موضوعات داغ

تست موس پژو 2008 را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از دو سه مقاله‌ای که در رابطه با تویوتا هایلوکس کار کردیم، احتمالا تا الان آشنایی کافی با تست "موس" پیدا کرده‌اید و می‌دانید که روند کار به چه صورت است. تستی که خودروی تویوتا هایلوکس را با چالشی جدی مواجعه کرده و حتی بعد از بروزسانی هم شاهد عملکرد ضعیف آن در تست موس و بلند شدن چرخ‌های داخل پیچ آن از سطح زمین هستیم. حال اگر پرونده تویوتا هایلوکس را بسته کنیم و کنار بگذاریم، به خودروی جدید بازار کشور یعنی پژو 2008 می‌رسیم که اخیرا یک ویدیو از تست "موس" آن منتشر شده و ما هم در خودروبانک آن را برای شما قرار داده ایم، هرچند این مدل نسخه فیس لیفت پژو 2008 بوده و ممکن است بهبودهایی بر روی آن صورت گرفته باشد.
بهتر است خودتان این تست پژو 2008 را ببینید و از جزییات آن باخبر شوید که جذابیت بالاتری دارد، ولی باتوجه به فیلم می‌توان یک عملکرد نسبتا خوب را برای پژو 2008 متصور شد، هرچند راننده در سرعت 75 کیلومتر بر ساعت موفق به جمع کردن خودرو نمی‌شود و با موانع برخورد می‌کند، ولی خب بهتر از این است که همچون تویوتا هایلوکس چرخ‌های داخل پیچ آن بلند شده و یا کاملا چپ کند.
در ادامه هم بد نیست بدانید که تست موس بر روی پژو 2008 فیس لیفت انجام شده و شرکت خودروسازی پژو از دو پیشرانه پایه بر روی آن استفاده کرده است، ولی در مقابل از همین دو پیشرانه مذکور قدرت‌های مختلفی را استخراج کرده که به ترتیب پیشرانه اول با حجمی 1.2 لیتری و از خانواده موتورهای بنزینی PureTech دارای 3 میزان قدرت تولیدی 82 اسب بخاری، 110 اسب بخاری و 130 اسب بخاری است، در حالی که پیشرانه دوم با حجم 1.6 لیتری از نوع دیزلی BlueHDi بوده و می‌تواند 3 نوع قدرت خروجی متفاوت 75 اسب بخاری، 100 اسب بخاری و 120 اسب بخاری تولید کند که خودروی پژو 2008 در این تست هم با پیشرانه‌ای 1.6 لیتری HDi حضور پیدا کرده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/11
البته باید در نظر داشت که هایلوکس ی پیکاپ هست با ارتفاع و طول زیاد و 2008 ی کراسور فسقلی
1396/1/12
شما هايلوكس با ابعاد خيلي بزرگ، با ارتفاع زياد و با فاصله زياد كف خودرو با زمين و همچنين با قابليت آفرود عالي را با پژو ٢٠٠٨ خيلي كوچك مقايسه مي كنيد؟؟؟!!!
1396/1/13
سجاد فرقى نميكنه ارتفاع زياد باشه يا كم ،هر خودرويى بايد در صورت نياز قادر به انجام >>مانور عبور ناگهانى از مانع سر راه<< باشه بدون اينكه ماشين چرخاش بلند شه و سرنشينا زهره ترك شن يا بدتر از اون ليز بخوره و از كنترل خارج شه يا چپ كنه.
اين توانايى حتى در بهترين ماشينهايى كه از اين تست سر بلند بيرون اومدن هم فقط تا يه سرعت معين عمل ميكنه و بالاتر از اون ديگه سيستم تثبيت براى اين تست مورد بحث جواب نميده . براى مثال پانامرا تا سرعت هشتاد و خورده اى تو اين تست جواب ميده ولى بالا تر از اون پانامرا هم كمى ليز ميخوره ,براى مقايسه هيونداى i30 تا سرعت ٦٥ كيلو متر بر ساعت ميتونه اين تست رو با موفقيت انجام بده.

اما متاسفانه بعضى افراد فكر ميكنن كه اين تست يك مورد بسيار نادر هست كه اگه ماشينى توش خوب عمل نكنه مهم نيست چون همچين شرايطى براى راننده عادى رخ نميده .و لى شايد خيلى از تصادفات منجر به مرگ ناشى از همين باشه كه ماشينى از لاين مخالف اومده تو خط ما و ما مجبور ميشيم دقيقا همين مانورى كه در تست هست رو انجام بديم كه شاخ به شاخ نشيم ولى نتيجه اين ميشه كه يا ما چپ ميكنيم يا ليز ميخوريم و كوبيده ميشيم به ماشيناى ديگه.

يه نكته ديگه هم هست ،نتيجه خيلى از اين تست ها رو كه ما از منابع خارجى بدست مياريم نميتونه ملاك صد در صد براى ما باشه براى نمونه اى از اون ماشين كه وارد كشور ما ميشه باشه. اگر كه تو ايران مونتاژ شه ممكن كه سيستمهاى ايمنيش برداشته يا ضعيف بشه يا بد مونتاژ شه.اگر هم كه وارداتى باشه ولى به سفارش ايران ممكنه طرف ايرانى براى سود بيشتر از كارخونه سازنده خواسته باشه كه هزينه رو كم كنه و مثلا از ايمنى بزنه.
تنها راهش تست كامل نسخه فروخته شده تو ايران هست.
حركت خيلى خوبى ميكنه خودرو بانك براى آ گاه كردن مردم به نكاتى كه خيليها دوست ندارن مردم بدونن چون آگاهى مردم مانع سؤ استفاده فرصت طلبا ميشه.

كاشكى خودرو بانك تست موس نيسان جوك رو هم ميذاشت كه مردم ببينن اين ماشين چقدر به معناى واقعى كلمه افتضاح ميزنه تو اين تست يعنى همه جاى ماشين ميپره بالا پايين.
تشكر از اين كه متن طولانى رو خوندين.
1396/1/16
سلام علی آقا منظورم این بود که طبیعی هست هایلوکس و به طور کلی پیکاپها نمره کمتری بگیرن چون هرچه ارتفاع بیشتر میشه خطر واژگونی بیشتر میشه مثلا ی اتوبوس خیلی بیشتر از ی خودرو اسپورت امکان واژگونیش هست ضمنا پیکاپها چون قسمت عقبشون سبکتر هست وضعشون بدتره