موضوعات داغ

لشکر تویوتا CHR در غرفه تویوتا، نمایشگاه ژنو + فیلم

عکس مطلب اول
تویوتا CH-R جدیدترین کراس اوور تویوتا است که معرفی شده است و آن را باید همانند خودروهایی چون بی ام و X4 در کلاس کراس اوور های کوپه یا کوپه های شاسی بلند قرار داد. این کراس اوور کوچک که به زودی وارد بازارهای جهانی و احتمال زیاد بازار ایران خواهد شد (البته تحویل آن در برخی بازارهای خاص شروع شده است) نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ یعنی همین یک سال پیش رونمایی شد. نسخه ی در نظر گرفته شده برای بازار ایالات متحده نیز در همان سال و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش درآمد. تویوتا همچنین یک مدل اختصاصی از این خودرو را نیز برای بازار اندونزی در نظر گرفته است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و دارای مشخصات فنی کاملا متفاوتی با دیگر نسخه های موجود در بازار جهانی است. همچنین نسخه ی هیبریدی از CH-R نیز وجود دارد که قوای فنی آن با تویوتا پریوس شباهت زیادی دارد. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ نیز به نمایش درآمده است و به همین دلیل مروری خواهیم داشت بر نسخه های مختلف آن. تویوتا در نمایشگاه خودروی ژنو امسال برای CH-R برنامه ی ویژه ای داشت و مدل ها و تیپ های مختلفی از این خودرو را در غرفه ی خود به نمایش گذاشته بود.

تویوتا CHR

تویوتا CHR


در خصوص ظاهر CH-R باید گفت که بسیار زیبا، شیک و خاص است و در تمامی بازارها می توان موفقیت آن را پیش بینی کرد. در بازار ایران نیز قطعا همین ظاهر زیبا اصلی ترین برگ برنده ی این خودرو خواهد بود چراکه یکی از اصلی ترین رقبای جدیدش در بازار داخلی یعنی نیسان جوک توربو ظاهری همه پسند ندارد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴.۳ متر، ۱.۷۹ متر و ۱.۵۶ متر هستند.

تویوتا CHR

تویوتا CHR


در بخش فنی اولین موتور یک نسخه ی چهار سیلندر خطی به حجم ۱.۲ لیتر است که به توربوشارژر نیز مجهز بوده و می تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۲۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. ضریب کمپرس این موتور ۱۰ به یک است و به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز است. این موتور یکی از جدیدترین موتورهای تویوتا است و در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. تویوتا CH-R با چنین موتوری می تواند به جعبه دنده ی شش سرعته ی دستی و یا اتوماتیک ضریب متغیر CVT مجهز باشد که در صورت انتخاب گونه ی اتوماتیک امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک نیز فراهم خواهد شد اما سایر مدل ها محرک جلو هستند.
موتور بعدی که تنها برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی است که می تواند ۱۴۴ اسب بخار در ۶۱۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۵ نیوتون متر گشتاور را در ۳۹۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور ۱۶ سوپاپ با یک گیربکس CVT کوپل شده است و می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

تویوتا CHR

تویوتا CHR


در انتها نیز مدل هیبریدی قرار دارد. در این بخش، تویوتا CH-R از نظر فنی کاملا مشابه با لکسوس CT200h و تویوتا پریوس است و از همان موتور ۱.۸ لیتری هیبریدی استفاده شده است که می تواند در مجموع ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. میزان انتشار گاز CO2 نیز با چنین موتوری تنها ۸۷ گرم در هر کیلومتر است که نشان دهنده ی پاکیزه بودن این موتور است.
با توجه به اینکه عرضه ی CH-R در بازار ایالات متحده هنوز آغاز نشده است هنوز سایت های و نشریات معتبر اعداد دقیق از عملکرد این خودرو را منتشر نکرده اند. باید گفت CH-R یکی از بهترین گزینه ها در کلاس خود است و در صورتی که در بازار ایران با قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شود حتما جایگاه مناسبی را در بازار پیدا می کند. در ادامه می توانید تصاویر و ویدئوی تهیه شده توسط تیم خودروبانک از این تویوتا CH-R را که در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شده است را مشاهده کنید.



نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/20
پشتش خیلی شبیه به هوندا سیویک شده!!
1395/12/20
115 اسب بخار و زیر 200 میلیون قیمت!
خدایا اینجا کجاست و ما کی هستیم!!!!
1395/12/20
من واقعا نمیدونم چرا گفتید رقیب جوک توربو هست؟ جوک توربو 190 اسب داره و تازه نسخه نیسموش 215 اسبه. ضمنا مدل2018 جوک بشدت چهره بهتر و بقول شما معقول پیدا کرده. این تویوتا رقیب جوک معمولی است نه توربو. این تویوتا باید زیر150 تومن باشه. 115 اسب بهیچ وجه ارزش 200میلیون نداره. توجه کنید این خودرو تویوتاست نه مرسدس بنز! حتی لکسوس هم نیست که بخوای برای 115 اسب، 200میلیون داد!! اگه توربو با توان حدود 200اسب زد، 200تومن میارزه. فقط و فقط در همین حالت. تویوتا داره از ملت بدبخت ایران سو استفاده میکنه و چون ملت ما تویوتا را دوس دارن داره 200میفروشه. وگرنه قیمت واقعیش بشدت کمتره.
1395/12/21
قیمت این خودرو تو ایران چه ربطی به تویوتا داره آخه؟
تعرفه گمرک و وجود یک مشت بی سواد و....باعث گران بودن این برند هست.
1395/12/21
هنوز نیومده و قیمتش معلوم نیست که شما داری اینجوری می گی نویسنده از خودش قیمت انداخته. البته منم موافقم ایرتویوتا در مقایسه با سایر واردکننده ها یکم بالاتر می ده و اگه این 200 باشه با اومدن خودروهایی مثل رنو کولیوس و پژو 3008 تو این محدوده قیمت واقعاً ارزششو نداره
1395/12/21
داخلشو دیدی که اینطوری صحبت می کنی طراحی داخلی جک از نیسان جوک بهتر کدوم ماشین زیر 200 میلیون غیر از این ماشین هست که نورپردازی داخلی داشته باشه تویوتا پریوس همونی بود که امثال تو میگفتن زشته و کی سوار این میشه در عرض چند ماه شد پر فروش ترین تویوتای بازار چه برسه به طراحی این
1395/12/21
خودت واقعا خجالت نمیکشی طراحی شکیل اینو نگاه بعد با اون جوک مقایسش کن ارگونومی طراحی داخلی جوک اصن یه چیز مضخرف و واقعا از پراید بد تره کدوم ماشین 2017 سراغ داری که 180 میلیون پول بدی بعد هنوز ترمز دستی داشته باشه فقط جاگیری دکمه چراغ خطرش جالیوانی که دیگه هیچ جای دکمه گرمکن صندلی اش هم واقعا بد جایی دکمه های رو فرمون دنا پلاس واقعا و از حق نگذریم جاگیری بهتری داره ایربگ سرنشین کنار راننده هم که کپی برابر اصل پراید دریچه کولر عین پراید یعنی مو نمیزنه دسته دنده اش هم که عین دسته خر اون وسط وایساده فقط کیلومتر شمارش یه قسمت بیضی بعد وسطارو با خط وصل کردن به هم از پلاستیک خشک داخلش هم که اصلا صحبت نمیکنم بعد این ماشین با اتو پارک ! اتو هلد! نورپردازی داخل! فرمان برقی (که همینشم تو جوک نیست ) با سقف پاناروما و حتی گرم کن فرمون با قیمت گذاری تخیلی جوک مقایسه می کنی
1395/12/21
من واقعا برا نوسینده این مطلب متاسفم که نوشته اگه قیمت زیر دویست باشه حتما جایگاه خوبی پیدا میکنه ، اگه دویست باشه که من باشم اگه داشته باشم پولشو میرم راو 4 جدید رو میگیرم ، ادم نباید تا ماشین جدید مبینه و خوشش میاد جوری هیجان زده بشه که بخواد قیمت نجومی روش بذاره مخصوصا اگه جایی مطلب مینویسه !!
1395/12/21
آقا رامتین و علی آقا، منظور من چیز دیگست. شاید البته خیلیها برن بخرن. من خودم 150تومن میخواستم هزینه کنم، اما خودروی معقول پیدا نمیکنم. از النترا و سراتو هم خوشم نمیاد. این تویوتاchr هم از نظر من ضعیفه. اصلا فرض کن کل کابین از طلا باشه و با همون قیمت 200میلیون. بنده علاقه ای ندارم چون 115 اسب، بشدت ناامیدکننده هست. حال ممکنه شما نظر دیگری داشته باشی. بهرحال برای من معیار موتور مهمتره. شما شاید چیز دیگه ارجحیت داشته باشه. ضمنا موتور 1.5توربو 180اسبی هم انگار داره این تویوتا. اونو بیارن ارزشش بیشتر میشد. در هر حال همیشه به خاطر داشته باشید که از لحاظ موتوری و فنی، نیسان یه پله بالاتر از تویوتاست. همین gtr نماد بارز این ادعاست. یا ماکسیما2017 که کمری یا آوالون جلوش هیچن.
1395/12/24
صحبت هات بد جور منسوخ شده اس الان دیگه دوران حجم موتور بالا به پایان رسید مگه الفا رومئو فور سی نیست با حجم موتور 1800 سی سی چه کرده اگه هم حجم موتور برات مهمه برو لیفان 820 2400 سی سی بگیر موتورش هم ژاپنی بعد لکسس ال اف ای یعنی نمیتونه با نیسان جی تی ار رقابت کنه یا تویوتا لندکروز بالاخره فروش تو با زار همه چیو ثابت میکنه مثل امار فروش ایکس تریل با رافور با این که تو یه قیمتن ولی فروش این کجا و رافور کجا هر چقدر هم ماشین موتورش خوب باه وقتی توش راحت نباشی پشیزی ارزش نداره و گرنه شتاب گیری پراید هم زیاد بد نیست
1395/12/22
با سلام
تویوتا CH-R قیمتش در بازار های جهانی کمتر از پریوس است برای مثال در سایت تویوتای ژاپن و انگلیس بنابراین باید قیمتش از قیمت فعلی پریوس 156 میلیون تومان کمتر باشه
1395/12/22
چون قشنگه و فروش میره به قیمت 200 مسدن. واقعا حرام خوارن اینها.