موضوعات داغ

درگ جذاب آلفارومئو جولیا با مرسدس AMG A45 + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر جایی صحبت از قوی‌ترین هاچ بک‌های جهان شود، بدون شک مرسدس بنز A45 AMG یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های لیست خواهد بود، هرچند هاچ بک‌های دیگری هم وجود دارند که به زور تیونرها عضله درست کرده‌اند و خود را یکی در بین مدعیان قدرتمند بازار می‌دانند، ولی مرسدس بنز A454 AMG یک محصول استاندارد شرکتی به شمار می‌رود که با همکاری مرسدس بنز و AMG موفق به تولید حداکثر قدرتی 435 اسب بخاری شده است. حال این هاچ بک 435 اسب بخاری در مقابل یکی از قوی‌ترین و بهترین سدان‌های موجود در بازار یعنی آلفارومئو جولیا با حداکثر قدرتی 510 اسب بخاری قرار گرفته است تا دانش فنی فراری در ساخت پیشرانه آلفارومئو جولیا را به چالش بکشد. پس برای اینکه بدانید کدامیک پیروز مسابقه خودساخته درگ می‌شود، می‌توانید فیلم آماده شده توسط گروه خودروبانک در انتهای مطلب را مشاهده کنید، ولی قبل از آن بد نیست کمی هم در رابطه با خود ماشین‌ها اطلاعات کسب کنید.
اول از همه مرسدس بنز برای بهبود بخش مولد قدرتی A45 AMG، یک پیشرانه جدید 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر را در نظر گرفته که با بروزرسانی‌های صورت گرفته بر روی اطلاعات ECU و نصب یک سری قطعه جدید بر روی آن از جمله سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی و همچنین استفاده از فیلترهای جدید با بازدهی بالاتر و عبور جریان بیشتر هوا از خود، موجب تولید حداکثر 435 اسب بخار قدرت شده است که بر روی کاغذ تبدیل به شتاب صفر تا صد حدودا 4.2 ثانیه‌ای می‌شود. حال باید دید که این شتاب 4.2 ثانیه‌ای می‌تواند یک شکست برای آلفارومئو جولیا به همراه داشته باشد یا نه.
اما در مقابل هم خودروی آلفارومئو جولیا قرار گرفته که در قسمت مولد قدرت آن پیشرانه‌ی شش سیلندر (ساخته شده به دست متخصصات شرکت خودروسازی فراری) قدرتمند فعالیت می‌کند که می‌تواند حداکثر 510 اسب بخار قدرت در کنار گشتاور 600 نیوتن متری تولید و به چرخ‌های عقب (به صورت سفارشی به هر چهار چرخ خودرو) ارسال ‌کند که نشان از برتری مطلق آلفارومئو جولیا از لحاظ قدرتی در مقابل مرسدس بنز A45 AMG دارد، ولی این را نباید فراموش کرد که مرسدس بنز A45 دارای وزن کمتر و جثه‌ای کوچک‌تر است که می‌تواند یک برتری برای آن به شمار آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد