موضوعات داغ

آیا تعرفه ی واردات خودرو تغییر می کند؟

عکس مطلب اول
ایرنا: رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: امسال تعرفه واردات خودرو تغییر نمی‌کند و مصوبه واردات 40 و 55 درصدی پارسال نیز به قوت خود باقی است.مسعود کرباسیان درباره برخی شائبه‌ها مبنی‌بر موافقت دولت با کاهش تعرفه واردات خودرو افزود: اگر تعرفه سالانه کم شود، پس واردات ارزان می‌شود؛ بنابراین برخی معتقدند تعرفه‌های 40 یا 55 درصدی زیاد است و باید آن را کم کرد تا خودروساز بتواند با مدل‌های خارجی رقابت کند.به گفته وی، با توجه به اینکه نرخ ارز ثابت است، تعرفه کنونی زیاد بالا نیست.وی با طرح این سوال که ما در سال تولید و اشتغال هستیم چرا باید تعرفه واردات خودرو کاهش یابد؟ گفت: این استدلال صحیح نیست که باید تعرفه خودرو را کاهش داد؛ به هر حال ما باید از تولید ملی حمایت کنیم.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/22
تولید ملی = مرگ و میر ملی
1396/2/22
بله درسته آقای کرباسیان چه لزومی داره تعرفه واردات کم بشه؟؟
چون که برای اشتغال زایی هرچه بیشتر ایران خودرو سایپا هر آشغالی رو که تکنولوژی اون برای 30 الی 40 سال پیش هستش رو تولید کنن تا خدایی نکرده یک نفر هم بیکار نشه...!!
چرا نباید کم بشه؟؟ چون خیلی آقایون که دارن میلیارد میلیارد سود میکنن تا یه وقت یک ریال هم از سود شون کم نشه...!!
از یه طرف دیگه میان قانون مسخره خودروهای بالای 2500 ممنوع میذارن از یه طرف دیگه هم افتخارشون اینه که به کشور جهان پنجمی مثل عراق خودرو صادر میکنن...)))
1396/2/22
تعرفه واردات خودرو تا وقتی مافیای ایران خودرو و سایپا وجود داره برداشته نخواهد شد. بهتره به فکر افزایش درآمد خودتون باشید تا بتونید ماشین با کیفیت سوار شید.
1396/2/23
بخدا دیگه خسته شدیم زبونمون مو دراورد اخه ظلم به مشتری وطنی تا کی؟؟؟