تعویض آن را حتی در جاده‌های صاف بیابانی می‌توان فهمید. درست همان اتفاقی که در جعبه دنده رنو داستر اتفاق افتاده و ذهنیت ما را از جعبه دنده‌های گیج و کند قبلی به سمت اتفاقاتی جدید سوق داد.
البته جعبه دنده رنو داستر همان نسخه‌ای است که در رنو مگان نیز استفاده شد، اما در رنو داستر عکس‌العمل آن کمی متفاوت و بهتر شده است.

پرده چهارم: بازگشت و نتیجه‌گیری
پس از اتمام کار و تاریک شدن هوا ، شب را در کاروانسرایی زیبا گذراندیم و مهلت خوبی برای رد و بدل کردن نظرات و نتیجه‌گیری کلی بود. همه همکاران ما نظراتی مثبت درباره رنو کولیوس داشتند و نظر همه درباره آفرود با خودرویی که برای آفرود ساخته نشده، تجربه‌ای متفاوت و جالب است. اما حقیقتاً در شرایط کویر، رضایت از رنو داستر بیشتر بود و دلیل آن هم واضح است. رنو داستر از سیستم‌های الکترونیکی کمتری استفاده می‌کند و به قول باتجربه‌های آفرود، مکانیکی‌تر و سبک‌تر است و به همین دلیل با قدرت و حجم موتور کمتر می‌توانست در عبور از رمل‌ها بهتر بدرخشد و تفاوت اضافه کردن یک دیفرانسیل دیگر را مثل روز روشن کند.
درست است که با هدف تست رنو کولیوس جدید به کویر رفته بودیم، اما حضور رنو داستر دو دیفرانسیل نیز باعث شد تا قابلیت‌های این دو خودرو مقایسه شوند و شاید رنو کولیوس جدید در استفاده شهری و آفرودهای سبک خودرویی کامل‌تر و بهتر باشد، اما با توجه به مشخصات فنی و قابلیت‌های تست شده، رنو داستر دو دیفرانسیل در کویر توانست عملکرد مناسب‌تری را از خود نشان دهد.
البته نظر شخصی نگارنده این بود که بهتر است خودروهایی در این سگمنت در شرایط مساوی آزموده شوند تا بتوان نتیجه‌ای به مراتب واضح‌تر به دست آورد و امیدواریم سایر شرکت‌ها در آینده‌ای نزدیک دست به چنین حرکات مثبتی در جهت شناساندن خودروهای جدید به مشتری بزنند.
حال پس از تست و بررسی رنو کولیوس در شرایط برفی، تست این خودرو در کویر را نیز مطالعه کردید و به زودی رنو کولیوس قرار است در شرایط متفاوت تری نیز مورد آزمایش قرار بگیرد.

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/14
جالبه برا پشتیبانی دوتا ژاپنی باهاشون بردن که اگر نبودن احتمالا چرم با کیفیتش زیر آفتاب کویر میپوسید
1395/12/14
نگين خودرو از بس خيالش از بابت كوليوس راحته ك اجازه تست هاي مختلفو رو ماشين ميده
**كوليوس پيروز بي چون و چراي بازار 200ميليوني ايران**
1395/12/15
برو فیلمشو ببین البته انقدر ضایع بود که خودرو بانک برداشتش تو آپارات بزن هست بعد بیا نظرای خنده دار بده نگین خودرو از بی اطلاعی امثال شما مطمئنه نه ماشینی که آورده ، راه نمیتونه بره چه برسه به آفرود خخخخ
1395/12/14
با سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکارنتان
تشکر بابت زحمتی که بابت این نقد و بررسی ها و به تصویر کشیدن این چالش ها برای خودروهای روز میکشید، خواهشمندم برای درک بهتر و رسیدن به شناخت کافی برای بینندگان وب سایت خوب خودرو بانک ویدئو کامل رو بر روی سایت بگذارید تا کسانی که سایت شما رو دنبال میکنن از این چالش که برای خودرو های رنو بوجود آوردید استفاده کنن، بدلیل اینکه مدت زمان ویدئو آپلود شده زیر 2 دقیقه می باشد که اصلا نمیشه روی محتویات کامل این چالش حساب کرد.
با تشکر
1395/12/14
هم گزارش بی غرض بود و هم اقدام شرکت نگین خودرو قابل تحسین هست
تفاوت نمایندگی یک خودروساز اروپایی با شرکت های دیگه که در عین حال که می دونه ممکنه یک خودرو در آفرود ضعف هایی هم داشته باشه ولی باز هم فرصت تست رو به خبرنگارا میده ...
به نظر من ارزش خرید داستر از توسان که به همت آسان خودرو و دلالان همیشه در صحنه به قیمت واقعا غیرواقعی و مضحک 195 میلیون(!!!) تومان رسیده خیلی بیشتره
حالا کولئوس که دیگر جای خود دارد ...
1395/12/15
اولا دوست عزیز آسان موتور نه آسان خودرو دوما داستر رو با طراحی ضایع بیرونی و داخلی داچیا با توسان با اون همه امکانات و طراحی زیبا یکی نکن سوما شما آخه تو بازار همه ماشین ها رو با قیمت جهانی میخری مثل همین داستر 45 میلیون تومانی که 100 تومن میخری و خوشحالی که تندر90 شاسی بلند سوار شدی چون شما پول نداری سوار بشی نگو قیمت مضحک و غیر واقعی متاسفانه تو بازار ما اکثر خودروها حداقل دو برابر قیمت واقعی به مردم عرضه میشه
1395/12/15
داستر بی ریختو با 3 ستاره ایمنی با توسان TL مقایسه میکنی؟؟!!
یه نگاهی به نتایج تست تصادف توسان در یورو ان اکپ و NHTSA بکن تا بفهمی تفاوتشون چیه؟! از نظر امکانات و طراحی هم هیچی نگم خیلی بهتره!! مخصوصا اون تیپ 190 تومنی توسان که حتی کلوئوس هم در مقابلش یه پا L90 هست چه برسه به داستر.خخخخخخخخخ
ولی این که میگی قیمت توسان واقعی نیست و مضحکه واقعا قبول دارم. ولی قیمت 119 تومنی داستر با 3 ستاره ایمنی هم مضحکه.
1395/12/16
ببینید اولا که شما متن رو خوب نمی خونید و شاید هم معنی ارزش خرید رو نمی دونید.
یکی دو تا مثال می زنم و امیدوارم که متوجه بشید:
1. قیمت داستر دو دیفرانسیل فول آپشن (که حالا همچین آپشنی هم نداره) در بازار امارات در حدود 60 هزار درهم هست. با قیمت درهم حدودا 1047 تومنی امروز اگر حرف شما رو در نظر بگیریم که قیمت خودرو در ایران دو برابر میشه (البته این قاعده ش نیست و حالا من سعی میکنم با زبان خودتون باهاتون صحبت کنم که متوجه بشید) باید قیمت این خودرو حدودا 125 میلیون تومن دربیاد که الان نگین خودرو به صورت نقدی 116 میلیون تومن میفروشه، یعنی حدودا 9 میلیون کمتر از دو برابر قیمت. توسان دو دیفرانسیل فول آپشن در همین بازار امارات 90 هزار درهم به فروش میرسه که اگر اون قیمت رو هم دو برابر کنیم حدودا 188 میلیون تومن درمیاد که البته در فروش نقدی شرکت آسان موتور (به نظرم بحث بر سر کلمه آسان موتور یا آسان خودرو نیست) 195 میلیون تومن قیمت گذاری شده، یعنی حدودا 7 میلیون گرون تر از دو برابر. در ضمن این مدل به طور کامل فول آپشن نیست و توسان هایی که توسط واردکننده های متفرقه فروخته می شن آپشن های بیشتری هم دارند.
3. اگر استدلال کنیم که خرج های جاری نمایندگی ها از قبیل حقوق کارمندان و خدمات و مدت گارانتی و ... از واردکنندگان متفرقه بیشتر هست که البته همین طور هم هست، پس باید قیمت خودرویی که توسط واسطه ها فروخته میشه بسیار پایین تر از نمایندگی ها باشه.
حالا شاید یذره بیشتر متوجه شده باشید، درسته که ما در ایران، خودرو رو با قیمت جهانی اون نمی خریم ولی سودی که واردکننده ها روی یک خودرو میکشند در ایران خیلی سلیقه ای و گاها مضحک هست و دقیقا منظور من هم از ارزش خرید خودرو همین هست.
4. اصولا در ایران خودرویی هرچه بیشتر فروش بره قیمتش هم غیرواقعی تر میشه. برای مثال پارسال همین موقع ها من یک مزدا 3 نیو از کارخونه خریدم به قیمت حدودا 108 و نیم میلیون تومن با تحویل حدودا 30 روزه، اگر امروز بخوایید صفر مزدا 3 رو بخرید اولا که دیگه شرکت شرایط فروش نداره و اگر به سایت های فروش خودرو مراجعه کنید میبینید که قیمت فروش صفرش 125 میلیون تومن هست یعنی حدودا 17 میلیون افزایش قیمت در یک سال. با این که این خودرو رو خیلی دوست دارم و واقعا ازش راضی هستم ولی به نظرم الان دیگه قیمت گذاری این ماشین با توجه به سال طراحیش منطقی نیست و اتفاقا به خاطر غیرواقعی بودن قیمت سراتو و کرولا و ... (که دیگه حوصله ندارم اون ها رو هم براتون توضیح بدم) قیمت این خودرو تونسته اینقدر بالا بره.
5. این استدلال که چون کسی پول نداره نباید بگه قیمت گذاری خودرو مضحکه واقعا مسخره بود. به نظر من ادبیاتون رو درست کنید که خدای نکرده به مردم توهین نکنید. یاد بگیرید که همیشه با رعایت ادب و احترام و همچنین با مطالعه در مورد موضوعات مختلف نظر بدید.
1395/12/14
(پس از استراحتی کوتاه که برای خنک‌سازی داده شد، تویوتا لندکروزر ناجی از راه رسید و رنو کولیوس را از محاصره رمل‌ها نجات داد) زنده باد ژاپن.زنده باد حضرت
1395/12/19
عزیزم تویوتا لند کروز کلا برای افرود طراحی شده ولی کولیوس یک ماشین شهری. داستانش فرق میکنه.
1395/12/14
چه متن ضعيفي ....
1395/12/14
این داستر خیلی نرمه و خوبه شنیدم ... ولی یه حسی میگه توش انگار تندر 90 هس :/
اگه یکم خلاقیت داشت خیلی عالی بود ولی در کل خوبه
1395/12/14
بسيار عالي
1395/12/15
ممنون از خودرو بانك و جرئت و شهامت و صداقت نگين خوردو كه كولئوس را براي تست آفرود تقريبأ سخت، در اختيار خبرنگاران قرار داد. دمت گرم.
و اما، آيا اين كولئوس را كه به آفرود برديد، در آينده تحويل خريدار ميديد يا نگين خودرو آن را براي استفاده شخصي نگه ميداره؟؟؟
1397/3/15
فکر نکنم احتمال داره مال یکی از خریدارا باشه
1395/12/15
امروز نگين خودرو بخشنامه فروش کولئوس را در سايت گذاشت (البته بعد از پيش فروش). بنده خودم هفته قبل ثبت نام کردم اما متاسفانه و در کمال تعجب عليرغم اينکه قبلا مدير عامل نگين خودرو اعلام کرده بود که اين خودرو فول ترين تيپ هست و در بخشنامه هم اعلام کرده که مدل E3 مي باشد که فولترين هست، اما اتوپارک را از خودرو حذف کردند که کاملا غير حرفه اي و غير اخلاقي و بر خلاف تعهدات قبلي نيگن خودرو است.
1396/1/21
به سپهر عزیز ودیگر عزیزانی که به آپشنها توجه دارند باید عرض کنم که بسیاری از آپشنها در کشورمان یا قابل استفاده نیستندویا اگر قابل استفاده هستند همخوانی وتطبیق استاندارد تعریف شده را ندارند وبرای مثال همین اتوپارک موردنظرسپهر عزیز را باید بگویم که کنگره های جویهای شهری (لبه جدولها)باید دارای ارتفاع مشخص باشد تاسنسورهای اتوپارک عمل کند وچون در اغلب جهان این استانداردتعاریف مختلف داردلذا کاربرد این آپشن در جهان حدودبیست درصد نیست.
1395/12/15
خیلی خوب شد که فیلم رو برداشتین چون واقعا نقطه پایانی برای این لگن به تمام معنی بود ، اصلا راه نمیتونه بره خیلی خنده دار به خدا حیف 200 میلیون تومن پول بی زبون که بدی به این ، شما تو آسفالت تست کن بی خیال آفرود شو چون جز رو سیاهی هیچی برای این فرانسوی فرقون نمی مونه
1396/2/18
همونطور که نمیدونی رنو بعد از معرفی تلیسمان و کولیوس 2017 دوباره متولد شد و بدان که همین کولوس اگه یه سرچی تو یو تیوب زده باشی میبینی که تو درگ کولیوس از سانتافه به راحتی می بره هیوندا و کیا تازگیا شاخ شدن که فقط ادمایی مثل شما ها گول ظاهر قشنگش رو می خورید که تازگیا رنو ظاهر خودش رو بالاتر از هیوندا کرده بجای اینکه بخای یه کرهای تازا کار رو بخری میای با 200 میلیون یه با اصل و نسب رو می خری که هم کلاس داشته باشه هم خوب باشه
در ضمن بگم که اولین گیربکس دستی رو رنو اختراع کرده
1395/12/15
راستی یه موضوعی که یادم رفت بگم و خیلی جالبه حضور دلال ها و دوستان نمایندگی همیشه در صحنه است که حواله این ماشینم تا 20 میلیون گرون تر میفروشن تو بازار واقعا متاسفم برای آدم هایی که با داشتن 200 میلیون تومان هزینه برای خرید خودرو میرن این چرت و پرت و انتخاب میکنن و اجازه میدن به شعورشون توهین بشه ! 20 تومن نداری که بگی فقط انتخابم پرایده که این همه ماشین و این همه تنوع کلا علاقه داریم به دره پیتهای فرانسه بابا خودشون رنو نمیخرن میدن آفریقا و هند
1395/12/15
اتفاقا فرانسوى ها رشد فروش هم داشتن و نكته مهم تر توسان جديد ارزش خريد نداره با همين پول ميشه كولئوس خريد يا حتى ميشه اوتلندر تيپ ٣ گرفت و نكته ديگه فيلم رو برداشتن خب مهم نيست شما فكر مى كنى توسان تو آفرود وضعيتش بهتره گير كردن اين ماشينا تو آفرود بيابونى طبيعيه و ماشينايى مثل لند كروز و خيلى از ماشيناى آفرودى گير ميكنن و نكته منفى حساب نميشه و شما اگه تونستى با توسان يا حتى سانتافه بتونى از اين كارا بكنى بيا بگو ماشين ضايست و كلن شما كره اى دوست ها اينطورين كه رقيبا رو حساب نميكنيد و همش ميگيد اين كره ايه خوبه و اين فرانسويه و ژاپنيه آشغاله. من نميگم ماشين كره اى بده ولى تعصب ملت رو ماشيناشون زياده اصلا چرا بايد مردم رو مسخره كنى. اطلاعاتت هم بيشتر كن
1395/12/15
Zakجان!!!
خودت بگو ببينيم چي بهت ميرسه اين همه واسه كره اييا خود زني ميكني؟؟
تو هر قسمتي ميري اظهار فضل ايشون راجب فرغون هاي كره ايي رو ميبيني!!
متاسفم واقعا
1395/12/15
با این محدوده قیمت بهترین انتخاب هست . همه میدونیم برندی که ماشینشو برای تست میذاره قابل اعتماد هست.
