موضوعات داغ

20 خودروی گران قیمت 2017- قسمت دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیش از این، موضوع گران‌ترین خودروی جهان را مطرح کردیم و در آن به 10 خودروی گران قیمت جهان پرداختیم که در واقع از شماره 20 تا 11 را شامل می‌شد، حال در این مقاله قصد داریم به ادامه ی این لیست بپردازیم و مبحث گران قیمت‌ترین خودروهای جهان را ادامه دهیم.

لامبورگینی سنتناریو

لامبورگینی سنتناریو


10- لامبورگینی سنتناریو
احتمالا می‌دانید که سال گذشته سالگرد 100 سالگی مرحوم فرچیو لامبورگینی بود، به همین خاطر شرکت خودروسازی لامبورگینی محصولی ویژه تحت عنوان "سنتناریو" آماده کرد و یک برنامه تولید 40 دستگاهی هم برای آن ترتیب داد، ولی مهم‌تر از همه قیمت نسبتا بالای 1 میلیون و 900 هزار دلاری لامبورگینی سنتناریو است که آن را در میان گران‌ترین خودروهای 2017 قرار داده است. برای پیشرانه هم لامبورگینی از موتوری 12 سیلندر 6.5 لیتری استفاده کرده که با مکش طبیعی هوا به درون اتاق احتراق، موجب تولید حداکثر نیرویی معادل 759 اسب بخار می‌شود.

فراری لافراری آپرتا<br />

فراری لافراری آپرتا


9- فراری لافراری آپرتا
رده نهم جدول هم به یکی از محصولات خاص فراری، یعنی "فراری لافراری آپرتا" به ارزش 2 میلیون و 200 هزار دلار اختصاص داده شده است که در زیر کاپوت آن از همان سیستم محرک فراری لافراری کوپه، یعنی از موتوری 12 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که به عنوان یکی از بهترین موتورهای تولید شده در ایتالیا، می‌تواند حداکثر قدرتی 950 اسب بخاری و گشتاوری 900 نیوتن متری را تولید کند. البته این پیشرانه بنزینی با یک موتور الکتریکی نیز همبازی شده است که باعث شده شتاب صفر تا صد این خودرو به 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 350 کیلومتر بر ساعت برسد.

پاگانی هوآیرا رودستر

پاگانی هوآیرا رودستر


8- پاگانی هوآیرا رودستر
در بخش اول و در رده 19 جدول شاهد حضور پاگانی هوآیرا بودیم، ولی حالا در رده هشتم جدول شاهد حضور برادر روباز هوآیرا، یعنی پاگانی هوآیرا رودستر با قیمتی 2 میلیون و 400 هزار دلاری هستیم که برخلاف برادر کوپه خود، یک مدل جدید به شمار می‌آید که می‌تواند حداکثر قدرت 752 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر را از پیشرانه 12 سیلندر AMG آن تولید کند.

فراری J50

فراری J50


7- فراری J50
در زیر کاپوت این مدل شاهد فعالیت همان پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر فراری 488 اسپایدر هستیم، ولی برای اینکه قسمت مولد قدرتی J50 درست مثل فراری 488 اسپایدر نباشد، مهندسان فراری یکسری بروزرسانی‌های نرم افزاری بر روی ECU موتور اعمال کرده‌اند که بدون افزایش گشتاور 670 نیوتن متری موتور، باعث افزایش 20 اسب بخاری قدرت آن شده‌اند تا در نهایت مقدار نیروی تولیدی این پیشرانه به 690 اسب بخار افزایش پیدا کند. حال اگر کسی به دنبال خرید یک دستگاه خودروی فراری J50 باشد، اول از همه اینکه باید به ژاپن سفر کند و دوم اینکه باید هزینه‌ای 2.5 میلیون دلاری داشته باشد. هرچند این خودرو تنها به تعداد محدود 10 دستگاهی تولید شده است.

بوگاتي شيرون

بوگاتي شيرون


6- بوگاتی شیرون
بوگاتی هم که دیگر جای تعریف ندارد و اگر محصول جدیدش در میان گران قیمت‌ترین خودروهای جهان قرار نمی‌گرفت جای تعجب داشت. این هایپرکار جدید بازار هم قیمتی معادل 2 میلیون و 600هزار دارد که تنها به تعداد محدود 250 دستگاهی تولید خواهد شد و همچنین قدرت 1500 اسب بخاری در اختیارتان قرار خواهد داد.

پاگانی هوآیرا BC

پاگانی هوآیرا BC


5- پاگانی هوآیرا BC
معمولا همه پاگانی زوندا را به عنوان پرچم دار "پاگانی" می‌دانند، ولی با حضور سه خودروی پاگانی هوآیرا در این لیست که آخرین آن با قیمتی 2 میلیون و 600 هزار دلاری مربوط به پاگانی هوایرا BC با تولید محدود 20 دستگاهی می‌شود، می‌توان فهمید که پرچم اصلی پاگانی به دستان هوآیرا سپرده شده است نه زوندا. در محدوده قدرتی این ماشین هم از همان پیشرانه 6 لیتری دوازده سیلندر AMG استفاده شده است، ولی با حداکثر قدرت 790 اسب بخاری و وزن 1218 کیلوگرمی.

آیکونا ولکانو تیتانیوم

آیکونا ولکانو تیتانیوم


4- آیکونا ولکانو تیتانیوم
آیکونا ولکانو ( Icona Vulcano )، سوپر اسپرت چینی‌ها که در سال 2013 میلادی و در جریان نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای چین برای اولین بار معرفی شد، حالا با داشتن قیمتی 2 میلیون و 800 هزار دلاری در رده چهارم جدول گران قیمت ترین خودروهای 2017 قرار گرفته است که نیروی خود را از پیشرانه هشت سیلندر شورلت کوروت با حداکثر قدرتی 670 اسب بخاری و گشتاوری 840 نیوتن متری تامین می‌کند.

استون مارتین والکری

استون مارتین والکری


3- استون مارتین والکری
وایکینگ پرسروصدای استون مارتین که با دانش اتومبیل‌های فرمول 1 ساخته شده است، قیمتی 3 میلیون دلاری به خود گرفته تا در میان گران قیمت‌ترین خودروهای جهان در رده سوم قرار گیرد. این ماشین در صورت تایید تولید با پیشرانه‌ای دوازده سیلندر ساخته خواهد شد، ولی باوجود پیشرانه بزرگ و همچنین جثه‌ای کوچک تنها سقف سرعت 321 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت که خیلی از سوپراسپرت‌های ارزان قیمت بازار هم قادر به ثبت چنین سرعتی هستند.

 W موتور لایکن

W موتور لایکن


2- W موتور لایکن
اولین محصول سوپراسپرت لبنانی‌ها یعنی "لایکن" که توانست یک اعتبار جهانی به برند "W Motors" ببخشد و بعد از آن مقدمه‌ای برای تولید سوپراسپرت "فنیر" فراهم آورد، با قیمتی 3 میلیون و 400 هزار دلاری به مشتریان عرضه می‌شود که نشان از طمع بسیار زیاد سازندگان آن دارد، ولی با وجود چنین قیمتی باز هم مشتریان خاص خود را دارد که بهای بالای آن را می‌پردازند تا یکی از خاص‌ترین ماشین‌های جهان را داشته باشند.

لامبورگینی وننو رودستر

لامبورگینی وننو رودستر


1- لامبورگینی وننو رودستر
حال می‌رسیم به گران قیمت‌ترین خودروی 2017 که لامبورگینی وننو رودستر باشد. بدون شک لامبورگینی وننو یکی از اعجوبه‌های صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که در سینه خود از یک پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر با حداکثر قدرت خروجی 750 اسب‌بخاری سود می‌برد که قدرت رسیدن به شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 355 کیلومتر بر ساعت را به وننو بخشیده است. ولی تعداد بسیار محدود 3 دستگاهی و همچنین قیمت بالای 4 میلیون و 500 هزار دلاری آن تبدیل به یک کابوس برای کسانی شد که علاقه زیادی به داشتن وحشی‌ترین گاو لامبورگینی داشتند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/8
این خودروها به چه دردی می خورند؟
1396/1/8
البته پاگانی هوآیرا BC حدود 500 اسب بخار دیگه با تویین توربو هاش بدست می آورد.
1396/1/8
برای من هم veneno جذابترین بود
1396/1/9
به نظرم لایکان هایپر اسپرت خاص ترین اتومبیل این لیست هستش
1397/3/8
این ماشین ها همش رو سرعت گیرا ایران گیر می کنند. وگر ن من یه لامبرگینی وننوبودستر می خریدم.
1397/6/17
خخخخخخــ
1397/7/2
بودستر نه رودستر
1397/6/2
بابا چی ماشینا گرون شده دیشب زنم خواب دیده بود ماشین بوگاتی خریدم براش اومدم قیمت بگیرم برم بخرم دیدم گرونه گفتم ولش تیبا سفید چخ چخی سوار بشی بهتره تیبا سرعتش فکر کنم بیشتره از اینا