موضوعات داغ

خاص‌ترین‌ و جذاب‌ترین محصولات پورشه را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
انبار پورشه دارای گنجینه‌های متعددی است که تاکنون به بررسی برخی از آنان پرداخته‌ایم. پیش از این به بررسی 5 خودروی پورشه با بهترین صدای اگزوز پرداختیم و بعد از آن هم به معرفی 5 خودروی پورشه با بهترین آیرودینامیک پرداختیم تا اینکه آخرین بار 5 کانسپت برتر پورشه مورد بررسی قرار گرفت. حال امروز هم می‌خواهیم با یکی دیگر از برترین‌های پورشه در خدمتتان باشیم، ولی این بار 5 خودروی بسیار خاص و منحصر به فرد پورشه که تمامی آنان یک برنامه تولید محدود داشته‌اند.
اولین خودروی پورشه که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، در واقع هدیه‌ای به مناسبت سالگرد 60 سالگی تشکیل باشگاه پورشه سواران است که در سال 2012 میلادی برمبنای پورشه 911 معرفی شد و شرکت سازنده تنها 13 دستگاه از آن تولید کرد و به مشتریان خاص خود تحویل داد.

 پورشه 911 اسپیدستر

پورشه 911 اسپیدستر

باتوجه به فیلم ارائه شده از معرفی برترین خودروهای خاص پورشه، در جایگاه چهارم می‌توان پورشه 911 اسپیدستر را شاهد بود که سال 2011 میلادی به طور رسمی معرفی شد و هدیه‌ای برای جشن سالگرد 25 سالگی تولید خودروی خاص و سفارشی پورشه بوده است. مهم‌ترین ویژگی این خودرو با احتساب تولید محدود 356 دستگاهی، می‌تواند طراحی خاص عقب بدنه باشد که به خاطر حذف کامل سقف حجیم‌تر ساخته شده است تا آیرودینامیکی بهتر داشته باشد، هرچند تمایز خاصی میان طراحی این محصول با سایر خودروهای پورشه ایجاد کرده است.

911 اسپرت

911 اسپرت

در جایگاه سوم نیز می‌توان 911 اسپرت کلاسیک را مشاهده کرد که اسپویلر عقب آن یک طراحی خاص و ویژه دارد و تنها به تعداد محدود 250 دستگاهی تولید و به قیمتی حدودا 170 هزار یورویی به مشتریان تحویل داده شده است، ولی اگر امروز بخواهید یکی از آنان را داشته باشید، باید دو برابر هزینه 170 هزار یورویی را پرداخت کنید تا یکی از صاحبان این اتومبیل راضی به فروش آن به شما شود.
با رسیدن به چهارمین خودروی منحصربه فرد پورشه می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت که شرکت خودروسازی پورشه برای ساخت یک مدل منحصربه فرد تنها به سراغ مدل‌های 911 رفته و چهارمین خودروی حضور یافته در میان برترین‌های پورشه هم از نسل 911 است، ولی خودرویی که برخلاف دیگر برادران مدرن خود در سال 1992 میلادی معرفی شده و تنها به تعداد محدود 86 دستگاهی تولید شده است تا با داشتن 180 کیلوگرم وزن کمتر و همچنین داشتن قدرت 381 اسب بخاری، خودروی پورشه 911 توربو S تبدیل به یکی از برترین خودروهای پورشه در دهه 90 میلادی شود.

پورشه 911 توربو S

پورشه 911 توربو S

و اما آخرین محصول خاص پورشه که در زیر پرده مخفی شده و خود را برای معرفی در سال 2017 میلادی آماده می‌کند. هنوز هیچگونه اطلاعاتی از این خودرو منتشر نشده است، ولی از آنجایی که کم ‌کم به دوران بازنشستگی نسل فعلی پورشه 911 نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی پورشه قصد دارد یک مدل خاص و ویژه از نسل فعلی 911 آماده کند تا یک پایان باشکوه برای بازنشستگی پورشه 911 فراهم کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد