موضوعات داغ

جشن تولید یک میلیون کیا سورنتو در جورجیا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا موتورز تولید یک میلیون دستگاه از خودروی کراس اوور سورنتو را در کارخانه‌ی خود در وست پوینت جورجیا جشن گرفت. خط تولید و مونتاژ کیا موتورز در وست پوینت ایالت جورجیای آمریکا در سال ۲۰۰۹ و با سرمایه گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری احداث شد.
اما یک میلیونمین سورنتوی تولید شده یک خودروی سفید مرواریدی مدل ۲۰۱۸ است که در تیپ SXL تولید شده است. این خودرو هفته‌های آینده را در فرودگاه هارتسفیلد-جکسون در شهر آتلانتا (مرکز ایالت جورجیا) به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.
به گفته‌ی کیاموتورز، کارخانه‌ی وست پوینت در کنار قطعه سازان وابسته و سایت مونتاژ، سبب ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵ هزار نفر از وست پوینت شده است. در این کارخانه از سال ۲۰۱۱ مدل سدان اپتیما نیز به تولید می‌رسد و آمار کلی تولید این کارخانه تا کنون از مرز ۲.۴ میلیون دستگاه گذشته است.

کارخانه‌ی کیاموتورز در جورجیا

کارخانه‌ی کیاموتورز در جورجیا

هریسون شین مدیر اجرایی کارخانه‌ی کیاموتورز در جورجیا در این مورد گفته است: "کیا سورنتو برای تیم ما خودروی ویژه ای محسوب می شود چون اولین خودرویی است که ما در اینجا به تولید آن پرداختیم و تیم ما نیز در تمام جورجیا با ساخت خودروهای خوب مشهور هستند و ما در زمینه ی تولید خودرو، خود را از برترین‌ها می دانیم و به همین دلیل تولید یک میلیون دستگاه سورنتو را به تمامی کارکنان این کارخانه تبریک می گویم."
کارخانه‌ی وست پوینت اولین خط تولید کیا در امریکای شمالی محسوب می شود و ظرفیت تولید سالانه‌ی آن به ۳۶۰ هزار دستگاه می رسد. مساحت این کارخانه نیز به حدود ۹ هزار متر مربع می رسد.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

کیا سورنتو نیز محصولی است که احتمالا به زودی فیس لیفت خواهد شد و چهره ی جدیدی از آن رونمایی می شود. مدل فعلی این خودرو که در حال تولید است در بازار ایالات متحده دارای یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر است که می تواند 185 اسب بخار قدرت تولید کند، موتور دیگری که بر روی این خودرو قابل سفارش است موتور ۲ لیتری توربو است که می تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند، در انتها نیز قوی ترین نسخه ی این خودرو در این کشور وجود دارد که دارای یک موتور شش سیلندر وی شکل ۳.۳ لیتری به قدرت ۲۹۰ اسب بخار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد