موضوعات داغ

بازگشت باشکوه و قدرتمند فایربرد ترانس ام به میدان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی جنرال موتورز نزدیک به هفت سال است که برند خودروسازی پونتیاک را به طور کامل کنار گذاشته، ولی این بدان معنا نخواهد بود که محصولات منحصربه فرد آن در دهه‌های گذشته از یاد بروند، به همین دلیل کمپانی خودروسازی جنرال موتورز برای سالگرد و همچنین زنده کردن یاد یکی از معروف‌ترین محصولات این خودروساز انحلال یافته یعنی مدل "فایربرد ترانس ام"، برمبنای خودروی شورلت کامارو اقدام به ساخت یک خودروی ویژه 1000 اسب بخاری کرده است.

فایربرد ترانس ام

فایربرد ترانس ام

معمولا روال کار خودروسازان برای تولید یک خودروی ویژه بدین صورت است که برخی فاکتورهای طراحی را تغییر می‌دهند و یک طرح بسیار خاص هم بر روی بدنه نقاشی می‌شود. اما کمپانی خودروسازی جنرال موتورز برای بهترین نتیجه گیری از پروژه خود، علاوه بر انتخاب نام Trans Am 455 Super Duty ، تغییراتی بسیار سنگین بر روی چهره اتومبیل پیاده کرده است تا نه تنها در نام‌گذاری و نقش و نگار‌های بدنه، بلکه به صورت فیزیکی هم خصوصیات پونتیاک "فایربرد ترانس ام" بر روی بدنه شورلت کامارو تداعی‌گر شود تا حذف کمپانی خودروسازی پونتیاک از صنعت خودروسازی و ناتوانی آن برای تولید یک مدل ویژه از بهترین فرزندش احساس نشود. قدرت 1000 اسب بخاری این مدل که در ابتدا به آن اشاره کردیم از طریق پیشرانه‌ای هشت سیلندر 7.4 لیتری تامین می‌شود که مجهز به سوپرشارژرهای 2.3 لیتری مگنوسون، محفظه بالای سرامیکی و یک سیستم اگزوز جدید شده است تا در کنار این قدرت 1000 اسب بخاری، توانایی تولید حداکثر 1416 نیوتن متر گشتاور را هم داشته باشد.

فایربرد ترانس ام

فایربرد ترانس ام

در آخر هم کمپانی جنرال موتورز اعلام کرد که به مناسبت سالگرد 50 سالگی تولد اولین نسل از پونتیاک فایربرد، برنامه تولید محدود 50 دستگاهی را در نظر گرفته است که از تاریخ " 1 می " سال جاری ثبت نام و عرضه آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد