موضوعات داغ

بهترین خودروی مفهومی نمایشگاه خودرو ژنو کدام بود؟

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو سال گذشته و در نمایشگاه خودروی پاریس با به نمایش درآوردن خودروی مفهومی Trezor تحسین بازدید کنندگان و علاقه مندان این برند را بر انگیخت. این خودرو یک کانسپت کوپه با سقف یک تکه ی منحنی بود که از قوای محرکه ی تمام الکتریکی نیز سود می برد. طراحی این خودرو آنچنان جذاب و خیره کننده است که گروهی از برجسته ترین طراحان صنعت خودرو تصمیم گرفتند که جایزه ی برترین طراحی خودروی کانسپت سال ۲۰۱۶ را به این خودرو اعطا کنند.

رنو تروزور

رنو تروزور


برنده ی این جایزه در حاشیه ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ اعلام شد که حدود یک ماه پیش در سوییس آغاز به کار کرده بود. در خصوص داورانی که در مورد اعطای این جایزه تصمیم گیری کرده اند نیز بد نیست بدانید در بین آنها نام هایی چون پیتر شرایر از گروه کیا هیوندای، گوردون واگنر از دایملر، مامارو آئوکی از نیسان و رالف گیلس از فیات کرایسلر به چشم می خورند. همچنین مدیران طراحی کمپانی های لینک اند گو و نیو نیز در بین داوران بودند. این داوران خودروی رنو را از بین ۱۲ خودرویی که برای دریافت این جایزه کاندید شده بودند انتخاب کردند.

رنو تروزور

رنو تروزور


در این بین بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که بدنه ی رنو تروزور فقط از یک طراحی زیبا برخوردار نیست بلکه بدنه ی این خودرو از نظر آیرودینامیکی نیز بسیار عالی بوده و ضریب درگ آن تنها ۰.۲۲ است و این به معنای این است که با چنین آیرودینامیک خوبی این خودرو از راندمان و مصرف پایینی برخوردار خواهد بود.

رنو تروزور

رنو تروزور


این خودرو ۴.۷ متر طول دارد و فاصله ی محوری آن ۲.۷ متر است. تمام بخش های بدنه ی این خودروی دو نفره ی الکتریکی نیز از جنس فبر کربن ساخته شده اند تا در کاهش وزن خودرو تاثیر داشته باشند.
نکته ای که مسلم است این است که ترزور هیچگاه به خط تولید نخواهد رسید اما رنو اعلام کرده است که برای دو سال آینده یک خودروی قابل تولید بر اساس طرح این مدل را به نمایش خواهد گذشت و این بدان معناست که احتمالا طراحی این خودرو را در مدل های آینده ی این کمپانی مشاهده کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد