موضوعات داغ

ملاقاتی کوتاه با لکسوس RX450h در جزیره کیش + عکس

عکس مطلب اول

RX شاسی‌بلند لوکس لکسوس
نسل چهارم لکسوس RX در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در بازارهای جهانی نیز به موفقیت خوبی در بازار فروش دست پیدا کرد. دلیل اصلی این موفقیت را به جز چهره زیبا و اسپرت این خودرو، باید در پیشینه آن و ذهنیتی که نسل‌های قبلی این خودرو برای مشتریان ایجاد کرده‌اند، جستجو کرد چراکه لکسوس RX در نسل‌های قبلی خود نیز همواره به عنوان خودرویی بسیار با کیفیت، با دوام و دارای قابلیت‌های حرکتی درخور توجه شناخته می‌شد.

داستان لکسوس RX در ایران
نسل‌های قبلی این خودرو نیز تا پیش از ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای دارای حجم موتور بیش از ۲.۵ لیتر در بازار کشور عرضه می‌شدند و همچنان نیز مدل‌های دست دوم آن‌ها محبوبیت بالایی در بازار داشته و قیمت بالایی دارند (بررسی لکسوس RX350 مدل 2012). اما خوشبختانه برای نسل چهارم RX لکسوس یک پیشرانه ۲ لیتری نیز در نظر گرفته است که باعث شده امیدهایی برای حضور دوباره این کراس‌اوور لوکس و زیبا در بازار کشور ایجاد شود. اما این امیدها در نمایشگاه خودروی تهران جان دوباره‌ای به خود گرفت چون شرکت ایرتویا اقدام به رونمایی از این خودرو نمود و وعده عرضه آن در بازار ایران را داد که امیدواریم به زودی محقق شود. لکسوس RX در بازار جهانی با چندین پیشرانه مختلف عرضه می شود که شامل ۲ لیتری توربو چهار سیلندر با کد RX200t، شش سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد RX350 و ۳.۵ لیتری هیبریدی با کد RX450h هستند.

لکسوس RX جدید

لکسوس RX جدید

مدلی که ممکن است به بازار ایران راه پیدا کند مدل RX200t خواهد بود که از قوای فنی مشترکی با لکسوس NX200t برخودار است. این مدل دارای قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر است و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن نیز عددی حدود 9 ثانیه است. اما موتورهای دیگر لکسوس RX در مناطق آزاد موجود هستند و امروز نیز می‌خواهیم به مدل هیبریدی RX450h بپردازیم که خودروی مورد نظر همانطورکه در تصاویر مشاهده می‌کنید در جزیره زیبای کیش مستقر است.

ملاقات خودروبانک در کیش
در نمای ظاهری این خودرو اولین چیزی که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند جلو پنجره بزرگ و زیبای لکسوس است که به امضای طراحی این خودروساز در سال‌های اخیر تبدیل شده است. مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید دارای کیت F اسپرت نیز است که از مشخصه‌های آن می‌توان به رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی به رنگ تیره و البته صفحه کیلومتر شماری که یادآور لکسوس LFA است اشاره کرد.

لکسوس RX450h

لکسوس RX450h

لکسوس RX450h در بخش فنی خود از یک مجموعه هیبریدی بهره‌مند است که شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی است. موتور بنزینی این خودرو شش سیلندر وی شکل ۲۴ سوپاپ به حجم ۳.۵ لیتر است که از نوع تنفس طبیعی و دارای سیکل آتکینسون بوده و می تواند ۲۹۵ اسب بخار قدرت را تولید کند. این موتور بنزینی در مدل RX350 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در مدل هیبریدی، موتور بنزینی همراه دو عدد الکتروموتور بر روی خودرو نصب شده که الکتروموتور قرار گرفته بر روی اکسل جلو دارای ۱۶۵ اسب بخار قدرت و الکتروموتور قرار گرفته بر روی اکسل عقب دارای ۶۷ اسب بخار قدرت است. البته حداکثر قدرتی که توسط کل مجموعه هیبریدی تولید می‌شود معادل ۳۰۸ اسب بخار است اینطور نیست که همه موتورها همواره با حداکثر توان خود کار کنند و دلیل آن نیز این است که در یک خودرو هیبریدی مدیریت مصرف انرژی و سوخت اولویت اول خودروساز است.
نیروی مورد نیاز برای الکتروموتورهای این خودرو از یک پک باتری نیکل-متال تامین می‌شود که دارای ۱.۹ کیلووات ساعت ظرفیت است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دقیق این خودرو را مطالعه کنید.

مشخصات فني
مدللکسوس RX450h
پيشرانه۶ سیلندر وی شکل به همراه موتور برقی
حجم موتور3.5 لیتر
حداکثر قدرت308 اسب بخار
حداکثر گشتاور335 نیوتون متر در 4600 دور بر دقیقه
شتاب رسمي7.9 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن2150 کیلوگرم
قيمتناموجود در بازار کشور
گیربکس لکسوس RX450h نیز از نوع ضریب متغیر CVT با کنترل الکترونیکی است که نیرو را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو گرچه توسط کارخانه ۷.۹ ثانیه اعلام شده اما Car and Drive عدد ۷.۱ ثانیه را به ثبت رسانده است. حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی و به دلیل محدودیت‌های قانونی روی ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
از نظر هندلینگ نیز گرچه این خودرو به پای رقبای آلمانی خود نمی‌رسد اما شتاب جانبی آن 0.77 جی است که عدد خوبی برای یک کراس‌اوور محسوب می‌شود.

لکسوس RX450h

لکسوس RX450h

از امکانات رفاهی این مدل نیز می‌توان به مواردی چون: فرمان برقی تنظیم شونده، تودوزی چرم فرمان و صندلی‌ها، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع دوگانه، سیستم کنترل خودکار ورود هوای بیرون، سیستم صوتی ۱۲ بلندگو، سانروف، مموری صندلی راننده، صندلی‌های عقب تاشو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، صندلی راننده و سرنشین جلویی با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، پاور ویندوز، شیشه‌های دودی عقب، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جلو، هداپ، کروز کنترل هوشمند، ریموت درب پارکینگ، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، هفت عدد کیسه ی هوا شامل کیسه هوای زانوی راننده، پشت سری‌های فعال، سیستم تشخیص حضور سرنشینان در کابین، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار اشیای متحرک، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پیشگیری از تصادف، چراغ‌های هوشمند LED، گرمکن برف پاک کن، برف پاک کن خودکار، آینه‌های الکتروکرومیک تاشوی برقی، سیستم چرخش چراغ‌های جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، اتوهلد و قابلیت انتخاب حالت رانندگی اشاره کرد.

امکانات لکسوس RX جدید

امکانات لکسوس RX جدید

متاسفانه هنوز ایرتویا زمان مشخصی را برای عرضه این خودرو در بازار ایران اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد در صورت ورود و با شرایط کنونی بازار، تنها ولوو XC90 رقیب مستقیم این خودرو محسوب می‌شود که احتمالاً قیمتی بالاتر از لکسوس خواهد داشت و فضا برای جولان RX جدید در بازار کشور کاملاً خالی است!
در زیر می‌توانید فیلم معرفی کوتاه مدل RX200t در نمایشگاه خودرو تهران را مشاهده کنید و در گالری زیر عکس‌های کاملی از مدل RX450h که در کیش ملاقات کردیم، قابل مشاهده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/30
این ماشرن حرف نداره.حیف که نمیتونه مجوز بگیره
ساعت ۱۳:۰۶
1396/1/30
يه ماشين به معناي واقعي كامل و بي نقص
1396/1/30
زیباست حیف که پول ندارم بگیرم
1396/2/2
میگم یه مقاله از این نیروی جی بزارید که یعنی چی توی ماشین
1398/1/12
صبر میکنم تا ی مدل جدید ترش بیاد بعد میخرم
😃😃😃