موضوعات داغ

پافشاری لامبورگینی بر استفاده از موتورهای تنفس طبیعی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به این که موتورهای توربوشارژر حجم کمتری اشغال می‌کنند و در عوض نیروی بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی کمتر برای مالک خود به ارمغان می‌آورند، در این چند سال اخیر شرکت‌های بزرگ خودروسازی به استفاده گسترده از این نوع پیشرانه بر روی محصولات خود روی آورده‌اند، به طوری که شرکت‌های خودروسازی مرسدس بنز، آئودی و یا بی.ام.و پیشرانه‌های تنفس طبیعی را تقریبا کنار گذاشته‌اند و به غیر از یک یا دو مدل، دیگر محصولاتشان را به موتورهای توربوشارژر مجهز کرده‌اند. پس با فاکتور گرفتن بازار کشور و یا کشورهای جهان سوم که خود ماشین تولید و مونتاژ می‌کنند و بیشتر محصولاتشان از موتورهای تنفس طبیعی استفاده می‌کنند، دیگر وقت آن رسیده تا پیشرانه‌های تنفس طبیعی به تالار افتخارات صنعت خودروسازی اضافه شوند، اما در این میان شرکت خودروسازی لامبورگینی اعلام کرده است که بر سنت خود پایبند بوده و تا جایی که امکانش وجود داشته باشد از پیشرانه‌های تنفس طبیعی بر روی محصولات خود استفاده خواهد کرد، زیرا معتقد است که صدا، ثبات و عملکرد یک پیشرانه توربوشارژر هیچگاه به یک پیشرانه تنفس طبیعی نمی‌رسد، این درحالیست که شاسی بلند جدید این خودروساز ایتالیایی یعنی "اوروس" با یک پیشرانه توربوشارژر و یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی تایید شده است.
باتوجه به اظهارات لامبورگینی، این سوپراسپرت ساز ایتالیایی تا زمانی که امکانش وجود داشته باشد، استراتژی خود را بر روی تولید موتورهای 10 سیلندر و 12 سیلندر تنفس طبیعی برای محصولات اسپرت و سوپر اسپرت خود تعیین کرده است. این درحالیست که حتی اگر شاسی بلند جدید لامبورگینی اوروس بدون پیشرانه تنفس طبیعی را فاکتور بگیریم، باز هم به یک خودروی سوپراسپرت کاملا الکتریکی خواهیم رسید که لامبورگینی سال گذشته ساخت آن را تایید کرده و قرار است برمبنای پلتفرم پورشه "ماموریت E" توسعه پیدا کند. مگر اینکه پیشرانه‌های ذکر شده را بر روی محصولات تولید انبوه خود همچون لامبورگینی اونتادور و لامبورگینی هوراکان و قبل‌تر از آن بر روی لامبورگینی مورسیه لاگو و لامبورگینی گالاردو بکار ببندد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/5
به نظر من ماشین های سوپر اسپرت اصلا نیازی به توربو شارژ ندارن چون انقدر قدرت موتور هاشون زیاد هست که نیازی به اون نباشه هر چند که رو بوگاتی 16 سیلندر هم توربو نصب کردن...!! صاحب های اینجور ماشین ها که ماشاللله انقدر وضع شون خوبه که دیگه دقدقه پول بنزین و مصرف سوخت و اینجور چیزها نداشته باشن...)))