موضوعات داغ

تویوتا قایق هیبریدی ساخت!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در آبان ماه سال گذشته شرکت خودروسازی تویوتا به معرفی یک قایق جدید تفریحی تحت عنوان Ponam 28V پرداخت و بعد از آن هم در دی ماه سال گذشته، شرکت خودروسازی لکسوس یک قایق لوکس و تندرو طراحی کرد و به معرفی آن پرداخت. حال به نظر می‌رسد ویروس تولید یک قایق در میان شرکت‌های بزرگ خودروسازی به سرعت در حال رشد کردن است، تا اینکه اخیرا شرکت خودروسازی تویوتا بار دیگر از یک قایق جدید رونمایی کرده است، ولی این بار یک قایق هیبریدی که جزییات آن را در ادامه آورده‌ایم.
از لحاظ شکل و شمال، قایق جدید تویوتا تقریبا یک طراحی مشترک با پروژه قبلی‌اش دارد و می‌بینیم که بیشتر بر روی راحتی و جادار بودن قایق کار شده تا اینکه شاهد طراحی یک قایق تندرو و آیرودینامیکی باشیم. حال تویوتا با طراحی و ساخت یک سیستم محرک هیبریدی، برای اولین بار یک قایق هیبریدی در ژاپن طراحی کرده است که می‌توان درحالت الکتریکی یک حرکت بی سروصدا بر روی سطح دریا به ارمغان آورد که قطعا باعث افزایش راحتی و سطح لاکچری این قایق می‌شود.
و اما برسیم بر سر اصل مطلب. باتوجه به اطلاعاتی که از سوی کمپانی تویوتا بدست آمده است، این قایق از یک سیستم هیبریدی موازی سود می‌برد که پیشرانه درون سوز آن از نوع 3 لیتری بنزینی 256 اسب بخاری بوده و در کنار آن هم یک موتور الکتریکی 48 اسب بخاری قرار گرفته است که می‌تواند با نیرو گرفتن از باتری‌های 11 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی، حداکثر گشتاوری 350 نیوتن متری بی سروصدا در اختیار این قایق تفریحی تویوتا قرار دهد.
سازمان بنادر و دریانوردی توکیو هم بلافاصله اعلام کرد که از قایق هیبریدی تویوتا در مرحله اول برای تعمیر و نگهداری اسکله‌ها و امکانات بنادر استفاده خواهد کرد، اما هدف اصلی از طراحی و ساخت این قایق توسط تویوتا برای گردشگردی و جابجایی عموم مردم در المپیک سال 2020 میلادی است که در شهر توکیو برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/15
بزودی شاهد ساخت هواپیما هیبریدی هم توسط TOYOTAهستیم.
日本だけ
1396/1/16
تویوتا و دیگر هیچ

البته هیوندا و کیا هم به جز خودرو افتابه و لکن هم تولید میکنن