موضوعات داغ

وسط جاده احتیاج به دستشویی دارید؟ تویوتا به شما کمک می کند!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
همگی ما با چنین شرایطی روبرو شده‌ایم که وسط جاده نیاز شدید به سرویس بهداشتی داشته باشیم، ولی اگر یک مسافر باشید و آشنایی چندانی با آن منطقه نداشته باشید، پیدا کردن سرویس بهداشتی در جاده و یا حتی در شهر کار چندان راحتی نخواهد بود و مستلزم پرس و جو از مردم است. اما اگر در کشور ژاپن نیاز به یک سرویس بهداشتی پیدا کردید، تویوتا به کمک شما خواهد آمد.
به تازگی این خودروساز ژاپنی با اضافه کردن یک پایگاه داده گسترده به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، مکان بیش از 19 هزار سرویس بهداشتی عمومی را در سراسر ژاپن مشخص کرده است تا با روشن کردن GPS گوشی و فعال کردن برنامه ناوبری و انتخاب سرویس بهداشتی، نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی مشخص شود تا خود را سریعا به آنجا برسانید.
علاوه بر مشخص کردن مکان بیش از 19 هزار سرویس بهداشتی در سراسر ژاپن، تویوتا معلولین جسمی را هم مد نظر قرار داده و تمامی پایگاه‌های ارائه دهنده صندلی چرخ دار را به این برنامه اضافه کرده است تا اگر نیاز به یک صندلی چرخ‌دار برای سهولت جابجایی معلولین جسمی داشتید، شما را به نزدیک‌ترین مکان هدایت کند.

براساس ادعای تویوتا، تمام سرویس‌های بهداشتی واقع در بزرگراه، ادارات دولتی و شهرداری‌ها، پارک، بیمارستان، هتل‌ها، موزه‌ها و دیگر مکان‌هایی که یک ماهیت عمومی دارند، در این برنامه گنجانده شده است که هم قابلیت استفاده بر روی گوشی‌های آندرویدی و هم قابلیت استفاده بر روی محصولات اپل با سیستم عامل ios را دارند.
در آخر گفتنی است که پیش از ارائه این سرویس بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، این سرویس تنها بر روی محصولات لکسوس و تنها در سه استان "آیچی"، "گیفو" و "میه" قابل استفاده بوده است که حالا به تلفن‌های هوشمند همراه اضافه شده و کل ژاپن را پوشش می‌دهد، ولی همچنان متاسفانه این سیستم محدود به کشور ژاپن شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/1
سلام خودرو بانک ؛
این چیزا رو ننویس بدآموزی داره فردا پس فردا سایپا یاد میگیره شروع میکنه ازین کارا
1396/3/2
تو ایران ملت تو سفر جاده ای در دو حال هستن ؛ یا دستشویی پمپ بنزین و یا دستشویی پشت تپه ...
که مورد دوم رو اصلا نمیشه براش GPS طراحی کرد !!!
1396/3/2
متاسفانه اخرش برای چی بود
ایران که نیاز به این چیزا نداره
مردم شریف (بعضیا) وسط اتوبان هم باشه میکشن پایین کارشون رو میکنن(به چشم خودم دیدم یارو موتور ش رو گذاشت بقل رفت...(برای منتقدین هم بگم توترافیک بودیم دیدم با سرعت رد نمی شدیم))