موضوعات داغ

عبور و مرور در اطراف مدرسه‌های لندن ممنوع می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صادق خان، شهردار لندن به منظور کاهش تولید و انتشار گازهای سمی بوسیله اتومبیل‌ها، قصد دارد از عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی در اطراف مدرسه‌ها جلوگیری کند.در گفتگو با خبرگزاری تایمز، صادق خان سیاستمدار مشرف به خطرات بهداشتی آلودگی هوا عنوان کرد: کسانی که 50 سال پیش باوجود اینکه خطرات سیگار کشیدن را می‌دانستند ولی باز هم سیگار می‌کشیدند، الان مشکلاتی برایشان بوجود آمده که می‌دانند بر اثر سیگار کشیدن است. به همین دلیل من خیلی عصبانی هستم و موضوع سلامت فردی و آلودگی هوا یکی از اولویت‌های من است که در عین حال از سوی دولت نادیده گرفته می‌شود.
صادق خان در ادامه همچنین اضافه کرد: چهل یا پنجاه سال پیش به ما می‌گفتند که سیگار کشیدن بد است، اما در عین حال پدران و اجداد ما توجهی به آن نمی‌کردند و قدمی در راستای کاهش آن برنداشتند. حال ما می‌دانیم که هوای آلوده یک قاتل واقعی است و از شما یک مریض می‌سازد، ولی برای جلوگیری از آن هیچگونه اقدامی نمی‌کنیم که این یک وضعیت اضطراری برای بهداشت است.
حال به گزارش استانداردهای هوا و همچنین مطالعات اخیر انگلستان، دها هزار نفر از کودکان مدارس پایتخت انگلستان در معرض هوای آلوده قرار دارند که در صورت تنفس دائمی گازهای سمی می‌تواند برای سلامتی آنان مضر باشد که نتیجه آن می‌تواند منجر به 9000 مرگ زودرس کودکان طی یکسال بر اثر آلودگی هوا در شهر لندن شود. به همین دلیل صادق خان قصد دارد از تردد وسایل نقلیه شخصی در اطراف مدارس جلوگیری کند تا شاید آلودگی اطراف مدرسه‌ها کمتر شود. هرچند پیش از این هم قوانینی مشابه در شهر نیویورک اتخاذ شده است.
حال با یک حساب سرانگشتی می‌توان وضعیتی بسیار وحشتناک‌تر برای تهران متصور شد که تنها در زمان بارندگی و یا در ایام نوروز می‌توان یک هوای صاف در شهر تهران استشمام کرد، این در حالیست که کشورهای اروپایی دم از خودروهای مدرن و پیشرفته با سطح آلایندگی کمتر می‌زنند و مهم‌تر از آن، جمعیت 8.6 میلیون نفری لندن است که حدود 4 میلیون نفر از جمعیت تهران کمتر دارد و باز هم از آلودگی هوا و وضعیت اضطراری در این شهرها صحبت می‌کنند!.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/9
کل شورای شهر و شهرداری تهران نصف شهردار لندن تعهد و سواد ندارن تازه ادعاشون ملت رو رسوا کرده