موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از اولین مسابقه اسلالوم در سال 96

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
اولین دوره از مسابقات اسلالوم به میزبانی استان تهران در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. مسابقه ای که در آن بیش از 120 شرکت کننده از 15 استان حضور داشتند. برخی از این شرکت کنندگان از استان‌های فارس، مازندران، گیلان، البرز، کرمان، خوزستان، تهران، اصفهان، یزد و... حضور داشتند. اسلالوم یا همان حرکات مانع و مارپیچ یکی از زیر شاخه‌های رشته ورزشی اتومبیلرانی است. از رشته‌های پایه و اصولی این ورزش محسوب شده و باعث افزایش مهارت رانندگی می‌شود. این مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شود و کوتاه ترین زمان و کمترین خطا معیار برتری شرکت کنندگان است.

اولین راند مسابقات اسلالوم

اولین راند مسابقات اسلالوم

محسن جعفری مسئول کمیته اسلالوم فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در خصوص این مسابقات گفت: این اولین دوره از مسابقات اسلالوم است که در سال 96 برگزار می شود. ما طبق تقویم مسابقات و برنامه ریزی های انجام شد 3 مرحله دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد. البته این سه مرحله بخاطر بعد مسافت برای حضور شرکت کنندگان در استان های دیگر برگزار می شود تا دیگر قهرمانان و عنوان داران این رشته ورزشی بتوانند در این مسابقه حضور یابند.

اولین مسابقه اسلالوم 96

اولین مسابقه اسلالوم 96

اولین دوره از مسابقات اسلالوم در 5 کلاس 1500 بانوان، 1500 آقایان، 2000 بانوان، 2000 آقایان و آزاد آقایان برگزار شد. از جمله نکات مثبت این مسابقه نظم و هماهنگی بین تیم برگزاری و تیم داوری بود. مسابقه اینبار بدون تأخیر و حتی کمی زودتر از موعد مقرر برگزار شد. درحالی بسیاری از مسابقات با تأخیر حداقل45 دقیقه‌ای برگزار می‌شوند. در این مسابقه با توجه به برگزاری دو کلاس برای بانوان، از هر استان 6 شرکت کننده زن حضور داشتند که در هر کلاس 3 شرکت کننده به رقابت می پرداختند. برای اقایان نیز هر استان با 6 شرکت کننده حضور داشت که در هر کلاس 2 شرکت کننده قرار داشتند. می‌توان گفت این رشته ورزشی سکوی پرتابی برای بانوان علاقه مند به اتومبیلرانی خواهد بود. رشته ای که باید مسئولین حمایت بیشتری از آن کنند تا بتوان استعدادهای درخشانی شناسایی شوند.
همچنین کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به خانم بهاره غلامی اهدا شد.
نفرات برتر این مسابقه به شرح زیر است:
کلاس آزاد
1- مجید فتحی- خوزستان
2- آرسام عسگری- تهران
3- حسن منتظر- مازندران
کلاس 2000 آقایان
1-علیرضا سلمانی – تهران
2-پرشین میر – اصفهان
3-فرشاد بوربور- تهران
کلاس 2000 بانوان
1-سیما یزدان پناه-کرمان
2-فائزه محبی- تهران
3-لاله طهماسب- خوزستان
کلاس1500آقایان
1- وحیدشهریاری- کرمان
2- یاسر مسکینی- گیلان
3- محمدرضا صفاری-کرمان
کلاس1500 بانوان
1- فرشته حسینیان- گیلان
2- لیلا پیکانپور-اصفهان
3- میترا فلاحی- یزد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/2
میگم تو اون عکسه که زنه به پژو 405 تکیه داده یه منم رانندگی بلدم خاصی رو انتقال میده
1396/2/3
تو اون عکسه که مرده داره کلاهشو میبنده هم یه منم رانندگی بلدم خاصی هست .......یکم نگاه جنسیتیتون رو کم کنید ثواب داره بخدا
1396/2/5
مسخره ترین حرکت نمایشی هست تو اتومبیلرانی