موضوعات داغ

فنر قیمت خودرو آزاد شد

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: در شرایطی که به گفته رئیس شورای رقابت، خودروسازان داخلی هنوز درخواستی مبنی‌بر افزایش قیمت محصولات خود طی سال‌جاری ارائه نکرده‌اند، ایران‌خودرو با توجه به مجوزهای قبلی این شورا و همچنین با در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به بیمه و شماره‌گذاری و البته حذف برخی تخفیف‌ها، قیمت محصولات خود را افزایش داد. آن طور که از ایران‌خودرو خبر می‌رسد، این شرکت قیمت محصولات خود را بین 500 هزار تومان تا چهار میلیون تومان افزایش داده است. بر این اساس، قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو به نمایندگی‌هایش ابلاغ شده و مشتریان باید با توجه به قیمت‌های جدید اقدام به خرید خودروهای این شرکت کنند. به گفته یک منبع آگاه، ایران‌خودرو به چهار دلیل قیمت محصولات خود را افزایش داده و مهم‌ترین آنها، اعمال مجوزهای قبلی شورای رقابت در این مورد است.

این شورا سال گذشته به خودروسازان داخلی از جمله ایران‌خودرو اجازه داد تا قیمت محصولات خود را افزایش دهند، با این حال ایران‌خودرویی‌ها به‌دلیل رکود بازار، مجوز مربوطه را اعمال نکردند. حالا با آغاز سال جدید، آبی‌های جاده مخصوص به یکباره تصمیم به اعمال مجوز شورای رقابت گرفته و قیمت محصولات خود را افزایش دادند. البته در کنار این موضوع، اعمال هزینه‌های مربوط به بیمه شخص ثالث و شماره‌گذاری خودرو نیز در بالا رفتن قیمت محصولات ایران‌خودرو موثر بوده است. این شرکت همچنین برخی تخفیف‌هایی را که در گذشته برای محصولات خود در نظر گرفته بود، در سال جدید حذف کرده تا این موضوع نیز به نوبه خود سبب افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو شود. با این حال بیشترین تاثیر در افزایش قیمت ناگهانی محصولات ایران‌خودرو را مجوز سال گذشته شورای رقابت داشته است، مجوزی که در دو مرحله صادر شد و به آبی‌های جاده مخصوص اجازه داد قیمت محصولات خود را به‌طور میانگین، حدود 2 درصد بالا ببرند.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/28
مردم هميشه در صحنه حاضر جان مادرتون بخاطر خودتون يا لاأقل بخاطر يه سري ال مردم از اين كلاهبردارها نخريد تا ايشالا جمع بشه اين فرقون سازي ها
1396/1/28
فقط برای گرون کردن طبق قانون عمل میکنن و بقیه موارد قانون کیلو چنده؟
من موندم اینا هر روز کیفیتشون میاد پایین چشور هزینه هاشون میره بالا آخه؟؟
میگفتن بخاطر ورق فولاد و فلان و بیساره
آخه بدنه ماشیناتون انقدر آشغاله که آدم بهش تکیه میده میره تو ، همش از سر و تهش میزنن بعد گرون هم میکنن؟؟!!!!!!
خداییش خیلی پررو تشریف دارن
1396/1/28
شورای رقابت واقعا جز تایید گران کردن خودرو توسط خودروسازها نقش دیگری ندارد و کاش این شورا به جای در نظر گرفتن منافع خودروساز منافع مردم رو در نظر میگرفت ، نخریدن راهکار ارائه خودرو با قیمت منطقی و کیفیت مطلوب است و بس
1396/1/28
من جای اینا بودم 10 میلیون اضافه میکردم وقتی مشتری صف میکشه چرا زیاد نکنم!!!!
1396/1/28
سلام
من تعجب میکنم از نظرات بعضی دوستان که دائما زیر تیترهای مختلف به تیکه و کنایه صحبت از مردم در صحنه و تعطیلی فرقون سازی و ارزونی ماشین می کنند. شاید سن دوستان قد نمیدهد اما بنده به یاد ندارم در این کشور تا به امروز ماشین ارزون شده باشد. به علت تورم و بی ارزش شدن پول ایران در بازار جهانی روز به روز نه تنها خودرو بلکه بقیه اقلام هم هر روز در حال افزایش قیمت هستند. بله حق با شماست قیمت خودرو اصلا منتقی نیست چه داخلی چه وارداتی (مثل خیلی چیزهای دیگه که تو این مملکت منتقی نیست). اما یک سوال: وقتی افزایش قیمت خودروی داخلی با افزایش قیمت ارز و تعرفه و ..... خودرو وارداتی همزمان هست چه راه حلی دارید برای کسی که قصد خرید دارد؟ نمیتواند رو کول شما سوار شود که! پراید اگر 100 میلیون هم بشه تا زمانی که ماشین وارداتی نزدیک قیمت آن نباشه مردم بینوا مجبورن بخرن! آقا مجبورن!
الان سانتافه کارکرده ای که طرف سال 2009 خریده 40 میلیون با 100 هزار کارکرد میفروشه بالای 100 میلیون! خنده داره بخدا. تز فروش خودرو در ایران اینه: اونی که نداره به هر فلاکتی آشغالهای ایرانی رو میخره در ضمن گوره سرش که نداره!/ اونی که داره پول خودرو وارداتی بده اگه 100 رو بدیم 200 هم داره بده! یه نگاه به قیمت صفر وارداتی ها هم بکنید بدون تکون خوردن ارز خیلی ها تا 30 میلیون افزایش قیمت داشتند. پس نتیجه میگیریم خانه از پایبست ویران است!
1396/1/28
منتق رو خوب اومدی...
اقای منطقی
1396/1/28
منطق..
1396/1/28
دوست گرامی . راهش اینه که صفر نخرن.آقا ماشین 2 ماه کار کرد با صفر فرقی نداره . زیادم هست.حتما که نباید صفر خرید که..ماشین صفر خریده نشه و مردم از هم خریدو فروش کنند همه چی حله.
1396/1/28
مقصر مردمن که میخرن
1396/1/28
دروغ که حناق نیست کی به کیه اصلا بگه ارزون شده کسی که بازخواستش نمیکنه