موضوعات داغ

تایید تولید شاسی بلند جدید جگوار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته در نمایشگاه بین المللی ژنو و نیویورک 2016، کمپانی خودروسازی جگوار از یک خودروی عجیب و غریب تحت عنوان I-Pace رونمایی کرد که از یک بدنه بلند، ولی سقف و پنجره‌ای کوتاه سود می‌برد که تعادل طراحی را زیر سوال برده بود. حال این خودروی عجیب و غریب که در قالب یک خودروی کانسپت در نمایشگاه نیویورک حاضر شده بود، کم کم مراحل طراحی و توسعه خود را پشت سر گذاشته است تا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان شاهد معرفی نسخه نهایی آن باشیم.
اول از همه طراحی ظاهری جگوار I-Pace خواهد بود که قطعا برای رسیدن به مرحله تولید، باید تغییر و تحولات بسیار زیادی بر روی آن صورت بگیرد که فعلا هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده و تصاویر بارگذاری شده در گالری تصاویر هم نسخه مفهومی جگوار I-Pace را نشان می‌دهد. ولی مدیر طراحی شرکت خودروسازی جگوار پیشرفت 80 درصدی این اتومبیل را تایید کرده است تا نسخه نزدیک به تولید آن را در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان به نمایش بگذارد و بعد از آن به تکمیل پروژه و انجام تست‌های جاده‌ای مشغول شوند.

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

باتوجه به نسخه کانسپت این محصول که در نمایشگاه بین المللی نیویورک رونمایی شد، کمپانی خودروسازی جگوار برای بخش مولد قدرتی این محصول از معماری ماشین‌های الکتریکی استفاده کرده است که اجزا تشکیل دهنده آن را اول از همه باتری‌های لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی و بعد از آن هم دو موتور الکتریکی قدرتمند تشکیل می‌دهند که می‌توانند حداکثر قدرتی 400 اسب بخاری در کنار گشتاور 700 نیوتن متری تولید کنند. اما برای آغاز یک رقابت جذاب‌تر با خودروی تسلا مدل X، انتظار می‌رود که شرکت خودروسازی جگوار از یک سیستم محرک قوی‌تر و یا حداقل باتری‌های قوی‌تر برای افزایش محدوده حرکتی اتومبیل استفاده کند.
جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

در آخر باتوجه به تکمیل 80 درصدی پروژه جگوار I-Pace، شرکت سازنده تولید و مونتاژ آن را در اوایل سال 2018 میلادی و در کشور اتریش برنامه ریزی کرده است و همچنین انتظار می‌رود که یک قیمت پایه 70 هزار دلاری برای آن تعیین شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد