موضوعات داغ

آیا لوتوس و پروتون به پژو-سیتروئن می رسد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
احتمالا می‌دانید که شرکت خودروسازی لوتوس یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی پروتون به شمار می‌رود. حال سال گذشته خودروساز چینی "جیلی" اعلام کرده بود که وارد یک مذاکره مستقیم با شرکت خودروسازی پروتون در جهت خرید برند "لوتوس" شده است، با این حال اوایل ماه مارس خبرگزاری‌های محلی چینی عنوان کردند که ظاهرا شرکت خودروسازی جیلی در مذاکرات خود با پروتون به قطعیت نرسیده و از روند مذاکرات خارج شده است که در این خصوص روزنامه چینی An Conghui هم چنین اقدامی از سوی جیلی را تایید کرده است.
حال از آنجایی که جیلی از روند مذاکرات بیرون رفته و شرکت خودروسازی پروتون نیاز به منابع مالی بیشتری با واگذاری برند خودروسازی لوتوس و یا حتی بخشی از سهام خود دارد، این گروه خودروسازی PSA یا به عبارتی ساده‌تر، گروه خودروسازی "پژو سیتروئن" است که همچنان مذاکرات خود با پروتون را حفظ کرده و قصد دارد برند تجاری "لوتوس" و همچنین بخشی از برند خودروسازی "پروتون" را خریداری کند تا سهمی در بازار جنوب شرق آسیا و همچنین سهمی از تولید 400 هزار الی 600 هزار خودرو توسط پروتون داشته باشد.
اسفندماه سال گذشته هم باتوجه به قرارداد منعقد شده میان جنرال موتورز و گروه خودروسازی پژو سیتروئن، نام‌های تجاری اوپل و واکسهال، شش مرکز مونتاژ و پنج مرکز تولید وابسته به شرکت‌های خودروسازی اوپل و واکسهال، یک مرکز مهندسی واقع در روسلزهایم آلمان و در آخر نیز حدود 40 هزار کارمند وابسته به شرکت‌های خودروسازی اوپل و واکسهال به ارزش 2.3 میلیارد دلار به گروه خودروسازی پژو سیتروئن واگذار شده‌اند. هرچند طرح‌های نیمه کاره و در حال توسعه شرکت خودروسازی اوپل هم به گروه خودروسازی پژو سیتروئن واگذار شده است تا پژو سیتروئن تبدیل به دومین کمپانی بزرگ خودروسازی اروپا بعد از فولکس واگن شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/7
حیف نیست واقعا؟!!!