موضوعات داغ

فراخوان بزرگ تسلا برای سیستم ترمز پارک

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر اشتباه نکرده باشیم، تیرماه سال گذشته یک دستگاه تسلا مدل X در ارواین کالیفرنیا، زمانی که راننده در تلاش بود ماشین خود را پارک کند دچار حادثه شده بود و خسارتی دوطرفه به ماشین و منزل شخص خود وارد کرده بود. راننده دلیل این اتفاق را شتاب گیری ناگهانی به هنگام پارک ماشین و غافل گیر شدن عنوان کرده بود که خوشبختانه هیچگونه تلفاتی برجای نگذاشته بود. اما سه ماه بعد از آن بار دیگر محصولات تسلا حادثه آفرین شده‌اند.
پیرو سلسله اتفاق‌های بوجود آمده برای محصولات تسلا، مهر ماه سال گذشته هم یک دستگاه تسلا مدل S در کالیفرنیا دچار حادثه شد که درست مثل تسلا مدل X، در این اتفاق راننده قصد داشته مقابل یک مغازه لوازم ورزشی (لوازم بدنسازی) پارک کند، اما اتومبیل به طور ناخواسته گاز خورده و با فروشگاه لوازم بدنسازی که به نظر می‌رسد متعلق به خود راننده باشد، برخورد می‌کند که خوشبختانه تلفاتی به جای نگذاشته، ولی خسارات قابل توجهی به خودرو و فروشگاه وارد می‌کند.
حال این مشکل در سیستم پارک اتومبیل‌های تسلا، به نظر می‌رسد که تنها مختص این دو خودروی ذکر شده نباشد، چون اخیرا تسلا برای رفع مشکل سیستم پارک اتومبیل‌هایش، مجبور به فراخوان بیش از 53 هزار اتومبیل در سراسر جهان شده است که از این تعداد، چیزی معادل 31 هزار دستگاه فقط در ایالات متحده آمریکا عرضه شده است.
البته تسلا از مشکل گاز خوردن ماشین‌هایش چیزی نگفته و صرفا به عملکرد نادرست برخی از سیستم ترمز پارک الکترونیکی محصولاتش اشاره داشته است که با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز این کمپانی در سراسر جهان، به صورت رایگان سیستم ترمز پارک الکترونیکی بررسی و رفع عیب می‌شود تا دیگر نگرانی بابت سیستم ترمز پارک وجود نداشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد