موضوعات داغ

آینده فرمول 1 در نگاه رنو ترسیم شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی رنو در جدیدترین دوره از نمایشگاه شانگهای چین، یک چشم انداز 10 ساله از آینده مسابقات فرمول یک و اتومبیل‌های شرکت کننده در این مسابقات نشان داد.
این خودروساز فرانسوی با فرصت بدست آمده در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین، از یک خودروی مفهومی تحت عنوان R.S. 2027 رونمایی کرده است و طبق ادعای این شرکت، دارای حداقل وزن 600 کیلوگرمی و حداکثر قدرتی 1340 اسب بخاری خواهد بود که یک نسبت قدرت به وزن بیش از دو برابر ایجاد کرده تا در مسابقات فرمول 1 عملکردی خارق العاده از خود به نمایش بگذارد.
باتوجه به کانسپت بودن این خودرو، هنوز هیچگونه مشخصات فنی دقیق و یا پیشرانه‌ای ثابت برای آن در نظر گرفته نشده و قدرت تولیدی موتور هم بر روی 1340 اسب بخار برنامه ریزی شده است. اما کمپانی خودروسازی رنو به صورت موقت به مواردی همچون سیستم فرمان پذیر هرچهارچرخ اتومبیل و یک سیستم محرک هیبریدی اشاره کرده است تا از یک پیشرانه درون سوز کوچک‌تر استفاده کند، ولی در عوض باتری‌های قوی‌تری مورد استفاده قرار خواهد گرفت که 5 برابر قوی‌تر از باتری‌های موجود در بازار است.

R.S. 2027

R.S. 2027


یکی از نکات جالب این ماشین هم می‌تواند طراحی چراغ‌های روشنایی باشد که به صورت نواری شکل بر روی باله‌های آیرودینامیکی قسمت جلو طراحی شده است و نکته دیگر هم می‌تواند در نظر گرفتن یک شیشه حائل برای کابین راننده باشد که هم باعث آیرودینامیکی بهتر خواهد شد و هم به راحتی بیشتر راننده کمک خواهد کرد، هرچند این موارد در اتومبیل‌های فرمول 1 امروزی به عنوان قطعات اضافه شناخته می‌شوند که صرفا وزن اتومبیل را بالا می‌‌برند که در حال حاضر هیچ تیمی از آنان استفاده نمی‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد