موضوعات داغ

آیا اوپل به ایران می آید؟ مروری بر بدترکیب خوشنام اوپل + فیلم

عکس مطلب اول
در غرفه ی اپل در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ چند محصول به چشم می خورد که اولین آنها سدان اینسیگنیا بود. این خودرو که در بازار کشور نیز به طور محدود عرضه شده است. در بازار جهانی این خودرو با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی عرضه می شود که از ۱.۴ لیتر تا ۲ لیتری هستند. اما گونه ای که در بازار ایران عرضه شد قوی ترین نسخه ی بنزینی این خودرو است که دارای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار بوده و می تواند 247 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.
خودروی بعدی اپل موکا است که زمزمه های عرضه ی این خودرو نیز در ایران وجود دارد. موکا یک مینی کراس اوور است که در سایز خودروهایی چون سنگ یانگ تیوولی و رنو کپچر قرار دارد و از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد. این خودرو این خودرو نیز مجهز به موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی است که از 1.4 لیتری تا 1.8 لیتری را شامل می شوند اما قوی ترین گونه ی آن مدل 1.4 لیتری توربو است که می تواند 138 اسب بخار قدرت و 200 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل کراس لند نیز کراس اوور کوچک دیگری بود که اپل در ژنو به نمایش گذاشته بود. این خودرو از امسال وارد بازار می شود و بر روی پلتفرم پژو 2008 و سیتروئن پیکاسو ساخته خواهد شد.

اپل موکا

اپل موکا


مهم ترین محصول اپل اما اپل آدام است که یک هاچ بک کوچک شهری است که در سال ۲۰۱۲ توسط اپل معرفی شد و از سال ۲۰۱۳ در بازارهای جهانی حضور دارد. در برخی از بازارها نیز این خودرو با نام واکسهال آدام عرضه می شود. این خودرو یک هاچ بک سه در موتور جلو دیفرانسیل جلو است و در برخی قسمت های فنی نیز تشابهاتی با خودروی اپل کورسا دارد. اپل آدام در بخش ابعاد خارجی دارای طول 3698 میلیمتر، عرض 1720 میلیمتر و طول 1484 میلیمتر است و فاصله ی بین محوری آن نیز معادل 2311 میلیمتر است که آن را تبدیل به رقیبی برای خودرویی چون دی اس ۳ می کند. این خودرو در بازارهای جهانی با موتورهای ۱، ۱.۲ و ۱.۴ لیتری عرضه می شود که از 69 الی 113 اسب بخار قدرت دارند. همچنین امکان انتخاب جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و یا ۵ سرعته ی خودکار نیز برای این خودرو وجود دارد.
اما در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ که تیم خودروبانک نیز در آنجا حضور دارند اپل مدلی قوی تر از این خودرو را به نمایش گذاشته است که پسوند S را با خود یدک می کشد و با نام اپل آدام اس شناخته می شود.
این مدل مجهز به یک موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر خطی است که به سیستم توربوشارژر نیز مجهز است و می تواند 150 اسب بخار قدرت را در ۵ هزار الی 5500 دور بر دقیقه و 200 نیوتون متر گشتاور را نیز در دور موتور 3000 دور تا 4500 دور بر دقیقه تولید کند. این هاچ بک کوچک ولی قدرتمند مجهز به یک جعبه دنده ی شش سرعته ی دستی است و می تواند در عرض 8.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. برند اپل به صورت نامنظم در بازار ایران حضور داشته اما حالا که این برند دارد به زیرچتر پژو سیتروئن میرود احتمال حضور منسجم تر آن در بازار وجود دارد واپل آدام اس نیز هر چند در کلاس محبوبی در ایران قرار ندارد اما قابلیت های حرکتی بالای آن و ظاهر خاصش نیز می توانند از عوامل موفقیت این خودرو در صورت عرضه در ایران باشند. در پایان می توانید تصاویر و ویدیوی تهیه شده از غرفه ی اپل را مشاهده کنید.


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/18
آخه این کجاش بد ترکیبه که تیتر رو نوشتین بدترکیب؟؟!!!
1395/12/18
با تشكر از زحمات مدير محترم سايت خودرو بانك
اگر ممكنه همانند نمايشگاه خودروي تهران كه فيلم هاي زياد و جالبي گذاشته بودين از اين نمايشگاه و خودروهايش هم بيشتر فيلم بگذاريد .
در ضمن بهتره حالا كه هزينه شده براي اعزام گروه خودروبانك به ژنو از دوربيني بهتر براي گزارش ها استفاده شود صحنه ها تاريك هستن .
ممنون
1395/12/18
عشق است سمند
1395/12/18
بشینید تا بیاد
1395/12/20
با تشکر از خودرو بانک