موضوعات داغ

پورشه ای با قیمت بیش از 15 میلیارد تومان!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
هر شرکت خودروسازی به خاطر یکسری ویژگی‌های خاص معروف شده‌اند، به عنوان مثال محصولات لامبورگینی یک ظاهر جنگنده و پیشرانه‌های بزرگ تنفس طبیعی دارند، محصولات کونیکزگ دارای پیشرانه‌ای 8 سیلندر قدرتمند هستند که سرعت بالایی برای آنان فراهم آورده و با محصولات بوگاتی رقابت می‌کنند. یا مثلا شرکت خودروسازی تویوتا به کیفیت و دوام محصولاتش شهرت دارد و خیلی دیگر از شرکت‌های بزرگ خودروسازی که شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان شرکت خودروسازی پورشه هم یکی از معدود شرکت‌های بزرگ خودروسازی است که علاوه بر عملکرد مطلوب محصولاتش، بیشتر به خاطر حفظ سنت‌ها در طراحی محصولاتش شهرت دارد، اما در میان محصولات تولیدی پورشه می‌توان محدود ماشین‌هایی پیدا کرد که یک طراحی منحصر به فرد دارند.

پورشه 911 GT1

پورشه 911 GT1


پورشه 911 GT1، یکی از خودروهای سوپر اسپرت تولید محدود و بسیار خاص شرکت خودروسازی پورشه است که تنها به تعداد محدود 20 دستگاهی تولید شده و به مشتریان تحویل داده شده است، هرچند این خودرو مخصوص برای مسابقات لمانز طراحی شده است، ولی پس از مدت کوتاهی نسخه‌ای ویژه برای عرضه در بازار آماده شد که از یک پیشرانه 3.2 لیتری شش سیلندر توربودوقلو با حداکثر قدرتی 544 اسب بخاری در دور موتور 7000 دور بر دقیقه و همچنین حداکثر گشتاوری 600 نیوتن متری در 4250 دور بر دقیقه سود می‌برد که باعث شده یک خودروی بسیار خاص از شرکت خودروسازی پورشه تولید شود. ولی این خصلت پورشه زمانی به اوج خود رسیده که از یک طراحی منحصر به فرد سود برده است.

پورشه 911 GT1

پورشه 911 GT1


همانطور که می‌بینید، این خودرو تنها در چراغ‌های پیشانی تاحدودی شبیه به سایر محصولات پورشه طراحی شده است، ولی چون هدف اصلی ساخت این ماشین برای شرکت در مسابقات لمانز بوده است، برای آن یک طراحی کشیده و بسیار متفاوت از سایر محصولات پورشه در نظر گرفته شده است تا ارزش هریک از آنان را به چیزی بیش از 5 میلیون دلار برساند!.
باتوجه به گزارش وبسایت‌های خارجی، اخیرا یکی از مدل‌های نادر پورشه 911 GT1 با کارکرد حدودا 4400 کیلومتری در حراجی "آملیا" شرکت کرده است تا با قیمتی حدودا 5.66 میلیون دلاری، به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای پورشه شناخته شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/30
عجب طراحی زیبایی! اول که نگاه کردم فکر کردم مدل 2017 هست تا اینکه کابین رو دیدم فهمیدم قدیمی هست! طراحی اش با سال تولیدش خیلی تفاوت داره و بسیار به روز طراحی شده