موضوعات داغ

ترامپچی GA3S ، شریک هوندا به ایران می آید

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی شرکتی به نام الماس داران توانسته مجوز واردات یک خودروی جدید چینی را دریافت کند. این خودرو که تحت شرکت GAC است ترامپچی Trumpchi نام دارد. در حقیقت شرکت GAC یا همان جی ای سی، خودروهای سواری خود را تحت برند ترامپچی عرضه می کند و خودروهای تجاری این شرکت با برند گونو Gonow عرضه می شود.
شرکت GAC در سال 2012 توانسته با تولید بیش از 700 هزار خودرو، خود را در جایگاه دهمین خودروساز بزرگ چین در این سال جای دهد اما این شرکت بیشتر به شریک تجاری معروف ژاپنی آن یعنی هوندا معروف است و در حقیقت با این شرکت قرار داد Joint-Venture دارد. البته این شرکت با حدود 5 شرکت بزرگ خودروساز دنیا قرارداد تولید دارد که می توان به برندهای معتبری همچون فیات و یا میتسوبیشی اشاره کنیم.
حال شرکت الماس داران قصد دارد دو مدل از این شرکت چینی را به ایران بیاورد که اولین خودرو مدل GA3S است. ترامپچی GA3S به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که دقیقاً 1598 سی سی حجم دارد. این پیشرانه حدوداً می تواند 120 اسب بخار را تولید کند اما برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی این پیشرانه جدول کامل ترامپچی GA3S را در زیر برای شما قرار داده ایم.

مشخصات فنی
مدلGAC GA3S
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1598 سی سی
حداکثر قدرت120 اسب بخار در 6300 دور در در دقیقه
حداکثر گشتاور153 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
حداکثر سرعت175 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی6 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1235 کیلوگرم
گیربکس4 سرعته خودکار
همانطورکه در جدول بالا می بینید، گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع 4 سرعته خودکار است که این گیربکس برای شرکت Aisin است. البته لازم به ذکر است که ترامپچی GA3S قابلیت نصب گیربکس 5 سرعته دستی را نیز دارد اما مدلی که مجوز واردات را گرفته مجهز به همان گیربکس 4 سرعته خودکار است.
سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مستقل مک فرسون مستقل است و نیروی تولید شده توسط پیشرانه GA3S نیز به چرخ های جلو منتقل می شود.
فرمان ترامپچی GA3S به صورت الکتریکی است که نوید یک فرمان نرم را می دهد و روی آن تجهیزات مختلفی قابل نصب است که متاسفانه خودروبانک موفق به تماس با شرکت الماس داران نشده و نتوانستیم مشخصات کامل این خودرو را برای شما آماده کنیم اما با یک نیم نگاهی به مدل عرضه شده در چین می توانیم امیدوار باشیم که در فول ترین مدل ترامپچی GA3S به تجهیزاتی همچون رینگ 16 اینچی، چراغ های LED، آینه های برقی، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی ها، 6 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، ترمز های ABS و EBD ، دوربین و سنسور عقب مجهز باشد اما باید تا ورود این خودرو به بازار صبور باشیم!

ترامپچی

ترامپچی

تقریباً با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست این خودرو با چه سطحی از امکانات رفاهی وارد ایران می شود، حدس زدن در مورد قیمت این خودرو کاری بس دشوار است اما مطمئناً این خودرو رقیبان سرسختی از دیار خود همچون چری آریزو 5 ، ام جی 360 و به زودی بی وای دی F3 را خواهد داشت و قطعاً قیمت گذاری صحیح در مورد این خودروی تازه وارد می تواند برای آن سرنوشت ساز باشد.
در زیر میتوانید تیز تبلیغاتی این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد