موضوعات داغ

تست و بررسی کوتاه شاسی بلند جدید آلفارومئو + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در نمایشگاه بین المللی "لس آنجلس" 2016 بود که شرکت خودروسازی آلفارومئو همانطور که وعده داده بود، از یک خودروی شاسی بلند جدید و اسپرت با نام کامل "Stelvio Quadrifoglio" رونمایی کرد تا شاهد بهترین خودروی شاسی بلند آلفارومئو باشیم. حال از این خودروی شاسی بلند جدید آلفارمئو، فیلمی کوتاه از تست و بررسی جاده‌ای و صدای زیبای اگزوز منتشر شده است که دیدیم بد نیست شما هم به تماشای آن بپردازید و از پایداری و هدایت پذیری بسیار خوب آن در جاده‌ای برفی لذت ببرید. ولی قبل از آن مختصر صحبتی در رابطه با خود اتومبیل نیز خواهیم داشت.
همانطور که پیش از این گفته شد و در تصاویر منتسب به این خودرو هم می‌توان شاهد بود، شاسی بلند جدید آلفارومئو در قسمت جلو با چهره‌ای کاملا شبیه به آلفارومئو جولیا توسعه پیدا کرده است که نوید یک خودروی کاملا اسپرت همانند برادر کوچک‌تر خود یعنی جولیا، اما در قالب یک خودروی شاسی بلند را می‌دهد که می‌توان همان جلوپنجره، ورودی‌های هوا و همچنین همان چراغ‌هایی را مشاهده کرد که پیش‌تر در سدان آلفارومئو جولیا شاهد آن بوده‌ایم.
در خصوص بخش فنی هم باید گفت که این شاسی بلند همانند الگوبرداری‌های ظاهری، از قلب شش سیلندر آلفارومئو جولیا هم سود می‌برد که حجمی 2.9 لیتری داشته و می‌تواند نیروی 505 اسب بخاری و گشتاوری 600 نیوتن متری را از طریق جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک به هر دو محور جلو و عقب منتقل کند که با شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت حدودا 285 کیلومتر بر ساعتی می‌تواند یکی از سریع‌ترین شاسی بلندهای جهان تلقی شود و جالب تر آنکه از یک پیشرانه 6 سیلندر هم سود می‌برد.
علاوه بر این پیشرانه قدرتمند 2.9 لیتری BiTurbo، کمپانی سازنده یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر را هم برای مشتریان صرفه جوی خود در نظر گرفته است که نیرویی 280 اسب بخاری و گشتاوری 414 نیوتن متری داشته و بجای حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت، می‌تواند سقف سرعت را به 231 کیلومتر بر ساعت برساند. این پیشرانه علاوه بر مصرف سوخت کمتر که یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان امروزی به شمار می‌رود، فاکتورهای مورد نیاز برای ورود به بازار خودروی کشور را هم دارد.
در ادامه می توانید فیلم منتشر شده از تست و بررسی کوتاه آلفارومئو Stelvio را در خودروبانک تماشا کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/26
عالی بود . امیدوارم تو ایران هم بیاد .
1395/12/26
۰-۱۰۰ این ماشین ۳.۹ هست