امیدوارم درخواست ها برای یک فرانسوی با اصل ونسب بیشتر باشه تا کره های بی ارزش .
1395/12/15
داستر با توجه به امکانات کم ، شکل ظاهری بد ، طراحی داخلی افتضاحش ( تکرار میکنم افتضاحش) وبازار خرید و فروش بدتر از همه موارد قبلی اصلا ارزش خرید نداره. ولی کولئوس فکر میکنم تو رنج قیمتی خودش ارزش خرید رو داشته باشه
1395/12/15
من نمیدونم چرا تلیسمان رو خیلی خیلی بیشتر از کولیوس دوس دارم با وجود اینکه همیشه دوس دارم شاسی بلند سوار شم!
دوستان دراینباره نظری ندارید؟
1395/12/16
نه نظری نداریم
1395/12/15
در جواب zak
اولا زیبایی یه امر سلیقه ای هست و به نظر من رنو داستر خودروی زیبایی هست حالا اگر شما از ظاهر داستر خوشت نمیاد به خودت مربوطه و نمیتونی برای همه جمع ببندی همون طور که من از قیافه توسان خوشم نمیاد چون به نظر من اصلا اصالتی در این ماشین نمیبنی انگار سانتافه رو کوچیکش کردی دوما در خصوص رنو داستر و قابلیت آفرود اون.میتونی یه سرچ کوچیک توی یوتیوپ یا همین آپارات داشته باشی تا قشنگ با قابلیت آفرود این ماشین آشنا بشی بماند که در شهر و جاده هم بر خلاف کراس اوور های دیگه سواری نرمتر و تکانهای کمتری داره .اما این توسانی که شما سنگشو به سینه میزنی کجا یه آفرود درست حسابی ازش دیدی جایی. ؟؟؟
1395/12/16
فقط شاهزاده زیبایی تالیسمان ، یکه تازه رده سواری ، لذتی که سواری داره هیچ وقت شاسی نداره
1395/12/16
اقای zak ببخشید که میگم ولی تمام نظریاتت احمقانه و متعصبانست
1395/12/21
آقا احسان ببخشید که منم میگم احمق و متعصب کسیه که میاد از یه خودرو سازی که متخصص تولید خودروهای ساده و ارزون قیمت هست که اکثر جاها به عنوان تاکسی استفاده میشه و همیشه جزو ارزون ترین خودروهاست به عنوان یه ماشین لوکس دفاع میکنه ! دوست عزیز اگه بحثه کیفیت و عمر طولانی باشه که مطمئنا تویوتا حرف اول رو میزنه و هیوندای و کیا دارن به سرعت خودشونو نزدیک میکنن بهش ، در ضمن شما که کشورت سازنده ماشین نیست و حرفی برای گفتن نداره خدا رو شکر پس حداقل از آسیایی بودن خودت دفاع کن و انقدر عقده اروپا رو نداشته باش و حداقل اگه اروپا ، اروپا میکنی اسم بنز و بی ام و یا پورشه رو ببر که کسی بهت نخنده !
1395/12/16
سلام با عرض احترام . اگه میشه بررسی ۲۰۷ آی جدید رو هم انجام بدید ممنون میشم ازتون.
1397/3/15
درسته که هر دو از یک برند و کشور هستند اما داستر بیشتر برای این کار ساخته شده نداشتن سقف سانروف در نتیجه استقامت بالا تر ماشین در چپ کردن،وزن کمتر و در نتیجه سبک بودن روی شن،کمک فنر های نرم تر،ارتفاع زیرین ماشین معذرت میخوام سگ جون تر بودن ماشین در ضمن اینجا فهمیدیم که ضاهر نباید برای ما مهم باشد خودروی های زشت رنو مثل ال90 و سیمبل از آفرود خوبی برخوردارن اما ظاهر آنها طوری است که این نکته مثبت در آنها محو شود این سه خودرو ال90 و سیمبل و داستر در هر نوع جاده و مسیریی میروند اما کلئوس و تالیسمان وخودروی های کیا فقط برای مسیر های شهری و خودنمایی در شب ساخته شده اند...