موضوعات داغ

آیا استیشن پورشه پانامرا واقعا یک استیشن است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همین چند هفته پیش بود که شرکت خودروسازی پورشه از نسل دوم پانامرا در یک سگمنت متفاوت رونمایی کرد، خودرویی که برای شناخت بهتر آن در بازار با نام "پانامرا اسپرت توریسمو" معرفی شد، ولی سوالی که ذهن مخاطبان را درگیر خود کرده است قطعا سگمنت این خودرو خواهد بود که نه تنها مخاطبان، بلکه کارشناسان صنعت خودروسازی را هم به شک وا داشته است که آیا این اتومبیل در زمره خودروهای استیشن قرار می‌گیرد یا اینکه می‌توان آن را یک خودروی هاچ بک توصیف کرد!
در نگاه اول به نظر می‌رسد که پورشه پانامرا اسپرت توریسمو یک خودروی واگن استیشن است. چون خودرویی چهار درب، یک درب پنجم در عقب کابین، صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شوندگی، سقفی طولانی‌تر و... همگی نشان از یک خودروی استیشن دارد و در مقابل هم محصولات هاچ بک همیشه با یک بدنه کوچک و هزینه‌ای کم تولید می‌شوند تا اقشار جوان را در بر بگیرند و یا وسیله‌‌ای مناسب برای عبور و مرور شهری باشند. ولی شواهدی برای پورشه "پانامرا اسپرت توریسمو" وجود دارد که کارشناسان صنعت خودروسازی را به شک انداخته و بخشی از قسمت‌‌های طراحی آن را مطابق با خودروهای هاچ بک می‌دانند.
حال پس از یک هفته بحث و جدل سازمان حفاظت محیط زیست برای تعیین کلاس این خودرو و همچنین تطبیق میزان آلایندگی آن با توجه به سگمنت خودرو، در نهایت به این نتیجه رسیدند که پورشه پانامرا اسپرت توریسمو در برخی قسمت‌ها نظیر طراحی شیشه عقب و ارتفاع نسبتا کم کابین نسبت به سایر خودروهای استیشن به سگمنت هاچ بک شباهت دارد، ولی در مقابل یکسری دلایل محکم‌تر همچون طراحی یک شیشه کوچک بعد از ستون C، داشتن ستون‌های بیشتر نسبت به یک خودروی هاچ بک و... وجود دارد تا خودروی جدید پورشه پانامرا در زمره خودروهای استیشن قرار گیرد، به همین دلیل در آخر سازمان حفاظت محیط زیست جهانی اعلام کرد که خودروی پورشه پانامرا اسپرت توریسمو به عنوان یک خودروی استیشن شناسایی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد