موضوعات داغ

تویوتا CHR با موتور هیبریدی مجوز واردات گرفت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطورکه خودروبانک در خلال نمایشگاه خودرو تهران اطلاع رسانی کرد، ایرتویا قصد دارد تا یکی از جدیدترین محصولات شرکت تویوتا را همزمان با بازارهای جهانی به ایران نیز عرضه کند. ایرتویا قصد دارد امسال دو مدل از تویوتا CHR را به ایران بیاورد و در اواخر سال گذشته بود که پیش ثبت نام تویوتا CHR را با پیش پرداختی 30 میلیون تومانی آغاز کرد. تویوتا CHR در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود و در ایران قرار است در دو مدل 1.2 لیتری توربو و 1.8 لیتری هیبریدی عرضه شود. در مقاله‌ای جداگانه به بررسی کامل این خودرو و مدل 1.2 لیتری توربو پرداختیم که می‌توانید با این خودرو بیشتر در صفحه تویوتا CHR آشنا شوید و در این مقاله به بهانه باز شدن ثبت سفارش مدل 1.8 لیتری توربو به این مدل خواهیم پرداخت.


تویوتا CHR

تویوتا CHR

تویوتا CHR با موتور 1.8 لیتری توانسته مجوز واردات را بگیرد. برخلاف مدل 1.2 لیتری توربو، مدل 1.8 لیتری هیبریدی تنها در مدل تک دیفرانسیل مجوزهای واردات را گرفته و به زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد و جالب است بدانید که اصلاً مدل دو دیفرانسیلی در نسخه هیبریدی توسط تویوتا عرضه نمی‌شود.
تویوتا CHR در مدل 1.8 لیتری هیبریدی به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی مجهز شده که دقیقاً 1798 سی‌سی حجم دارد و دو پیشرانه برقی و بنزینی روی آن نصب شده است. پیشرانه بنزینی می‌تواند حداکثر 98 اسب بخار را در 5200 دور در دقیقه تولید کند و پیشرانه برقی می‌تواند حداکثر 53 اسب بخار را تولید کند و جمعاً این عدد برای CHR به حداکثر 122 اسب بخار می رسد.
تویوتا CHR هیبریدی به عنوان یک خودروی کم مصرف می‌تواند در شهر به صورت ترکیبی تنها 3.9 لیتر بسوزاند که عدد بسیار کمی برای چنین خودرویی است و میزان تولید CO2 این خودرو 87 گرم در هر کیلومتر است که تویوتا CHR را به خودرویی پاک تبدیل می‌کند.
در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل فنی این خودرو را مشاهده کنید:

مشخصات فنی تویوتا CHR هیبریدی
پیشرانه4 سیلندر خطی هیبریدی
حجم موتور1798 سی سی
حداکثر توان122 اسب بخار جمع موتور بنزینی و برقی
شتاب رسمی11 ثانیه
حداکثر سرعت171 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی3.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف داخل شهر4.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف خارج از شهر3.6 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1420 کیلوگرم
جعبه دندهeCVT

یکی از نکات مهم در مورد این خودرو، شتاب مدل هیبریدی است که به صورت رسمی 11 ثانیه اعلام شده و نوید خودرویی با شتاب نسبتاً خوب برای استفاده شهری است اما اگر از خوانندگان خودروبانک باشید، چندی پیش خبری را منتشر کردیم که در آن شتاب این خودرو به صورت فیلم نمایش داده شده و می‌توانید در صفحه شتاب تویوتا CHR این فیلم را مشاهده کنید اما باید تا حضور این خودرو در شهرهای کشور منتظر بمانیم و ببینیم در نهایت شتاب CHR در شهری مانند تهران در چند ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.


تویوتا CHR

تویوتا CHR

گیربکس عرضه شده در تویوتا 1.8 لیتری هیبریدی eCVT است که قبلاً این مدل گیربکس را در فیلم تست و بررسی تویوتا کمری هیبریدی را تست کرده بودیم. عملکرد این گیربکس نسبت به مدل‌های معمولی CVT بسیار متفاوت است و به سرعت می‌تواند به بیشترین توان تولیدی برسد و هیجان بیشتری نسبت به مدل‌های عادی دارد.

تویوتا CHR هیبریدی

تویوتا CHR هیبریدی

قیمت تویوتا CHR هیبریدی چقدر خواهد بود؟
در حقیقت حدس و گمان در مورد قیمت تویوتا CHR هیبریدی کاری بیهوده است ولی با توجه به صبر کم خودروبانک در این زمینه‌ها اجازه دهید یک پیش‌بینی حدودی داشته باشیم. قیمت این خودرو در بازار انگلستان و در مدل پایه حدود 24 هزار پوند است (دقت داشته باشید که تویوتا CHR در بازار آمریکا با پیشرانه 2 لیتری مخصوص این بازار عرضه می‌شود و قیمت آن نیز در بازار آمریکا متفاوت خواهد بود. در ایران مدل‌های مشابه بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد). با تعرفه‌های مختلفی که معمولاً از یک خودرو وارداتی گرفته می‌شود و با حساب تسهیلاتی که برای مدل‌های هیبریدی در نظر گرفته شده، احتمالاً قیمت این خودرو در بازار ایران حدود 200 میلیون تومان خواهد بود و اگر چنین باشد، شاید باید انتظار قیمتی تا 210 میلیون تومان را در بازار آزاد نیز داشته باشیم اما تمام این‌ها حدس و گمان‌های ما است و باید منتظر عرضه نهایی این خودرو توسط ایرتویا باشیم.

باطری تویوتا CHR

باطری تویوتا CHR

اما در هر صورت تویوتا CHR رقیبی مستقیم برای میتسوبیشی ASX و یا نیسان جوک اسپرت است و رقابت سخت ژاپنی‌ها در بازه 180 تا 200 میلیون تومانی پیش رو خواهد بود.
در زیر می‌توانید فیلم کوتاهی از معرفی تویوتا CHR را مشاهده کنید که در نمایشگاه ژنو و توسط خودروبانک تهیه شده است و ظاهر و داخل خودرو را به صورت بهتری ببینید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد