موضوعات داغ

رضوانی سوپر اسپرت 4 سیلندر خود را به زودی به بازار می فرستد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته رضوانی موتور در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس 2016 از محصول جدید و خاص خود با نام "آلفا بیست" رونمایی کرد، حال بعد از گذشت تقریبا 5 ماه از معرفی این خودرو در نمایشگاه لس آنجلس، گویا شرایط مورد نیاز برای عرضه این محصول به بازار فراهم شده است، به همین دلیل رضوانی موتورز برای محصول جدید خود قیمت تعیین کرده تا در آینده‌ای نزدیک به مشتریان خود عرضه کند.
در زمان معرفی این خودرو در نمایشگاه لس آنجلس 2016، سازنده بیست آلفا قیمت 200 هزار دلار برای آن پیش بینی کرده بود، ولی حالا با نزدیک شدن به زمان عرضه این محصول می‌توان شاهد قیمت 95 هزار دلار برای مدل‌‌های پایه بود که دلیل اصلی این کاهش قیمت حتی بیش از نصف قیمت پیش بینی شده 200 هزار دلاری، گنجانده شدن برخی امکانات ویژه این خودرو همچون درب‌های کشویی جالب و خلاقانه در لیست سفارش است که مشتری در صورت نیاز و علاقه به داشتن چنین درب‌های ورود و خروج، می‌تواند با پرداخت هزینه 10 هزار دلار آنان را به ماشین خود اضافه کنند. جالب اینجاست که حتی پنل‌های فیبرکربنی این خودرو هم با قیمت 20 هزار دلار به لیست سفارش اضافه شده است که باعث می‌شود وزن این

آلفا بیست

آلفا بیست

خودرو از 907 کیلوگرم به 885 کیلوگرم کاهش پیدا کند.برخی امکانات ویژه این خودرو هم در داخل کابین به لیست سفارش اضافه شده است تا قیمت پایه این محصول به 95 هزار دلار برسد که در این میان به فضای داخل کابین تمام چرم به ارزش 3500 دلار، صندلی‌های اسپرت چرمی به ارزش 3700 دلار، سیستم چندرسانه‌ای مجهز به اپل کارپلی به ارزش 3500 دلار و... اشاره داشت.

آلفا بیست

آلفا بیست

در ادامه هم بد نیست بدانید که رضوانی برای ساخت این خودروی اسپرت از یک طول کلی 4145 میلی متری و ارتفاع کامل 1105 میلی متری استفاده کرده است تا در ادامه با ترکیب مواد فیبرکربنی و آلومینیومی با یکدیگر، طراحی اسپرت و تهاجمی بیست آلفا را با حداکثر وزن تنها 885 کیلوگرمی خلق کرده باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی این خودرو هم می‌تواند درب‌های ورود و خروج سرنشینان به داخل کابین باشد که همانند اتومبیل‌های ون به شکل کشویی ساخته شده‌اند.

آلفا بیست

آلفا بیست

در کنار وزن خشک 885 کیلوگرمی، رضوانی از پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر K24 هم برای تولید نیرو محرکه این خودرو استفاده کرده است که برگرفته از محصولات هوندا بوده و می‌تواند در حداکثر کارایی خود نیرویی معادل 500 اسب بخار را تولید کند که با عبور از جعبه دنده‌ی اتوماتیک 6 سرعته مجهز به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، تبدیل به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی حدودا 3.2 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 282 کیلومتر بر ساعت شود و همچنین با عبور از جعبه دنده 6 سرعته کاملا دستی هم می تواند به شتاب 3.5 ثانیه‌ دست پیدا کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/29
مجوز واردات بش بدن بیاد ایران حال کنیم باهاش