موضوعات داغ

باد کردن بادکنک با کمک اگزوز ماشین!؟ + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تا حالا به فکر باد کردن بادکنک با اگزوز ماشین افتاده‌اید؟! اگر کسی هم به فکر چنین کاری افتاده باشد، احتیاط را شرط عقل قرار داده و معمولا چنین نتیجه‌ای می‌گیرند که دمای بالای سیستم اگزوز و گازهای حاصل از احتراق شاید موجب ذوب شدن بادکنک و یا شاید هم موجب ترکیدگی آن شود، به همین دلیل اصلا ندیده‌ایم کسی با استفاده از سیستم اگزوز ماشین به بادکنک باد کردن مشغول شود، غیر از یک مهندس خلاق که معمولا به توضیحات فنی پیرامون اتومبیل‌ها می‌پردازد و این بار هم به سراغ باد کردن بادکنک بوسیله سیستم اگزوز ماشین خود یعنی هوندا S2000 رفته است تا چیز مهم‌تری را به اثبات برساند.
هدف اصلی این آزمایش علاوه بر جنبه سرگرمی، بیشتر به خاطر محاسبه آلایندگی ماشین در گاراژهای خانگی انجام شده است. برای اینکه محاسبات پیچیده از آب در نیاید، بازده حجمی موتور 100 درصد در نظر گرفته شده است تا تمامی گازهای آلاینده از سیستم اگزوز خارج شود.
حال با پرش به محاسبات ریاضی و همچنین استفاده از بادکنک‌های غول پیکر 36 اینچی می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت که اگر یک ماشین هوندا S2000 داشته باشید و به مدت 12 دقیقه دور موتور آن را بر روی 9000 دور بر دقیقه نگه دارید، می‌توانید فضای گاراژی به طول 6 متر، عرض 6 متر و ارتفاع 3 متر را از گازهای CO2 پر کنید که خب بیشتر باعث خفگی می‌شود تا اینکه از آن لذت ببرید و یا چیزی بیاموزید، پس هیچ وقت به سرتان نزند که چنین کاری با ماشین در گاراژ خانه خود انجام دهید. در مقابل، مقایسه‌ای هم میان هوندا S2000 و بوگاتی شیرون صورت گرفته که بجای 12 دقیقه، با یک دستگاه بوگاتی شیرون می‌توان در عرض تنها 2 دقیقه فضای گاراژ 6x6x3 را مملو از گازهای CO2 کرد.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد