موضوعات داغ

خودروی بنزینی بهتر است یا دیزلی؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مسلما برای ماشین آلات سنگین وزن و یا ماشین آلات کشاوری و صنعتی پیشرانه‌های دیزلی مقرون به صرفه‌تر خواهند بود، زیرا در این نوع ماشین آلات گشتاور حرف اول و آخر را می‌زند و دور موتور چندان به کار نمی‌آید، چون موتورهای دیزلی گشتاور بالایی در دورهای پایین تولید می‌کنند و پیشرانه‌های دیزلی می‌توانند قدرت بالا و دور موتور بالا در اختیار اتومبیل قرار دهند تا به سرعت‌های بالا دست پیدا کند. حال اگر یک ماشین سواری برای استفاده‌های شخصی نیاز داشته باشیم تکلیف چیست؟ آیا پیشرانه‌های دیزلی پاسخگوی نیاز مشتریان خواهند بود یا پیشرانه‌های بنزینی؟ پس در ادامه با ویدیو تست و بررسی دو مدل رنو کاجار بنزینی و دیزلی در خودروبانک همراه باشید.

خودروی بنزینی بهتر است یا دیزلی؟

خودروی بنزینی بهتر است یا دیزلی؟

به طور معمول بعد از رسوایی فولکس واگن به خاطر تقلب در موتورهای دیزلی، این نوع پیشرانه درصدی از محبوبیت خود را در جهان و بیشتر از همه در بازار اروپا از دست داده است که حتی چندین خودروساز بزرگ اروپایی مجبور به توقف تولید این نوع پیشرانه برای محصولاتشان شدند و برخی دیگر هم پروژهای جدید خود برای توسعه یک پیشرانه جدید دیزلی را متوقف کردند، اما این موضوع باعث نشده که پیشرانه‌های دیزلی به طور کاملا برچیده شوند.
اگر خیلی خلاصه بخواهیم تفاوت و مزیت‌های هر پیشرانه را ذکر کنیم، می‌توان گفت که پیشرانه‌های بنزینی دارای ارتعاش کمتر و همچنین یک شتاب گیری بهتر برای ماشین‌های کوچک هستند که دلیل اصلی آن قدرت بالای موتور و همچنین دور بالای آنان در مقایسه با پیشرانه‌های دیزلی است، اما در مقابل پیشرانه‌های دیزلی گشتاور بیشتری نسبت به حجم خود تولید می‌کنند و همچنین یک مصرف سوخت بهینه با قیمتی بسیار پایین‌تر دارند که همین مورد باعث مقرون به صرفه کردن پیشرانه‌های دیزلی برای مسافت‌های طولانی شده است.
در ادامه می‌توانید فیلم مقایسه رنو کاجار با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی را مشاهده کنید.



نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/4
قطعا بنزینی