موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال + عکس

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
پایان خوش رقابت
آخرین راند مسابقه سرعت بزرگ سال نیز به پایان رسید. مسابقه ای که در 10 کلاس برگزار شد. در این مسابقه بیش از 100 شرکت کننده از استان های اصفهان، البرز، تهران، مازندران و... حضور داشتند. راند ششم و پایانی مسابقه سرعت سال طبق اعلام قبلی با ضریب امتیاز دوبل برگزار شد. در کنار برگزاری راند ششم، رونمایی از نخستین خودروی مسابقه‌ای فرمول 3 نیز با حضور رئیس محترم فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و دیگر مسئولین این فدراسیون انجام شد. این با همکاری فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، وزارت ورزش و جوانان و گمرگ جمهوری اسلامی برای اولین در تاریخ این رشته ورزشی وارد کشور شد.
5 راند هیجان انگیز پشت سر گذاشته شد تا نوبت به آخرین مسابقه قهرمانی سال رسید. با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و شبکه3 صدا و سیما، بخشی از مسابقه قهرمانی سال به صورت زنده پخش می‌شد. به همین خاطر زمان بندی شروع مسابقه و ترتیب ورود کلاس‌ها به پیست تاحدی فرق کرد. در ابتدا مراسم رونمایی از اولین خودروی فرمول انجام شد. خودرویی که توسط کوروش محمدخانی در مسابقات اروپایی رانده می‌شود. او راننده حرفه‌ای مسابقات فرمول3 است. این خودرو برای اولین بار وارد پیست مجموعه ورزشی آزادی شد. محمدخانی با این خودرو توانسته افتخارات بسیار زیادی در اروپا و مسابقات جهانی کسب کند. وی دارای 22 مقام جهانی در مسابقات اتومبیلرانی است. در ابتدا مسابقه، پس از رونمایی از خودروی فرمول3، محمد خانی دقایقی مهارت‌های خود را در پیست به نمایش گذاشت که با تشویق بسیار خوب تماشاگران همراه بود.

آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال

آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال


بعد از معرفی خودرو فرمول3 مورد نظر نوبت به ورود اولین کلاس شد. کلاس BP با 14 شرکت کننده اولین کلاس از آخرین راند مسابقات سرعت بود. در روز تایم گیری علی شیرزاد با ثبت زمان 1:00.821 توانست از جایگاه اول مسابقه را شروع کند. پشت سر او نیز شروین یگانه، داوود محمدی و محسن محمدی نیز مسابقه را به ترتیب از جایگاه دوم تا چهارم شروع کردند. در این رقابت علی شیرزاد از همان ابتدا توانست فاصله خوبی با شروین یگانه ایجاد کند. در این کورس علی شیرزاد توانست زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کند. پس از وی به ترتیب شروین یگانه و محسن محمدی از خط پایان عبور کردند.
کلاس 206 دومین کلاسی بود که وارد پیست شد. در این کلاس رقابت بین شرکت کنندگان حال و هوای خاصی دارد. رقابتی که چندسالی است که نفر اول آن همیشه مشخص بوده و تلاش برای کسب جایگاه دوم و سوم بوده است. این کلاس با 14 شرکت کننده آغاز شد که در طول این مسابقه تصادف‌های جزئی بین شرکت کنندگان رخ می‌داد. تصادف‌هایی که در برخی مواقع باعث اخراج شرکت کننده می‌شد. شروین یگانه در این کلاس همانند مسابقات قبلی توانست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. بعد از او مهرداد صفری و شایان افتخاری جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال

آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال


همانطور که اشاره شد با توجه به پخش زنده مسابقات کلاس آزاد طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته به عنوان سومین کلاس وارد پیست شد. اما به خاطر نبود وقت توسط شبکه 3، این مسابقه به صورت زنده پخش نشد. کلاس آزاد طرفداران بسیار زیادی دارد. در ششمین راند مسابقات سرعت 7 شرکت کننده ثبت نام کرده بودند اما محمد باقرزاده به علت آماده نشدن خودرویش نتوانست در این رقاب شرکت کند. به همین خاطر با توجه به قوانین برگزاری، نادرجفری برای به حدنصاب رسیدن این کلاس با خودرو ب ام و خود در خط استارت قرار گرفت. صفا احمدی نیز با خودرو فورد خود در روز تایمگیری توانست زمان 53.315 را ثبت کند مسابقه را از جایگاه اول شروع کند. با خاموش شدن چراغ‌ها مسابقه شروع شد. استارت زیبای غلام جنیدی وی را تا حد قابل توجهی از صفا احمدی و مظاهر ابراهیمیان پیش انداخت. وی در دورهای آغازین پیشت تاز این کلاس بود. اما نوبت به خودرو آمریکایی احمدی رسید تا توانایی‌های خود را نشان دهد. صفا احمدی در مسیر 400 متر توانست با یک سبقت به موقع از غلامرضا جنیدی پیش بی‌افتد. وی در طول مسابقه این فاصله را حفظ کرد و در نهایت نفر اول کلاس آزاد شد. پشت سری وی نیز غلامرضا جنیدی و مظاهر ابراهیمیان از خط پایان عبور کردند و در جایگاه دوم و سوم ایستادند.
پراید استاندارد چهارمین کلاسی بود که وارد پیست شد. در این کلاس زد و خوردهای متعددی بین شرکت کنندگان اتفاق افتاد. در کلاس پراید استاندارد لیلا پیکانپور توانست با عملکرد بسیار خوب خود جایگاه اول این کلاس را ازآن خود کند. وی مسابقه را از جایگاه دوم آغاز کرده بود. در این کلاس حمید کلهر و فردین سجادی نیز توانستند بعد از پیکانپور از خط پایان عبور کنند و جایگاه دوم و سوم را بدست آورند.
نوبت به خودروهای شهری رسید. کلاس آزاد همگانی که در آن محدودیت آنچنانی برای شرکت کنندگان وجود ندارد. 9 شرکت کننده در این کلاس حضور داشتند. کلاسی که با توجه به قیمت بالای خودروها شرکت کنندگان سعی می‌کنند تا حدالامکان فاصله مناسبی را با یکدیگر ایجاد کنند. برروی کاغذ شاید برخی خودروها از عملکرد خوبی برخوردار هستند، اما در طول مسابقه عملکرد رانندگان چیز دیگری ثابت می‌کند. در کلاس آزاد همگانی کوروش نقیبی با خودروی پورشه کررا4 توانست زودتر از دیگر شرکت کنندگان از خط پایان عبور کند. کامران واقف نیز با خودرو مرسدس بنز CLA45 جایگاه دوم را کسب کرد. پیمان مقدم نیز با عملکرد بسیار خوب خود با خودروی تویوتا GT86 توانست برسکوی سوم این کلاس قرار بگیرد.
ششمین کلاس 405 استاندارد بود. کلاسی که از نظر فنی خودروها در یک سطح قرار داشتند. این کلاس با 10 شرکت کنند شروع شد. مهرداد صفری، محسن مقرون مفرد و بهرام کمالی به ترتیب نفراتی اول تا سوم این کلاس شدند. بعد از کلاس 405 نیز نوبت 1400GT رسید. 9 شرکت در این کلاس حضور داشتند. در این کلاس رقاب اصلی بین عماد جعفری، جواد موسوی و رحمان کوراتی بود. رقابتی که در میانه راه با اسپین شدن جواد موسوی باعث شد فاصله بین نفر اول و دوم کمی بیشتر شود. عماد جعفری از خبرنگاران حوزه خودرو است که در بخش اتومبیلرانی نیز فعالیت دارد. وی در این رقابت با عملکرد بسیار خوب خود توانست در دورهای میانی جایگاه اول را کسب کند و تا پایان مسابقه آن را حفظ کند. در این کلاس رحمان کوراتی و حامد حسن پور به ترتیب دوم و سوم شدند.
کلاس BP GT بعد از انجام حرکات نمایشی مهدی جابری و کوروش محمدخانی با خودرو فرمول3 و موتور هوندا 1000 انجام شد. در این کلاس که 10 شرکت کننده حضور داشتند، لاله صدیق توانست با نمایش خوب خود مقام اول این کلاس را کسب کند. در این کلاس وحید عزازی و مهدی صحافی پور به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
کلاس شش سیلندر توربو نهمین کلاس راند ششم مسابقات ریس بود. در این کلاس رقابت بسیار زیبایی بین نفرات اول تا سوم ایجاد شده بود. مهرشاد نوری، بهنام مرادی و مهدی نوروزی رقابت بسیار نفسگیری را از همان ابتدا شکل داده بودند. کلاسی که با 9 شرکت کننده تشکیل شده بود. در طول این رقابت بارها جایگاه اول، دوم و سومی بین این سه شرکت کننده جابجا شد. اما یک اشتباه جزئی از بهنام مرادی باعث شد تا وی در دورهای پایانی جایگاه اولی خود را به مهدی نوروزی بدهد. درنهایت نیز مهرشاد نوری با استفاده از تجربه خود توانست بهنام مرادی را پشت سر بگذارد و به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کند. رقابت در این کلاس بسیار زیبا و جذاب بود.
یکی مصائب مسابقات اتومبیلرانی نسبت به موتورسواری زمان طولانی برگزاری آن است. آخرین راند از مسابقات قهرمانی ریس نیز از این قاعده مستثنی نبود. ساعت 3 بعد از ظهر بود که نوبت به ورود کلاس شش سیلندر گروه 2 رسید. کلاسی که در آن 8 شرکت کننده حضور داشتند. در این کلاس نیز محمد باقرزاده ، مظاهر ابراهیمیان و محمدرضا طالب نیا توانستند به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کنند. کلاسی که دست کمی از کلاس آزاد ندارد و رقابت و هیجان در آن به خوبی قابل احساس است.

آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال

آخرین مسابقه اتومبیلرانی سال


نفرات اول تا سوم هر کلاس به شرح ذیل می باشد.
کلاس پراید
1- لیلا پیکانپور
2- حمید کلهر
3- فردین سجادی فر
کلاس 405
1- مهرداد صفری
2- محسن مقرون مفرد
3- بهرام کمالی

کلاس 206
1- شروین یگانه
2- مهرداد صفری
3- شایان افتخاری
کلاس GT 1400
1- عماد جعفری
2- رحمان کوراتی
3- حامد حسن‌پور
کلاس BP
1- علی شیرزاد
2- شروین یگانه
3- محسن محمدی
کلاس BP,GT
1- لاله صدیق
2- وحید عرازی
3- مهدی صحافی پور
آزاد همگانی
1- کوروش نقیبی
2- کامران واقف
3- پیمان مقدم
کلاس 6 سیلندر گروه 2
1- محمد باقرزاده
2- مظاهر ابراهیمیان
3- محمدرضا طالب نیا
کلاس 6 سیلندر توربو
1- مهدی نوروزی
2- مهرشاد نوری
3- بهنام مرادی
کلاس آزاد
1- صفا احمدی
2- غلامرضا جنیدی
3- مظاهر ابراهیمیان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد