موضوعات داغ

پورشه سواران PDK را به جعبه دنده ی دستی ترجیح می دهند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته های گذشته شرکت خودروسازی پورشه در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 از نسخه بروزرسانی شده 911 GT3 رونمایی کرد و بزرگ ترین تغییر آن هم اضافه شدن جعبه دنده ای دستی به مجموع انتقال قدرتی این خودرو بعد از گذشت چند سال بود که صرفا برای تامین خواسته های مشتریان انجام شده است، ولی در عمل همچنان شاهد سفارش جعبه دنده های PDK بر روی خودروی پورشه 911 GT3 هستیم.
پورشه می گوید که قبل از معرفی نسخه ای بروزرسانی شده از پورشه 911 GT3 با جعبه دنده ای دستی، اکثر مشتریان با ابراز تاسف به این موضوع اشاره می کردند که چرا خودروی اسپرتی مثل 911 GT3 فاقد جعبه دنده ای دستی است تا حس و حال یک خودروی اسپرت واقعی با خلاص کردن و جا زدن اهرم دنده به مخاطب منتقل شود.

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3


حال بعد از ارائه جعبه دنده ای دستی برای این خودرو، پورشه اعلام کرده است که مشتریان همچنان به خرید جعبه دنده های PDK علاقه نشان می دهند و آنچنان که پیش از این انتقاد می کردند، شاهد استقبال چندانی از جعبه دنده دستی نیستیم.
پیش از این هم به طور مفصل در خودروبانک صحبت کرده بودیم که جعبه دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده دستی PDK در واقع حروف مخفف شده Porsche Doppel Kupplung است که توسط کمپانی آلمانی پورشه در 7 سرعته متوالی به همراه کلاچ دوگانه توسعه و ساخته شده که با سرعتی بالا و بدون وقفه در جریان انتقال قدرت عمل تعویض دنده را انجام می‌دهد که موجب شتاب بالا و کاهش مصرف سوخت و صد البته افزایش سطح رفاهی می‌شود. این نوع جعبه دنده نوعی از گیربکس‌های نیمه خودکار به شمار می‌روند که همانند جعبه دنده‌های دستی از مجموعه چند چرخ دنده تشکیل شده‌اند، با این تفاوت که از دو کلاچ برای قطع و وصل نیروی دو محور جدا از هم استفاده می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد