موضوعات داغ

بیش از 1 تریلیون بدهی در صنعت خودروی آمریکا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که خریداران خودرو در ایالات متحده آمریکا با توجه به خدمات مالی شرکت‌ها و گزارش روند اعتباری برای هر مصرف کننده و همچنین خود شرکت‌های بدهکار در حوزه "خودرو" چیزی بیش از 1 تریلیون دلار بدهکار هستند که نشان از یک رکورد بی‌سابقه در ایالات متحده آمریکا دارد.
به زبانی ساده‌تر بخواهیم بحث را تشریح کنیم، می‌توان گفت که تمامی بدهکاران صنعت خودروسازی آمریکا از جمله مشتریانی که ماشین اقساطی خریدند، شرکت‌های سرویس دهنده خودرو که هنوز معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و یا حتی وام‌های کلانی که به شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون فورد و یا جنرال موتورز پرداخت شده است، همگی یک بدهی هنگفت بیش از 1 تریلیون دلاری به بار آورده‌اند که عدد دقیق آن می‌شود چیزی معادل 1.070.000.000.000 دلار!
به همین دلیل کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در دسامبر سال گذشته اقدام به افزایش نرخ بهره وام‌های 60 ماهه خود از 4.27 درصد به 4.44 درصد کرده‌اند! که مشتریان را بجای پرداخت 493 دلار در هر ماه، مجبور به پرداخت هزینه‌ای 506 دلاری در هر ماه برای ماشینی 30 هزار و 621 دلاری می‌کند که هزینه پیش پرداخت از آن کم شده باشد.
برای خرید یک دستگاه خودروی آئودی Q4 هم در سال 2015 نرخ بهره 29 درصد برای اقساط 73 الی 84 ماه در نظر گرفته شده بود، ولی حالا در اواخر سال 2016 میلادی این رقم به عدد 32 درصد افزایش پیدا کرده است. هرچند گفته می‌شود این اعداد در سال 2017 میلادی باز هم حدود 0.5 درصد افزایش خواهند داشت.
و اما در آخر می‌توان تلنگری هم به صنعت خودروسازی داخل و یا شرکت‌های فعال در بازار کشور زد که شرایط فروش سختگیرانه با مدت زمان محدود و بسیار کم در کنار سود بالا برای محصولاتشان در نظر می‌گیرند!!.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/9
ما خوبیم!