موضوعات داغ

با جدیدترین گزارشات سازمان ایمنی NCAP اروپا همراه باشید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس اعلام سازمان ایمنی یورو NCAP، خودروهای مختلفی از شرکت‌های تویوتا، آئودی، لندروور، سیتروئن، فیات و یا حتی شرکت خودروسازی فورد مورد تست و بررسی قرار گرفته اند که محصولات آنان در بازار اروپا عرضه شده است، حال در ادامه به طور مختصر به جزییات تست ایمنی آنان خواهیم پرداخت.
باتوجه به جزییات ارائه شده، خودروی لندروور دیسکاری موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از این سازمان شده است، ولی این بدان معنا نخواهد بود که هیچگونه عیب و ایرادی ندارد، بلکه کیسه‌های هوای پیشانی راننده که معمولا در نورگیرهای داخل کابین تعبیه می‌شود، در حین تصادف مشکلاتی را برای راننده ایجاد می‌کند.

 لندروور دیسکاری

لندروور دیسکاری

ولی در مقابل دو خودروی تویوتا C-HR وهمچنین خودروی آئودی Q5 تمام و کمال موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده‌اند.

سیتروئن C3

سیتروئن C3


بعد از لندروور هم خودروی سوپرمینی سیتروئن C3 مورد آزمایش قرار گرفته است که از دریافت 5 ستاره ایمنی از دستان این سازمان محروم مانده است، ولی در عوض موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده که برای خودروی سوپرمینی در حد سیتروئن C3 بسیار خوب و قابل قبول است، هرچند کاهش ستاره‌های این خودرو برای شناسایی و حفاظت از عابرین پیاده در سرعت‌های پایین بوده است که متاسفانه از نمره کل ایمنی کسر شده است.

فیات 500 فیس لیفت

فیات 500 فیس لیفت


خودروی فیات 500 فیس لیفت هم یکی دیگر از خودروهای تست شده توسط سازمان ایمنی NCAP اروپا بوده است که یک عملکرد نسبتا ضعیف از خود به نمایش گذاشته و تنها موفق به دریافت 3 ستاره ایمنی شده است که در این خصوص سازمان ایمنی NCAP اروپا آن را یک خودروی مدرن با سطح ایمنی "قدیمی" توصیف کرده است و خرید نسخه فیس لیفت را توصیه نکرده و پیشنهاد کرده است که منتظر نسخه کاملا جدید فیات 500 در آینده باشید.

فورد Ka+

فورد Ka+


درست همانند فیات 500، خودروی کاملا جدید فورد Ka+ هم تنها سه ستاره ایمنی از سازمان NCAP اروپا دریافت کرده و این درحالی است که چندان مدت زمان زیادی از معرفی و عرضه جدیدترین نسخه از این خودرو در بازارهای اروپا نمی‌گذرد. ولی خب جای شکرش باقیست که برخلاف فیات 500 با یک عملکرد "ضعیف"، یک عملکرد "متوسط" به آن نسبت داده شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/15
درودبرگروه خودروبانک وآقای حیدری بابت مطالب ارزشمند. به امیدروزی که این سازمان درایران درزمینه تست ایمنی خودروفعالیت کند