موضوعات داغ

درخواست غرامت 1 میلیون دلاری برای باز نشدن درهای تسلا + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
صاحب یک دستگاه تسلا مدل X در چین به خاطر باز نشدن درب‌های فالکون (شاهین) ماشینش بعد از وقوع تصادف، از شرکت خودروسازی تسلا درخواست 8 میلیون یوان خسارت، یا به عبارتی تقریبی درخواست چیزی معادل 1 میلیون دلار خسارت کرده است.
باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی منابع چینی، تسلا مدل X به همراه 3 سرنشین خود با سرعت 75 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بوده است که با بتون‌های وسط بزرگراه برخورد می‌کند و پس از یک دور 180 درجه‌ای، با یک دستگاه فورد فوکوس برخورد کرده و بعد از چند دقیقه شروع به آتش گرفتن می‌کند. اصل ماجرا و پیدا کردن مقصر در این حادثه جایگاهی ندارد، بلکه دلیل اصلی درخواست خسارت از شرکت خودروسازی تسلا مربوط به باز نشدن درب‌های فالکون عقب می‌شود، زیرا همانطور که گفتیم، راننده پشت فرمان و دو سرنشین دیگر هم بر روی صندلی‌های عقب تسلا مدل X نشسته بوده‌اند که بعد از تصادف تسلا مدل X درب‌های فالکون عقب بر روی آنان باز نشده است تا برای خروج از اتومبیل مجبور به استفاده از درب‌های جلو ‌شوند.

تسلا مدل X

تسلا مدل X


در یک بیانیه ترجمه شده از منابع چینی به نقل از شرکت خودروسازی تسلا هم آمده است: اول از همه اینکه خوشبختانه زندگی سرنشینان تسلا مدل X تهدید نشده است و تنها راننده اتومبیل 40 روز در بیمارستان بستری بوده و همچنین سرنشین خانم تسلا مدل X هم دچار پارگی لب پایین و شکستگی بینی شده است، اما همکاری ما با سازمان‌های مربوطه و همچنین بررسی خسارت وارد شده به اتومبیل، نشان می‌دهد که خودروی تسلا مدل X دارای سرعتی بیش از 75 کیلومتر بر ساعت بوده است و در این حادثه نه تنها یک خودروی الکتریکی، بلکه امکان آتش گرفتن هر خودروی دیگر به هنگام تصادف وجود دارد که این مورد شامل تسلا مدل X هم می‌شود. پس درخواست خسارت 8 میلیون یوان (تقریبا 1 میلیون دلار) برای این حادثه قابل قبول نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد