موضوعات داغ

رنو داستر در تست تصادف NCAP صفر امتیاز گرفت! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به آخرین تجزیه و تحلیل‌های سازمان ایمنی جهانی NCAP در رابطه با "رنو داستر" و همچنین تست‌های ایمنی بعمل آمده بر روی آن، شاهد اعطای هیچگونه ستاره ایمنی از سوی این سازمان به خودروی ارزان قیمت رنو داستر نیستیم که قطعا یک نمره بسیار ناامید کننده و بیشتر عجیب برای خودروی "رنو داستر" تلقی می‌شود که البته مربوط به نسخه بدون ایربگ آن بوده است.
در نقطه مقابل، می‌توان شاهد اعطای 3 ستاره ایمنی در مدل ایربگ دار برای حفاظت از سرنشینان جلو بود که در سطح جهانی برای شاسی بلند ارزان قیمتی همچون رنو داستر می‌تواند امیدوار کننده باشد، اما این درحالیست که نسخه‌های آزمایش شده تنها 1 ایربگ ایمنی برای راننده دارد و خبری از کیسه‌های هوای جانبی، پرده‌ای و یا حتی برای دیگر سرنشین جلو نیست که درست برعکس نسخه بدون ایربگ، می‌توان یک عملکرد بسیار خوب از رنو داستر در آخرین تست‌های ایمنی سازمان جهانی NCAP شاهد بود که در صورت داشتن ایربگ‌های بیشتر، می‌توانست نمره بالاتری هم دریافت کند.
براساس گزارش سازمان ایمنی NCAP، نسخه اول رنو داستر که بدون ایربگ مورد آزمایش قرار گرفته و هیچگونه ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان دریافت نکرده است، مربوط به بازار کشور هندوستان می‌شود که برای ایمنی سرنشینان کودک عقب هم 2 ستاره ایمنی اعطا شده است و همین مورد باعث ایجاد نگرانی برای کمپانی خودروسازی رنو در مورد تحت الشعاع قرار گرفتن موقعیت و فروش "داستر" در بازارهای جهانی شده است، به همین دلیل کمپانی خودروسازی رنو شخصا یک نسخه ایربگ دار به سازمان ایمنی جهانی NCAP ارسال کرده تا موفق به دریافت 3 ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان جلو شود.
در ادامه می‌توانید فیلم تست ایمنی هر دو نسخه رنو داستر بدون ایربگ و دارای ایربگ را در خودروبانک تماشا کنید.



نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/23
عنوان خبر با توجه به متن خبر درست انتخاب نشده خصوصا که همه ی داسترهای وارداتی به ایران 2 ایربگ دارن
1396/2/23
باید به رنو گفت خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان کجان اونایی که سنگ رنو رو به سینه میزنن
1396/2/23
یا خداااا. اینکه هر 2تا مدلش زیر کاپوتش هرچی بود پودر شد با یه برخورد.
مارو بگو خاستیم اینو بخریم
1396/2/23
اولا این مدل که تست کردن ایربگ نداره ثانیا ملاک برای ایمن بودن عدم خسارت وارده به اتاق و سرنشین ماشینه نه به موتور و هر چی که زیر کاپوتشه . در این عکس نه اتاق ماشین دچار دفرمه شده و نه درهای اون از تغییر شکل دادن.
1396/2/23
این که مال global ncap که مال هند هستش و هر دو داستر هم تولید خود هند بوده ولی مدلی که میاد ایران تولید هند نیست
1396/2/23
این موسسه c-ncap یه جای کارش می لنگه!!!! چطور اکثر خودروهای چینی که تو ایران هستند 5 یا 4 ستاره ایمنی دارند ولی رنو داستر هیچ ستاره نگرفته!!! اولا اولویت با موسسات جهانی تست ایمنی است مثل euro-encap همین خودرو های چینی که سازندشون ادعا می کنه 5 ستاره ایمنی داره خودرو هاشون رو در euro-encap تست کنند ببینند چند ستاره می گیره!!
1396/2/24
معمولا خودروهای 5 ستاره چینی مثل ام جی 6 و یا جیلی امگرند تونستند 4 ستاره اروپایی بگیرن. من خودم همیشه یه ستاره از خودروهای تست شده توی چین کم میکنم
1396/2/23
مدلهای داستر - ال 90 و ساندرو بی خودی توی کشور ما گران هستند .
1396/2/24
خودروی اروپایی فقط رنو و بس ! دوستان عزیزی که ال90 ، ساندرو و داستر و امثال ماشین های دیگه این لگن ساز کبیر را سوار میشین حالشو ببرین مهم اینه شما اروپایی سوارین خخخخ
1396/2/24
واقعا خجالت آوره
یک سایتی که ادعای تخصصی بودن داره اینجوری مغرضانه مطلب بذاره
تیتر زدین داستر صفر امتیاز گرفته
بعدش میگین این تست مال نسخه بدون ایربگ بوده و تک ایربگ 3 ستاره گرفته
در ضمن تست مال چند سال قبله
1396/2/24
دوست نویسنده ی عزیز این مقاله و تست به درد ایران نمیخوره عزیزم تیتری هم که زدی فقط جهت جلب خواننده بوده این تست مال هند هست چون ما توایران نه مدل بی ایربگ داریم نه بدون ایربگ تمام این پروپاگاندا مال استقبال فووقالعاده ازین ماشین خوب اروپایی مقابل لگن های چینی هست کاملا قابل درکه
1396/2/25
ستاره ایمنی ماشین چینی از n cap چینه نه ازE-ncap