موضوعات داغ

با محصول جدید AMG بیشتر آشنا شوید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روز پیش کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی شانگهای چین به معرفی لوکس‌ترین برند خود با چهره‌ای جدید، یعنی مرسدس بنز S کلاس فیس لیفت پرداخت که خصوصیات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم، حال همزمان با شرکت خودروسازی مرسدس بنز، بخش پرفورمنس این کمپانی یعنی AMG هم دست بکار شده و نسخه‌ای قوی‌تر از مرسدس بنز S کلاس فیس لیفت آماده کرده است که با نام S63 4MATIC شناخته شده و در ادامه قصد داریم مختصر صحبتی در رابطه با مشخصات آن داشته باشیم.

مرسدس بنز S63

مرسدس بنز S63

اول از همه برای طراحی ظاهری این خودرو می‌توان به یک مجموعه سپر کاملا جدید اشاره کرد که برای خنک کاری بهتر موتور از ورودی‌های بزرگ‌تر هوا بر روی آن استفاده شده است تا در کنار چراغ‌های جدید پیشانی با قاب داخل مشکی رنگ، یک چهره تهاجمی‌تر بر روی مرسدس بنز S63 نقش ببندد.
پیش از این هم بر روی مرسدس بنز S63 شاهد بکارگیری پیشرانه‌ای هشت سیلندر 5.5 لیتری بوده‌ایم، اما حالا AMG از یک پیشرانه کوچک‌تر 4 لیتری هشت سیلندر استفاده کرده است که نه تنها قدرت تولیدی آن کاهش نداشته است، بلکه شاهد افزایش قدرت 27 اسب بخاری آن هم نسبت به قبل هستیم که می‌تواند در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، حداکثر قدرت 612 اسب بخار را در اختیار اتومبیل قرار دهد.

مرسدس بنز S63

مرسدس بنز S63

برخلاف قدرت، گشتاور تولیدی موتور تغییری نداشته و بر روی همان 900 نیوتن متر تنظیم شده است، با این تفاوت که این گشتاور 900 نیوتن متری بر روی پیشرانه 5.5 لیتری در دور موتور 2250 دور بر دقیقه بدست می‌آمد، ولی حالا در پیشرانه 4 لیتری باید دور موتور را تا محدوده 2750 دور بر دقیقه افزایش داد.
علاوه بر پیشرانه جدید، جعبه دنده‌ی 9 سرعته اتوماتیک هم بجای جعبه دنده 7 سرعته سابق بکار گرفته شده است که می‌تواند شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای برای مرسدس بنز S63 به همراه داشته باشد که چیزی حدود 0.5 ثانیه عملکردی سریع‌تر نسبت به قبل دارد. هرچند حداکثر سرعت خودرو چه در مدل قبل و چه در مدل فعلی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که برای داشتن سرعت 300 کیلومتری، می‌بایست هزینه بیشتری هم به شرکت سازنده پرداخت کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد