موضوعات داغ

چری تیگو 7 ، با خودروی آینده مدیران خودرو آشنا شوید + فیلم

عکس مطلب اول
چری تیگو 7 یکی از خودروهایی بود که در سفر خودروبانک به چین توسط ما تست شد. چری تیگو 7 یکی از جدیدترین محصولات چری است که به زودی توسط مدیران خودرو در بازار ایران نیز عرضه می‌شود. اگر خاطرتان باشد در خلال نمایشگاه خودرو تهران در سال گذشته، این خودرو در غرفه مدیران خودرو بود ولی اطلاعاتی در مورد آن در دسترس نبود و تنها به توضیحاتی در مورد تیگو 7 با مدیر بازاریابی چری در ایران بسنده کردیم، اما حال در این سفر از نزدیک با این خودرو آشنا شدیم و توانستیم تست کاملی نیز جدیدترین محصول چری را داشته باشیم.
تیگو 7 در بازارهای مختلف با دو پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که البته مدلی که قرار است به ایران بیاید مدل 1.5 لیتری توربو خواهد بود و روی آن گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نصب شده است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر توانی معادل 145 اسب بخار (که به گفته مدیران خودرو با توان 157 اسب بخار به ایران خواهد آمد) در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن‌متر در دورهای بین 1750 تا 4000 دور در دقیقه را تولید و به چرخ‌های جلو منتقل کند.
حجم باک بنزین این خودرو 57 لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.3 لیتر می‌باشد و توانسته استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز بگیرد . در زیر می‌توانید مشخصات کامل فنی این خودرو را مشاهده کنید:

مشخصات فني چری تیگو 7
پیشرانه1.5 لیتری توربوشارژ
حجم پیشرانه1498 سی سی
حداکثر توان145 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده6 سرعته دو کلاچه
حداکثر سرعت185 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی6.3 لیتر در هر صد کیلومتر

اندازه چری تیگو 7 در طول 4505 میلیمتر، در عرض 1837 میلیمتر و در ارتفاع 1670 میلیمتر است و اگر بخواهیم ملموس‌تر متوجه شویم که تیگو 7 از نظر ابعاد چگونه است باید گفت که از نظر طول دقیقاً مثل تیگو 5 کنونی و در عرض و ارتفاع کمی کوچک‌تر از آن است و با یک شاسی‌بلند جمع و جور و البته خوش‌استیل شهری طرف هستیم.
چری تیگو 7 در حقیقت اولین خودرو با امضای جدید چری است و قصد دارد تا مشتریان جوان در شهرهای بزرگ را هدف قرار دهد. تیگو 7 به عنوان پرچمدار محصولات چری خواهد بود و گران‌قیمت‌ترین خودروی چری نیز لقب خواهد گرفت.

چری تیگو 7

چری تیگو 7

تیگو 7 اولین محصول چری است که روی پلتفرم T1X چری نصب شده، همان پلتفرمی که با همکاری جگوار-لندروور طراحی شده و قابلیت این را دارد تا خودروهایی در سگمنت‌های مختلف روی آن پیاده‌سازی شود و جالب است بدانید که تیگو 5 جدید و حتی مدل‌های ون جدید تیگو نیز از همین پلتفرم استفاده خواهند کرد.
در طراحی تیگو 7 جدید سعی شده از خطوط شکسته و گوشه‌های تیز بیشتری استفاده شود که در طراحی جدید محصولات چری این امضا را بیشتر خواهید دید و هدف اصلی این محصولات افراد جوان‌تر جامعه بوده است.

تیگو 7

تیگو 7

چری تیگو 7 از 12 سپتامبر یعنی 21 شهریورماه به بازار چین عرضه می‌شود اما هنوز مشخص نیست عرضه این خودرو به بازار ایران چه زمانی خواهد بود. تیگو 7 با پیشرانه 1.5 لیتری توربو در بازارها جهانی قیمتی معادل 14 هزار و 600 دلار دارد و در مقابل خود خودروهایی مثل ام جی RX5 و یا ترامپچی GS4 را می‌بیند اما در بازار ایران داستان متفاوتی در جریان است و شاید قیمت این خودرو را بتوانیم بالای 110 میلیون تومان حدس بزنیم و آن را کنار خودروهایی نظیر رنو داستر قرار دهیم اما هنوز هیچ گونه اظهار نظری در مورد قیمت این خودرو از سوی مدیران خودرو اعلام نشده است.
در زیر می‌توانید فیلمی را مشاهده کنید که توسط خودروبانک تهیه شده و به معرفی اجمالی این خودرو پرداخته است:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد