موضوعات داغ

نگاهی به خودرو امنیتی رییس جمهور

عکس مطلب اول
حسن روحانی، در روزهای نخست ریاست جمهوری خود در ابتدای دولت یازدهم با پژو 607 مشکی رفت و آمد می کرد. اما او بعدا با خودروی تویوتا لندکروز و یک دیده شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خودروکار، در ادامه مشخصات خودرو تویوتا لند کروز وی آر فوق زرهی و امنیتی با امکانات جنگی دکتر روحانی رئیس جمهور را مشاهده خواهید کرد.
تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” یک محصول با کیفیت بوده که جز بهترین محصولات خودرویی در جهان شناخته می شود. این خودرو بر اساس بالاترین سطوح امنیتی تولید شده و کلاس های مختلف آن با نام "وی پام VPAM ” نیز شناخته می شوند.
خودرو زره پوش تویوتا لند کروز مورد تائید موسسه ارزیابی نظامی آلمان است و در سال 2009 این خودرو به تائید "بی آر وی (BRV )” رسیده است.
آزمون "تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” با استفاده از دوربین های سرعت بالا ثبت شد و تمام اطلاعات برای ارزیابی میزان مقاومت در برابر انفجار آن ضبط گردید تا میزان مقابله آن نسبت به انفجار بررسی شود.
در سال 2013 کمپانی آوروم (Aurum Company) تنها شرکتی بود که توانسته بود ماشینی در این سطح را ارزیابی کند و می توان گفت "تویوتا لند کروز وی آر (VR)” بالاترین سطح امنیت را در بین خودروهای غیر نظامی دارد.
وزن ناخالص این خودرو از 4 هزارو 830 کیلوگرم به 2 هزارو 640 کیلوگرم رسیده و قابلیت های این خودرو ارتقا داده شده است.
"تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” می تواند در برابر هر شلیک گلوله زره پوش تا حدود زیادی نفوذ ناپذیر باشد و قادر است گلوله های اسلحه ای مثل "دراگانوف” را نیز دفع کند و امنیت بالایی را برای سرنشینان به وجود آورد.

تویوتا لند کروز وی آر

تویوتا لند کروز وی آر

البته خصوصیات ویژه ای در خودرو تویوتا "لند کروز وی آر (VR)” وجود دارد که از جمله آن می توان در حوزه مقابله با مواد انفجاری به موارد زیر اشاره کرد:
15 کیلوگرم TNT از هر طرف وسیله نقلیه
3 × نارنجک DM51 در زیر کف
3 × نارنجک DM51 بر روی سقف
DM31 (مین ضد نفر) در زیر کف
مین ضد تانک (6 کیلوگرم TNT) زیر چرخ
یکی از بزرگترین تهدیدات که خودرو های زره پوش امروزه با آن مواجه هستند حملات بمب های کنار جاده ای( IED) و سایر حملات انفجاری است. تا زمانی که طراحی و ساخت خودرو با در نظر گرفتن تهدیدات و تحت آزمایش های انفجاری صورت نپذیرد ، ارزیابی اینکه واقعا خودرو زره پوش به خوبی طراحی شده و در برابر تهدیدات مقاوم است بسیار دشواری است.
” تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” قابلیت های امنیتی بالایی دارد و در برابر تهدیدات جاده ای مقاوم است. اخیرا ویدئویی از این خودرو امنیتی پخش شده که نشان می دهد چه قابلیت هایی در برابر انفجارهای بزرگ دارد. صاحبنظران معتقدند این خودرو یک هیولا است و در برابر هر گلوله نظامی سبک مقاومت می کند.
اما عکس های سفرهای انتخاباتی حسن روحانی نشان می دهد که تیم امنیتی او خودرو را تغییر داده و اکنون او با یک دستگاه نیسان شاسی بلند در تصاویر دیده می شود.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/1
نیسان شاسی بلند ؟؟!!!!!
ناسلامتی سایت ماشینی هست اسمشو می گفتین بهتر بود
1396/3/1
اگر اشتباه نکنم یک دستگاه نیسان سافاری مشکه قدیمی هستش
1396/3/1
یادش بخیر ، آقای روحانی با پژوپارس میرفت صدا و سیما برای مناظره !!!
1396/3/5
هرکسی رییس جمهور بشه سوار این ماشین میشه فرقی نمیکنه کی هستش حالا فعلا صبر کن تا چهار سال اینده از آب یخ استفاده کن
1396/3/1
زره پوش شده بعد وزنش کم شده؟ مگه داریم؟ یا من بد فهمیدم !؟
1396/3/1
اِ اِ پس حمایت از تولید ملی چی میشه. سمندم خیلی مقاوم ها داره در حق تولید ملی اجحاف میشه دکتر جون
1396/3/1
رئیس جمهور پملکتو اگر ترور کنن یک میلیون برابر قیمت خودرو به کشور هزینه تحمیل میشه.
1396/3/5
دمت گرم. خیلی با حال بود فکرش رو بکنید رئیس جمهور سمند سوار!
1396/3/1
عشق است محمود احمدی نژاد
1396/3/1
عشق نمی خواد باشه حالا!!!الان میومد راه قدیمشو ادامه می داد پراید رو می کرد 40 میلیون اونوقت حال می کردی!!!!
1396/3/3
من نمیدونم شما طرفدارای روحانی چرا ملاک رای دادنتون قیمت پراید بود؟؟؟؟از کی تا حالا ملاک انتخاب کردن مهم ترین شخص سیاسی کشور پراید لگنه؟؟؟ بابا بخدا ترامپ این چیزا رو مشنوه میخنده ک یه ملت با چشم و هم چشمی و دهن بینی یه مشت دروغ رو باور میکنن
مثلا طرفدارای اصلاحات میگین 4 سال پیش پراید 20 تومن بود الانم 20 تومنه ولی باقی جیزا رو در نظر نمیگیرید ک چه آشفته بازاری است این کشور
من ک میدونم تو این 4 سال بابت تک تک رای هایی ک دادید به این دولت چیزی جز پشیمونی عایدتون نمیشه ولی یادتون باشه دستی دستی کشور رو دارید به زمین میزنید
1396/3/7
بزرگوار نه چپی ام نه راستی
ولی واقعیت اینه انتخاب این دوره ریاست جمهوری نه بزرگ به سیاستهای غلط پوپولیستی است پراید یک سمبل شده و گرنه دلار باعث و بانی هست . یعنی چه تحریم یک کاغذ پاره ای بیش نیست .شیر خشک نبود دارو نبود و اگر به برکت همکاری چینی ها نبود یک دونه پراید هم مونتاژ نمی کردیم این قدر مطلب هست بگم که از حوصله خارجه!
1396/3/1
پرادو و لندكروزر بخودى خود ، يك تانك محسوب ميشن.
واى به روزى كه اينها رو تيونينگ كنند و قابليتهاش رو افزايش بدن.
رييس جمهور كشور از اينا نداشته باشه ، پس كى داشته باشه؟
نوش جونش.
1396/3/1
روحانی خیلی خیلی بیشتر از رقبا میتونه لایق اسم رییس جمهور ایران باشه...
همچین ماشینی برای رییس جمهور مملکت باز هم کم و کاستی های زیادی داره
1396/3/1
اقای پرزیدنت بنظرم یکم از ماشینشون پیاده بشن برا بازرسی مکانها بهتره تا اینکه
زیر کولر و بخاری با ماساژور بشینه
1396/3/1
اون پاترول رو خیلی وقته داره.پارسال اومد کرمان با همون پاترول مشکی اومد
1396/3/2
خودمونیم عجب کامنتای بی ربطی میزارین، نصفتون هم متن رو اشتباه خوندین
1396/3/3
خجالت بکشید این مزخرفات چیه به خورد مردم میدید این خودروی پیشرو رئیس جمهور وهیچ یک از این امکاناتم نداره تا الان طرفدار سایتتون بودم واقعا متاسفم اطلاعات نادرست میدین به مردم
1396/3/4
باشه بابا جوش نزن شیرت خشک میشه. اصلاً تو خوبی .منم قاتل بروس ویلیسم