موضوعات داغ

تویوتا و قرار گیری در بحران مالی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دو هفته پیش مدیرعامل شرکت خودروسازی تویوتا در مقابل مطبوعات اعلام کرد که دیگر محصولات جدید این کمپانی حوصله سربر نخواهند بود و با استفاده از نسل جدید طراحی و استفاده از سیستم‌های پیشرفته و مدرن در آنان، زیبایی و هیجان به آنان تزریق شده است. اما در مقابل شاهد کاهش فروش این خودروساز در سطح بین المللی هستیم تا اینکه آکیو تویودا، مدیرعامل کمپانی خودروسازی تویوتا در روزهای اخیر اعتراف کرد به خاطر نتایج ناامید کننده در سال مالی، این کمپانی خودروسازی در یک بحران فروش گرفتار شده است.
اگرچه محصولات تویوتا برای از بین رفتن روحیه کسل کننده خود زیر تیغ جراحی رفته‌اند، ولی آمارهای منتهی به 31 مارس سال جاری نشان می‌دهد که درآمد خالص تویوتا نسبت به گذشته چیزی حدود 21 درصد به ارزش 16.1 میلیارد دلار کاهش داشته است و در دوره مشابه سال گذشته هم چیزی حدود 30.1 درصد، یعنی چیزی معادل 17.5 میلیارد دلار کاهش درآمد خالص را تجربه کرده است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، پیش بینی می‌شود که سال آینده با کاهش درآمد خالص 18 درصدی مواجه شود. به همین دلیل آکیو تویودا زنگ خطر را به صدا درآورده و اعتراف کرده است که شرکت خودروسازی تویوتا وارد یک بحران مالی بزرگ شده است.
آکیو تویودا در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: با کاهش سود خالص تویوتا، ما وارد یک بحران مالی در این دو سال اخیر شده‌ایم که دلیل اصلی آن بالا رفتن ارزش واحد پولی ژاپن و برنامه‌های پرهزینه تویوتا برای توسعه، تولید، تهیه مواد اولیه و فروش محصولات کاملا جدید است، اما این موضوع باعث شده تا رقبای ما در بازار با رشد بالاتری همراه شوند و تویوتا وارد یک بحران سودآوری شود.
بخش مهمی از هزینه‌های شرکت تویوتا هم صرف طراحی و توسعه ماشین‌های کاملا الکتریکی می‌شود تا تامین کننده بازارهای آینده باشد. اما تویوتا معتقد است که می‌توان بار دیگر به شرایط قبل بازگشت و بازارهای جهانی را به زیر سلطه خود درآورد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/1
محصولات کاملاً جدید دقیقاً منظورش پریوس هیجان انگیزه
1396/3/2
خخخخ
1396/3/1
تویوتا=تاکسی
حتی راو4 تاکسی هستش
1396/3/1
بله مرسدس بنز هم تاكسي هستش , شورلت هم تاكسي هستش ، از ماشين هاي نرم ، خوب و با دوام در همه جاي دنيا به عنوان تاكسي استفاده مي كنند ، اين نه تنها بد نيست بلكه نشان دهنده كيفيت ساخت بالاي اون ماشين هست ، البته بگذريم از ايران كه ديد آدم هاي آن نسبت به جاهاي ديگه دنيا متفاوته ؛)
1396/3/1
چون اصطحلاکش کمه و واقعآبا دوامه
هیچچی تویوتا نمیشه
1396/3/2
اره مثل پرادو .لندکروز .جی تی هشتاد وشش .اریون . و...........شادی برا خودت ها ....این که چند مدل تاکسی شدن دلیل نیست ........بنز ای کلاس هم تاکسیه المان پس...
1396/3/1
این افت چندان طولانی نخواهد بود چون برای آیندشون برنامه مشخصی دارن.
1396/3/2
مخصوصا داشبورد که همش توی دید هست کرولا و راو4 و هایلوکس واقعا کسل کننده هستند با اینکه پول یاریس هم توی ایران نیست
1396/3/3
و این است عاقبت تولید خودروهایی با طراحی ابتدایی و بدون آپشن ؟! البته برای تاکسی جوابگو هستن